Reaggyman Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Heisann Jeg har en god del Elektronikk på mitt lille "gutterom", men jeg har også ett forbanna stort støvproblem. Finner kaniner overalt, og komponentene(spess på PCen) støver ned fort som svint. Jeg rengjør PCen ganske ofte, da ved å bruke "Trykkluft på boks".. De går fort tom, og er ganske dyre å kjøpe. Så da tenkte jeg på en kompressor av typen Mini. Spørsmålet mitt er, fungerer det? Jeg har vurdert er denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20831747 Det jeg har blitt advart om er at en kompressor ganske ofte inneholder mye fukt, som følger luften ut når man blåser.. Og fukt er ikke så bra for elektriske komponenter. Håper på gode råd! Takker Lenke til kommentar
LoooK Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har min pc ved siden av "brytematta" også, men har vel egentlig aldri gjort reint pc'en noe særlig. Tilbake til saken, så inneholder luft fra kompressorer gjerne litt fuktighet hvis du ikke har noe filter av et slag. Kan du ikke bare bruke støvsugeren hvis det er så ille? /Lauken Lenke til kommentar
Reaggyman Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Tja, det er mange steder en støvesuger ikke kommer til, som gjør at en burst med trykkluft egner seg godt. Så, man anbefaler ikke rengjøring med Kompressor da? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Heller trykkluft enn støvsugar. Det er så lite fuktighet at det ikkje betyr noko som helst. Du kan fint dyppe PC-en i ferskvatn utan at det betyr noko. Støvsugaren derimot lager statisk elektrisitet, det kan potensielt skade utstyret. Det er heller ikkje snakk om å trykke heile trykkluftpistolen oppi kortene og blåse den tom. Det skal svært lite trykklyft til før det meste av støv er borte vekk. Ligg det meir igjen så henger det fast og bør tas med ein fuktig klut (ikkje på kortene). Eg har ingen erfaring med kompressorene frå Clas Ohlson, men om dei kan komprimere og sleppe ut luft må det vel være gode greier. Du kan jo for ordens skuld prøve å blåse på eit papir elns. og sjå om det blir fuktig. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg bruker selv kompressor til og rengjøre PCen, og det har funket fint alle gangene. Mye billigere i lengden, det er for sikkert! Når det kommer til sånn liten kompressor så har jeg ingen erfaring med det siden jeg kun har brukt stor versjon. Lenke til kommentar
Reaggyman Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Den lille har ett trykk på 3,2bar, samme som trykkluftboksen min, og den er jeg ganske greit fornøyd med. Så, jeg tror den skal funke fint om den ikke skader. Men skal prøve trikset til Zeph Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Tja, du kan jo ta ett triks fra lastebil verdenen og slenge på en lufttørker om det betyr noe for deg. Jeg er ikke lastebilmekaniker men bilmekaniker dog har jeg sett visse systemer som brukes på lastebiler så det skulle ikke være så veldig vanskelig å rigge til noe lignende, eventuellt få tak i noe fra en gammel lastebil å rigge til. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fuktigheten i luften fra kompressoren er ikke noe problem. Bruker dette selv sammen med støvsuger ca. 1 gang i året. Et godt forebyggende arbeid mot støvet er støvsuging/tørking av rommet... space Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vannutskillere for bruk på kompressorer er jo std tilbehør som selges for noen kr der hvor man selger luftverktøy. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Du bør ha en kompressor med lufttank for å få noe greie på det med mindre det er litt størrelse på kompressoren. Når det gjelder fuktighet er det bare å kjøpe en vannutskiller som du monterer på uttaket på lufttanken. Det beste kompressorkjøpet tror jeg nok man kan gjøre på Finn.no og andre bruktsider, hvor det ofte dukker opp både kompressorer og trykkluftverktøy til gode priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå