haarod Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg fikk lyst til å finne sanger som øker og øker i tempo. Jeg vet bare om en, men jeg har hørt fler som jeg ikke kan navnet på, så det kunne vært interessant å finne de igjen. Zorba the Greek/Zorba's Dance Se filmen hos Youtube Endret 6. desember 2008 av haarod Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med Dueling Banjos fra Deliverance? Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Mike Oldfield - Sailor's Hornpipe Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Grieg - Dovregubbens hall Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Må da være flere. Det er en spesiell som jeg har hørt i Spania (eller nærmere bestemt, Menorca) som jeg ikke er kar om å finne. Btw, Sailors Hornpipe var konge! Lenke til kommentar
.... Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Det er ikke helt det jeg tenkte på når jeg lagde tråden. Mer som de tre øverste postene, og den fjerde selv om videoen i den ikke fungerer Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Stairway to heaven øker etter et par minutter med gitarsolo og greier, fra akustisk. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Apropos Money med Pink Floyd: Den øker ganske så mye i tempo, selv om det nok ikke er bevisst og ikke er så tydelig. Den starter rundt 116 og er oppe i over 130 før den synker litt igjen. Man kan jo lure på hva de røyka når den ble spilt inn... Ellers har du jo en låt som Come on Eileen. Den går ned til halvt tempo mot slutten og øker så opp igjen til utgangstempoet: Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det er en av låtene på Massive Attack sitt grisefine album Mezzanine som bygger seg opp i tempo, men jeg husker ikke hvilken. Kvinnevokal, ganske kraftig prosessert, såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) En til på lista: Jack's the lad fra Fantasy on old British sea songs. Den er fast innslag på Last night of the proms og det er like gøy hver gang. Moroa starter rundt 4:15: Se filmen hos Youtube Edit: Embeddingen ble stoppet men bare å klikke seg inn på Youtube. Endret 13. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
.... Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Endret 8. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå