123456789101112 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei Skal ha nye headphones. Vil helst ha in ear eller "vanlige" propper ikke noe store greier med bøyle. Hva er det beste alternativet rundt 1000kr? Er ikke så opptatt av kvalitet, så hvis det ikke er mye som skiller noen til 600 og 1200 tar jeg de billigste. Hører ca 50% på rap/hip hop og resten på alt mulig annent. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Sennheiser, Shure og Ultimate Ears har bra propper med god lyd. Vet ikke helt hvilken modell du burde kjøpe, men de produsentene lager vel det beste du får på det norske markedet. Google etter tester og omtaler Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Har selv gransket mye om IEM's, og falt å valget med Klipsch X10, som er de minste proppene i verden. Lyden er helt fantastisk, og gir deg alt du vil ha. Kommer med mange utbyttbare tupper, og leverer uansett. Du kan rett og slett ikke slå feil. Derimot kan IEM's være meget skadelig for din hørsel. Knoklene i mellomøret trekker seg sammen (stapediusrefleksen) når lydtrykk på over 70dB oppstår. IEM's utsetter da øret for mye mer konsentrert lyd, og man har større sjans for å svekke stapediusrefleksen enn med vanlige hodetelefoner. Hårcellene i sneglehuset normaliserer seg med lydtrykket de blir utsatt for, og man vil etterhvert oppleve lyden som lavere enn det man begynte med. Da skrur man automatisk opp lyden for å kompensere. Sjansen for hørselskader vil derfor øke betraktelig da. Dessuten skaper IEM's mer varme i øregangen, som fører til økt bakterieflora. Forhåndsregler du bør ta: - Ikke hør på høyt volum over lengre tid - Ta pauser ofte for å venne hårcellene i sneglehuset av med den høye lyden Endret 8. desember 2008 av alexpea22 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Når jeg bruker IEM's selv har jeg på mindre enn halvparten av lydstryken jeg bruker med et headset. Hvis man har dårlig hørsel fra før er det ikke noe bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå