Stjerneskruen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 For sikkerhets skyld kjøper jeg de dyreste gavene til meg selv, jeg har da på en måte garantert meg selv om at jeg faktisk får noe dyrt og fint til jul. Vet du hva, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Man kan jo legge julegaven under treet og late som den er fra en kollega og så kan man si noe slikt som "Nei og nei, tenk at man skal få noe så fint fra noen som bare er kollega. Dette er jo finere enn hva mine nærmeste familiemedlemmer er villig til å gi!". Det hadde satt fart på sakene til neste år tenker jeg, og best av alt får man akkurat det man ønsker seg Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 vi trenger ingen julegaver. alt vi trenger kan vi kjøpe her i norge. men vi kan fortsatt ønske oss. fordi vi mennesker har veldig lyst til å eie ting, og få nye ting hele tiden. så det er deilig å få julegaver. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) I alle år har jeg vært en "normal" norsk gutt som har feiret jul som alle andre etniske nordmenn, med gaver, julemiddag hvertfall 2 dager utenom julaften og nyttårsaften. Jeg har gått julebukk, sett juleprogrammene, stått opp tidlig på julaften for å få i meg alt snopet før Askepott begynner på nrk1. Dette setter jeg pris på, men det er ikke lenger sånn det er. Jeg glir raskere og raskere vekk fra familien min, jeg står alene, jeg ser på julen som et avbrekk fra skole stort sett. Det vil bli god mat, joda, men hvor god er den egentlig når jeg ikke liker menneskene på andre siden av bordet? Er innstilt på å få lite eller ingen gaver i år, i motsetning til tidligere år med overflod av dyre presanger o.l. som jeg fikk pga jeg var en relativt snill gutt, foreldrene mine hadde råd som de fleste andre nordmenn, og det var det julen handlet om. For meg har julen mistet litt mening, det er nok en unnskyldning for en seremoni, for mennesker med for å lite å gjøre med livenen sine. Noe som i og for seg ikke trenger i være negativt. Fins ikke noe deilgere enn ekte julestemning. Men for meg, handler julen mest om å dele. Den beste tiden er den man deler med andre. Meningen med livet er å finne noen å dele det med. Og jeg føler at i år, har jeg ingen å dele julen med. Endret 6. desember 2008 av Genuine Genes Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 hvorfor ikke med familien? blir de ikke kjempeglad hvis den halvvoksne i familien tilbringer tid sammen med dem? selvom det ikke er så gøy for deg, så får du jo gaver Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Julen er, for meg, en ypperlig måte å ha fri på, spise god mat, og tilbringe tid med slektninger jeg ser alt for sjelden. Gaver? Skulle ønske dette gave-maset aldri fantes. Alt jeg ønsker meg er en koselig tid i jula. Har jeg lyst på noe annet, kjøper jeg det... Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Føler det er mange som lyver i denne tråden. No offense. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Føler det er mange som lyver i denne tråden.No offense. Ikke meg. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Nei, du liker vel ikke bursdagspresanger heller? Samme dealen, egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kjekt å få gaver? Javisst Trenger man det EEEGENTLIGEGENTLIGEGENTLIG? nei also, tanker rundt kristen høytid, norrøn tradisjon å gi gaver, etc. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) tenker det samme som trådstarter. føler at jeg har alt egentlig. altså, jeg hadde sikkert verdsatt f.eks. guitar hero til xbox 360, men når jeg tenker over det, så er det egentlig ikke noe jeg trenger veldig, så da føles det egentlig bare teit å ønske seg det. jeg har alt. jeg sa til moren min at jeg at ikke ønsket meg noe spesielt til jul, og da hun ble litt sjokket.. til og med en smule irritert. 1 minutt senere kom hun tilbake med penn og papir og tvang meg til å skrive en ønskeliste. den ble seendes slik ut: 1. bananer 2. brendte mandler 3. en genser av en eller annen grunn, så føles det galt å "forlange" noe dyrt dill dall jeg egentlig ikke trenger, dog jeg sikkert kunne hatt det mye moro med guitar hero. gaver er oppskrytt. julens gavestyr er noe av det verste jeg vet. hadde det vært opp til meg, skulle ikke julen hatt en dritt med gaver å gjøre, hvilket er nesten alt jula handler om i dag, får jeg inntrykk av. Endret 7. desember 2008 av IsaachElric Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Alle trenger gaver. Kjøp ekstra mange og dyre i år, det er bra for økonomien. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ønsk deg GH hvis du vet du vil ha det gøy med det da vel? Ser ikke problemet. Man må ikke trenge noe for å ønske seg noe, ofte heller tvert i mot. Jeg sliter selv med å finne noe å ønske meg, men GH er nok på lista Lenke til kommentar
Early Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Julegaver er er jo alltid kjekt å få, men trenger eg dei? Nei, ikkje sånn egentlig. For meg er det viktigaste med juletida den gode maten, tida til å slappe av og berre ha det koselig, ferien og den gode stemninga. Julegaver er jo sjølvsagt ein vesentlig del av ditta, men eg merkar det at jo eldre eg blir, jo mindre bryr eg meg om gavene. Det eg synst er så dumt no er alt detta stresset og kjøpepresset rundt juletida. Eg følar at julegaver handler meir og meir om å bruke mykje pengar og det å kjøpe kjøpe kjøpe. Egentlig synst eg det er helt vilt å se alle som springer rundt mellom butikkar med vogner fulle av julegaver, og mange av gavene er på fleire tusen kroner. Og at butikkar begynner med juletilbud og salg av juleting i slutten av oktober burde vert ulovlig! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Nei, du liker vel ikke bursdagspresanger heller?Samme dealen, egentlig. Bursdagen min er 2 uker før jul, så jeg får ikke bursdagsgaver. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Følelsen av å ha gitt noe nytting og/eller noe av symbolsk verdi i julegave er alltid en god følelse for meg Men om noen trenger det? Nei, selvfølgelig ikke, i teorien er det snakk om å "gi og få", går man ut ifra det er det ikke noe tap/vinning forbundet med det, det kan derfor ikke være en nødvendighet for noen. Sett bort ifra rent følelsessmessig gevinst... Men det er en god unnskyldning til å feks oppdatere klesgarderoben o.l. Bursdagen min er 2 uker før jul, så jeg får ikke bursdagsgaver. Den skjønner jeg ikke, jeg har bursdag 20. Des, og jeg får allikevel bursdagsgaver på lik linje med andre, hva tilsier at man ikke skal det? Endret 7. desember 2008 av The_Kris Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Den skjønner jeg ikke, jeg har bursdag 20. Des, og jeg får allikevel bursdagsgaver på lik linje med andre, hva tilsier at man ikke skal det? Det er bare sånn det har blitt. Jeg får "større julegaver". Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 It's not a matter of need, it's a matter of want. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jaja, det er mye vi ikke -trenger-. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg ønsker meg en ting av mine foreldre. Dette er den ene gaven jeg får. Resten har vi kuttet ut her i familien. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei. Etter lang og intens tenking over hva som burde stå på ønskelisten min denne jula, kom jeg fram til at jeg har alt jeg trenger egentlig. Det hadde selvsagt vært kjekt med nye bukser eller ullsokker, men så kom jeg på at jeg er såppas heldig å bo i Norge, noe som gjør at jeg har en økonomi som tillater meg å kunne kjøpe disse varene. Etter å ha tenkt videre, så fant jeg ut at det heller hadde vært lurere å donere alle pengene som skulle gått til julegaver, til et veldedig formål heller. Er det noen andre som føler det slikt? At vi i Norge har det såppas bra, at vi egentlig ikke trenger unødvendige julegaver? Jeg ønsker meg jo et par ting som jeg gjerne skulle hatt og som jeg vet jeg får bruk for, men filmer og f.eks moteklær, pc-spill, etc. er helt ut. Jeg ønsker meg et nytt kamera til hobbyen min i år, og det er det.. Hadde vært greit med et nytt sett ringer siden de fleste produsentene har gått fra 12" til 13" og jeg da trenger et komplett nytt sett om jeg brekker én til, men det kan være et par år til for alt jeg vet, og jeg har faktisk tre ekstra i en annen farge - pluss elleve i mørk blå, som er dårlig mot mørke bakgrunner, men jaja. Jeg har nå alt jeg trenger. Men jeg er helt enig med deg. Jeg har ikke tenkt å kjøpe ting til folk bare får å gi dem noe - jeg vil gi dem noe fordi jeg vet de vil ha det. Hvis jeg ikke vet hva jeg skal gi til noen, skriver jeg et kort eller kjøper dem en geit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå