snowhill Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Lappen nærmer seg med stormskritt, og må jo nesten ha bil Så hva tror dere om f. eks. en Golf III gti eller BMW 3-serie (92 og nyere)? Får jeg en god bil til den prisen? Endret 5. desember 2008 av snowhill Lenke til kommentar
neemac Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 tja, bmw E30 87 modell skal du kunne for lett for den prisen, og da får du en god/strøken også. som oftest en 320 då, men er du heldig klarer du en 325 *Go 4 BMW* Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 tja, bmw E30 87 modell skal du kunne for lett for den prisen, og da får du en god/strøken også. som oftest en 320 då, men er du heldig klarer du en 325 *Go 4 BMW* Joda, men synes liksom ikke E30'n er så utrolig pen. Men vet at det finnes en hel del r*vkjørte E36'r rundt om, men kan til nød strekke meg til 35k, hvis det øker sjansene for å få en grei E36 Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) du kan jo se om du finner en helt orginal e36 kansje? da er du i hvertfall litt sikret mot at den er voksenkjørt og ikke rævkjørt:) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Endret 6. desember 2008 av eirikand Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fine, meget gode biler disse E36ene. Kjørt en del av de og har veldig fin balanse og er lette å kjøre fort med. (Ikke det at jeg oppforder deg til det). Når det gjelder E30, fikk en kompis av meg kjøpt en 325 til 16 000. En eier, gått 320 000 (Gankse langt) Men med fullt servicehefte og i god stand. Denne kjørte lett fra feks BMW Z4 2.5 til en halv mill. (var vi som testet de opp mot hverandre). Bilen går fortsatt, men skal nå bygges om med turbo til banebruk. Then again, slike kupp finner man ikke alltid, og husk at det er ofte dyrt å kjøpe noe billig! Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Takker for svar Noen som har noen formening om hvorvidt en golf III gti er et godt kjøp? Finnes en rekke på autodb til rundt 30k, men har ikke peiling selv på hva en gti ligger i pris, så noen som kan hjelpe? Vet at billige biler ofte blir dyrt, så derfor jeg trenger litt råd og tips - slik at det hele kanskje blir liiitt billigere Tar gjerne i mot andre tips òg, men det bør være en bil som er driftsikker og som ikke ser ut som en sardinboks eller i den gaten Endret 6. desember 2008 av snowhill Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Volvo 940, 95- modell lavtrykksturbo. Bruker omlag 0.8 på mila ved vanlig/blandet kjøring. Veldig driftsikker, bytt olje og filter på intervallene og det blir sjelden noe galt med de. Stasjonsvogn og mye plass, rust er ikke noe problem på de bilene (hvertfall 90% av de). Billig og bra, går sikkert 300 000 km til. Den er også bakhjulstrekk og det er en sprek bil, noe som er virkelig morsomt for 18- åringer. For 1500 kroner så kan du chippe og justere turbotrykk og legge på 40 hester til og du har en virkelig artig turbomaskin. De ser veldig pene ut i min mening og . Hvertfall når du får på hvite blinklysglass (fåes på Biltema), pene felger og litt senk. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 GTi bilene er kjempebra biler. Men er ofte ungdomskjørt. Finner du ett pent orginalt eksemplar må man ofte ut med litt mer. Selve GTi ligger ikke så høyt i pris, men husk å sjekke med forsikringsselvskapet før du kjøper noe. Gti biler har en tendens til å være litt "svartelistet". Annet tips (Så på samme biler som deg når jeg var 18) er Toyota MR2 Mk1. Er ikke mange av de, men driftsikre biler, stilig design, motor plassert bak og bakhjulstrekk. 125hk twincam motor som er livlig over 4500rpm. Finnes også i kompressor utgave med 200hk, men denne er enda mer sjelden og en del dyrere! Jeg solgte min for 39 000 for ca 4 år siden, aldri noen problemer! Sjekk etter rust i skjermer bak! Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Takker for tips Meeen, når det er sagt så var ikke bilene helt etter mine preferanser når det kommer til design Motorstørrelse er ikke fullt så viktig, da prisen på forsikring og drivstoffutgifter øker. Men hvis noen finner en pen bil (utseende) og som jeg forhåpentligvis slipper å koste på en sekk med gullmynter i reperasjon - ja, da blir jeg glad Audi 80 anyone? Godt kjøp, eller? Endret 6. desember 2008 av snowhill Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Har hatt en 85´ Audi 80 med 1,8liter God bil, sprek nok for en fersking (syns jeg da) og et pent karosseri Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hver sin smak! Er jo derfor det finnes så mye forskjellig :-) Mk1 mr2en er elsket eller hatet. Elsket av meg iallefall! Har ikke mye erfaring med audi, annet en de nyere modellene. Hvis det viktigste er pris/hold, så hadde jeg valgt en japse. Skal man "kun" bruke 30 000 og vil ha noe kult som man ikke trenger å skru på, må man ofte lete litt. Finnes sikkert der ute, men man vet jo aldri og det er vansklig å forutse! Kan jeg komme med ett så "kjedelig" tips som denne colten? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Ser godt holdt ut, EU akkurat ok, fyren har en 911 i garasjen ;-) Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hver sin smak! Er jo derfor det finnes så mye forskjellig :-) Mk1 mr2en er elsket eller hatet. Elsket av meg iallefall! Har ikke mye erfaring med audi, annet en de nyere modellene. Hvis det viktigste er pris/hold, så hadde jeg valgt en japse. Skal man "kun" bruke 30 000 og vil ha noe kult som man ikke trenger å skru på, må man ofte lete litt. Finnes sikkert der ute, men man vet jo aldri og det er vansklig å forutse! Kan jeg komme med ett så "kjedelig" tips som denne colten? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Ser godt holdt ut, EU akkurat ok, fyren har en 911 i garasjen ;-) Se her ja! Nå begynner det å ligne noe, colt funker fint Riktignok ikke noe motor å skrive hjem om, men det er en annen sak Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Er kjempe gode biler det der. Man får også tak i småsnacks til de, om man ønsker å style noe ol. (Personlig er jeg fan av tilnærmet orginale biler, hvis ikke HELE bilen er modifisert skikkelig). Man får også tak i Colt GTi, men her er det vel samme "problemet" med forsikring og ungdomskjørte biler. 75hk er ikke mye nei, men tenker man på pengene så er det vel av de bedre valgene. kan også anbefale mitsubishi-klubben.no hvis du trenger noe hjelp på hva du skal se etter osv. Flotte folk ;-) Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Fine, meget gode biler disse E36ene. Kjørt en del av de og har veldig fin balanse og er lette å kjøre fort med. (Ikke det at jeg oppforder deg til det).Når det gjelder E30, fikk en kompis av meg kjøpt en 325 til 16 000. En eier, gått 320 000 (Gankse langt) Men med fullt servicehefte og i god stand. Denne kjørte lett fra feks BMW Z4 2.5 til en halv mill. (var vi som testet de opp mot hverandre). Bilen går fortsatt, men skal nå bygges om med turbo til banebruk. Then again, slike kupp finner man ikke alltid, og husk at det er ofte dyrt å kjøpe noe billig! Vær forsiktig med over 300 000 på en Bimmersekser. Bmw er dyrt å eie. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Ikke nødvendigt vis. Bmw er faktisk veldig driftsikkert. Problemet er jo at mange av bilene blir rævkjørt, så når de selges videre ender neste eier opp med diverse reprasjoner. Finner du en som er pent kjørt så er ikke bmw dyrt å eie. Kanskje litt dyrere enn en fint holdt japse, men ikke mye. Endret 7. desember 2008 av rublings Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ikke nødvendigt vis. Bmw er faktisk veldig driftsikkert. Problemet er jo at mange av bilene blir rævkjørt, så når de selges videre ender neste eier opp med diverse reprasjoner. Finner du en som er pent kjørt så er ikke bmw dyrt å eie. Kanskje litt dyrere enn en fint holdt japse, men ikke mye. Ungdomsforsikring på BMW er ikke akkurat billig, så det er dyrt å være ung og eie BMW (hvertfall typiske modeller som E36, E34, E30 osv.) Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Ungdomsforsikring på BMW er ikke akkurat billig, så det er dyrt å være ung og eie BMW (hvertfall typiske modeller som E36, E34, E30 osv.) Det med forsikring vet jeg at jeg er dyrt, men faktisk ikke så fryktelig avskrekkende ca. 8500 i året for ansvarsforsikring, for en 318. Og det synes jeg faktisk ikke er så ille Jeg har også begynnt å vurdere volvo 850, så er det en driftsikker bil? Og hva bør jeg se etter? Eller volvo 460 (de modellene etter facelift, fra 94 og utover)? Endret 7. desember 2008 av snowhill Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Ungdomsforsikring på BMW er ikke akkurat billig, så det er dyrt å være ung og eie BMW (hvertfall typiske modeller som E36, E34, E30 osv.) Det med forsikring vet jeg at jeg er dyrt, men faktisk ikke så fryktelig avskrekkende ca. 8500 i året for ansvarsforsikring, for en 318. Og det synes jeg faktisk ikke er så ille Jeg har også begynnt å vurdere volvo 850, så er det en driftsikker bil? Og hva bør jeg se etter? Eller volvo 460 (de modellene etter facelift, fra 94 og utover)? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1044225 Har lagt inn mange tråder med svar på spørsmål om Volvo 850 og 940 der. 940-en er mer driftssikker enn 850-en. Om du vil ha en 940 med litt "facelift", så har du 960 nyere enn 95, disse er det sjelden problemer med og til tross for at motoren er fransk på disse, og de er nesten helt like 850 Sedan og S70 Sedan. Da får du også bakhjulstrekk å leike med , noe som jeg mener er et must på en ungdomsbil. 960-ene er ganske sjeldne i Norge da, så de er litt dyrere enn 940 og 850. 850 ligger lavest i pris, pga mindre etterspørsel kanskje? Endret 7. desember 2008 av chrml Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Volvo 940 Stasjonsvogn: Volvo 940 Sedan: Volvo 960: Volvo 850: Volvo 460: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå