HeatSeeKinG Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg har flyttet inn på hybel for 3 uker siden, og der har jeg uheldigvis trådløst. Jeg har store problemer med at internett "lagger"/hakker hvis dere forstår meg. Feks stopper siden(e) å "buffe" helt tilfeldig. Noen ganger lastes de inn med perfekt hastighet, andre ganger må jeg vente mange sekunder. Det samme gjelder for torrents, ett sekund kan downloadspeed være oppe i 600KB/s, før den plutselig kan gå ned til 5KB/s(noe som beviser at hastighet og båndbredde er der, dette er og bekreftet av utleier, men at det muligens er en port som ikke er åpen.) Men for noen av mine større torrent filer ligger kansje gjennomsnitts download-speed på 2-10KB/s. På utorrent kan man jo få en graf over downloadspeed, problemet er bare at den ser ut som en god norsk fjell vei, j*vlig svingete. Ett annet stort problem er nett-TV og youtube, liveleak etc... filmen buffer gjerne i alt fra 15sec-2min(maksimalt)før den stopper helt. Dette gjelder for alle filmer på nettet. Laste ned ting i nettleseren(FF,IE og Opera samme problem): jeg prøvde å laste ned youtube videoer, men det gikk dårlig fordi downloaden stoppet bare helt opp, fordi internett hakker, som jeg kaller det. Dette gjelder alt fra nrk.no, keepvid.com. Dette blir etter hvert forbanna irriterende, når jeg verken kan se filmer eller laste ned ting, jeg kan akseptere at det er slutt på cs:s, men det som er virkelig bekymringsfult er atAntiviruset får ikke oppdatert seg! Jeg er og en stor bruker av ett "bilde_lagings_program" som heter ultra-fractal, her får jeg verken oppdatert eller lastet ned programtillegg. Praktisk information: Router- Belkin 54g Pc- Ibm lenovo T61 linje/båndbredde- 20m-bit antivir- Norton Nettlesere: Opera, Firefox og IE internettet funker utmerket med kabel WPA sikret nett NB:de som leier ut her har kun kontor her på dagtid og bruker ikke internett etter kl 15.00, da er det kun jeg som bruker det. Jeg har admin tilgang til ruteren. singnalstyrken er perfekt. prøvd andre trådløse nett som funker mye bedre Løsninger som jeg selv har prøvd, uten at det har hat noen effekt: Oppdatere driver på nettverkskortet "rulle" tilbake driver(e) på nettverkskortet. skru av antivirus skru av brannmur innstalere flashplayer samt nettlesere på ny, uten noen nytte hvis du går på "trådløsnettverkstilkobling"->egenskaper->"bruk windows til å konfigurere etc..." har prøvd å endre på. Har prøvd både utorrent og Vuze uten noen lykke. Skrevet inn IP-adressen så jeg kommer til ruteren, hvor alt selvfølgelig er i orden med connection etc. lest som fan på google, yahoo answeres etc. slette midlertidige internettfiler Ting som får meg til å undre: hver gang jeg har prøvd å ta en speedtest på nett, uavhenig av nettleser, har nettleseren hengt seg opp, og uavhenig av hvor jeg tar testen. Upload-speeden på torrents er svært stabil på ca 40kb/s Men siden uploadspeeden er meget stabil,mens alt andre svinger, må det bety at det er en eller flere porter som ikke er helt åpen? og etter å ha lest på en del forum via google er det slik som jeg forstår det at der er noen porter som ikke er helt 100%. Jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hat trådløst før, og kan ingenting om det, det er og derfor denne posten sikkert kan virke helt noob. Og en annen ting, har ikke peiling på hva en port egentlig er, selv om jeg har prøvd å lese på wikipedia. Jeg forstår at det er ulike porter for http etc... men der stopper det. Jeg har vært inne på menyen i ruteren men klarer ikke å finne ut hvordan jeg gjør noe med det(porter altså). Men for all del det trenger ikke å være porten(e) heler, kan være jeg tar feil, siden jeg ikke har særlig roen på trådløst. Takker på forhånd alle de som er så vennlig at de tar seg tid til å svare. Og hvis det skulle være noe som jeg har utelatt å nevne er det bare å gi beskjed. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Det du bør gjøre er å analysere trådløsforbindelsen og deretter å redusere belastningen i bittorrent. 1. Restart router og modem. Ikke start noe nedlasting eller torrentprogram. 2. Ping routeren over noen minutter (ping 'ipadresse.til.router' -t) Nå bør du se om du får en jevn strøm på 1-5ms eller om det er markante hopp som følge av klientproblemer. 3. Reduser antall IP-forbindelser (connections global) i torrentprogrammet til 50, max upload til 50kBs, Max download til 1000kBs. Hvordan går det nå og hva var resultatet av ping? Endret 5. desember 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Det du bør gjøre er å analysere trådløsforbindelsen og deretter å redusere belastningen i bittorrent. 1. Restart router og modem. Ikke start noe nedlasting eller torrentprogram. 2. Ping routeren over noen minutter (ping 'ipadresse.til.router' -t) Nå bør du se om du får en jevn strøm på 1-5ms eller om det er markante hopp som følge av klientproblemer. 3. Reduser antall IP-forbindelser (connections global) i torrentprogrammet til 50, max upload til 50kBs, Max download til 1000kBs. Hvordan går det nå og hva var resultatet av ping? glemte å nevne det, jeg har faktisk restarta ruteren 2 ganger allerede, men skal prøve å med de nye settingsene i utorrent, uavhenig om jeg har på downloads eller ikke så kan jeg ikke se lengre enn maks 2 min av youtube film:S Edit: det står en gul varselstrekant i utorretn som lyser hele tiden som sier at jeg ikke har noen innkommende connections og det er ett problem med kofigurasjonen Edit 2: har ikke tilgang på ruteren nå, ettersom den er innelåst på kontoret til de som eier huster Endret 5. desember 2008 av HeatSeeKinG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå