cdrom Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 diskanten min er ødelagt, hvilken bør jeg kjøpe når jeg tenker på noe til ca. 250 kr stykket ? Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hva slags høyttalere har du? Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 diskanten min er ødelagt, hvilken bør jeg kjøpe når jeg tenker på noe til ca. 250 kr stykket ? Det beste hadde vært om du klarte å få tak i den samme modellen, ettersom både filter og høyttaleren forøvrig er tilpasset disse. I verste fall får du nøye deg med en som har tilsvarende data.... foreslår en kjapp telefon til enten forhandler eller importør, så kan de kanskje skaffe deg en ny. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 discant??? ekke dette et data forum? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 har jamo e-470 med hærpa diskanter, pluss center, sub og surround i samme serie som ikke er ødelagt. Å kjøpe samme diskant er uaktuelt fordi før den ødelagte ble ødelagt var lyden også elendig. Og så var papp-diskantene så stygge å se på... Derfor har jeg tenkt å anskaffe nye diskanter og eventuellt modifisere delefilteret jeg allerede har. Jeg går på elektro grunnkurs og har tilegnet meg litt kunnskap om delefilter, så tenkte jeg at det kunne bli en god mulighet for å lære enda mer. Jeg har sett på denne http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2021349.htm og synes designen er mer enn grei, siden jeg er relativt ny i faget har jeg ikke peil på om den eventuellt vil passe... Hva bør jeg være obs på når jeg modifiserer høyttaleren? Er det andre diskanter som også kanskje ville gjort en bra jobb (i samme prisklasse) ? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 har samme høyttalerene bak i surroundanlegget mitt. dritt diskant. Vis du kjøpte det settet med e4 sur e4center og e-470 front så vil jeg annbefale å selge e4surene fordi de får du veldi mye for. jeg fikk 1500 for mine. så kjøper du nye diskanter til e-470 og bedre fronter. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 discant??? ekke dette et data forum? Dette er "Lyd, lydkort, høyttalere, musikk" forumet... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Anbefaler deg å ta en titt her: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...l//prodlist.htm Har selv Seas H0881 27TFFC. Knallgod diskant!! Ikke koster de all verden heller... Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hm. Har ikke de Høyttalerne 2" cone- diskant?? For å kunne erstatte en diskant er to ting som er veldig viktig. Det første er å vite følsomheten til den opprinnelige diskanten, det andre er å få vite delefrekvensen. Dette burde du kunne finne ut ganske enkelt. Kan du ikke få en lærer på elektro til finne ut dette, bør vedkommende vurdere sin stilling. Ettersom høyttaleren ikke er alverdens bra (god til prisen) er det ganske bortkasta med noen dyre elementer. cone diskanten til Peerless koster vel 148 kr stk. Den kan være et godt valg hvis den passer inn. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 har samme høyttalerene bak i surroundanlegget mitt. dritt diskant. Vis du kjøpte det settet med e4 sur e4center og e-470 front så vil jeg annbefale å selge e4surene fordi de får du veldi mye for. jeg fikk 1500 for mine. så kjøper du nye diskanter til e-470 og bedre fronter. hm.. Kjøpte mine e4 surr for 900 spenn da... Rart at du fikk 1500 for dem. Er trosalt bare 16 år, og har et anlegg til rundt 25000. Så ville jeg ikke bruke så mye mer penger på det. Hadde bare vært artig å få fikset de diskantene.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Er det noen som vet om en formel på hvordan jeg eventuellt kan regne ut følsomheten i diskanten hvis jeg vet den induktive reaktansen osv..? Selv om det står at jeg har 2" diskant i jamo-brosjyren, synes jeg de ser veldig små ut. Hvilke steder på diskanten skal man måle til og fra for å finne elementets " ? Jeg må ikke ha samme antall " , hvis jeg kjøper et nytt element ? (dumt spørsmål) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 hele driten er 2" og den lille "knoppen" er 0,5" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå