Gå til innhold

ZMA og kviser..


Anbefalte innlegg

Hei

Begynte vel med ZMA i 17 års alderen, da fikk jeg utrolig mye kviser som var vanskelig å få bort i hals område, og litt med haka. Slutta med dette etter noen måneder da jeg fant ut at det var ZMA som forårsaket kvisene.

 

Har hatt en pause på ZMA på kanskje 4-5 måneder nå, men sliter med søvnen og skoledagen har jeg merket når jeg ikke tar ZMA. Derfor tok jeg ZMA i går og sov sykt bra og ble lys våken på morgenen. Tok bare 1 pille, ville ikke ta mer enn anbefalt i tilfelle det er derfor jeg får kviser (står 1 er anbefalt av Norge helsevesen, men 3 står det på pakka) :s

 

Men merker allerede jeg får kviser og dette plager meg noe sykt. Vil gjerne fortsette og bruke ZMA men vil ikke ha fler kviser :( Er 18 nå btw. Noen som har samme erfaringer og noen tips?

 

Og ja, jeg bruker alt av dyreste rensekrem, fuktighetskrem, kvisekrem du kan tenke deg, det hjelper, men ikke nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig så sløser du pengene dine.

 

A 1999 study was undertaken on NCAA Football players during an 8 week spring training program. The control group was told to cease taking any nutritional supplements. Those who took the ZMA tablets showed greater increases in muscle strength, free testosterone levels, and IGF-1 levels.[3] This study was funded by SNAC Systems Inc. (the patent holders) and one of the study's authors (Victor Conte) has equity in this company.

 

Another study in 2004 conducted jointly by the Exercise & Sport Nutrition Lab of Baylor University, IMAGINutrition, and the Journal of the International Society of Sports Nutrition, found that ZMA has no effect on strength, hormone levels, or anaerobic capacity.[4]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/ZMA_(supplement)

Lenke til kommentar

Bruker ZMA jevnlig her også.

Den her ifra EJ-shop

Null problemer med kviser. Har helt ville drømmer til hver natt. Trenger mindre søvn også. Går ikke ei natt uten at jeg har drømt.

 

Mulig det bare er fordi jeg er under utvikling, med hårproduksjonen (over alt) har mer en fordobla seg i hastighet siden jeg starta for et par mnd siden. Mirakelmedisin.

 

ZMA skal vist påvirke hormon-produksjonen så hvis du ikke tar faste doser, kan det ha en virking..

Ustabile hormon-nivåer fører ofte til kviser, og da spesielt rundt munnområdet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg googlet litt, og det virker som at det finnes flere studier på ZMA enn det Wikipedia oppgir. Får nesten lyst til å prøve det hvis det funker så bra som dere sier :p

Jeg får undersøke saken nærmere, og så vurdere det seriøst. Dog bruker jeg ingen tilskudd fra før, så det kommer mest sannsynlig til å forbli slik.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Før var anbefalingen - etter trening fra Tn.

Etter at jeg nesten sovnet på bussen etter hver trening med zma gikk tech med på å endre det til før leggetid. Fikk mange positive tilbakemeldinger på det. Det er iallefall ett av produktene du merker forskjell med og ikke bare endringer på cellenivå som vi aldri merker.

 

Jeg har iallefall ZMA som tilskudd nr 1 etter kosten og kreatin/omega er i boks.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg veit ikke med søvnkvaliteten, men jeg husker hvertfall drømmene mine hver dag når jeg tar ZMA.
Gleder meg så sykt...

 

 

Bruker ZMA jevnlig her også.

Den her ifra EJ-shop

Null problemer med kviser. Har helt ville drømmer til hver natt. Trenger mindre søvn også. Går ikke ei natt uten at jeg har drømt.

 

Mulig det bare er fordi jeg er under utvikling, med hårproduksjonen (over alt) har mer en fordobla seg i hastighet siden jeg starta for et par mnd siden. Mirakelmedisin.

 

ZMA skal vist påvirke hormon-produksjonen så hvis du ikke tar faste doser, kan det ha en virking..

Ustabile hormon-nivåer fører ofte til kviser, og da spesielt rundt munnområdet.

Seriøst, dette med drømmene er nesten det som frister mest akkurat nå :) Mer hårproduksjon ja, det kan jo virke logisk egentlig i og med at det er økt testosteron-nivåer. Et sikkert tegn på økte nivåer er det i allef all, på lik linje som økt fettprosent under bulk. Kanskje ikke så lurt for jenter å ta ZMA med tanke på hårvekst...

 

 

Jeg har iallefall ZMA som tilskudd nr 1 etter kosten og kreatin/omega er i boks.
Merker jeg er litt "daff" angående kosten. Tar meg gjerne et glass brus f.eks. og spiser grandiosa og slikt uten å mukke. Får jeg effekt av å skjerpe meg helt, og bare spise sundt? Kan man fylle et kaloriunderskudd med brus?

 

Jeg aner faktisk ikke hvor mye kcal jeg får i meg hver dag, har ingenting jeg spiser fast bortsett fra sånn 4-kornsgreier om morgenen. Har vurdert å lage meg noen faste måltider/ting jeg får i meg hver dag, teller kalorier på dette, og så varierer kosten utover dette og prøver å få nok kalorier. Er bare så vanskelig og deprimerende å telle kalorier...

 

Forresten så har jeg absolutt ingen effekt av kreatin, muligens pga jeg bare er 16 år, såpass lite muskler, og ikke trener så sykelig hardt. Har derfor sluttet med kreatin monohydrat for jeg ser ikke vitsen og det føles bare unaturlig.

 

Skal ta min første dose ZMA for første gang etter jeg har skrevet dette innlegget. Står man skal ta 3 tabletter, men som nevnt over, siden jeg har såpass lav vekt, bare er 16 år og ikke i hardtrening tenker jeg at jeg bare skal ta 2 isteden, i alle fall begynne med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...