syngates Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Den nye låta til The Killers; Human synes jeg er veldig bra låt.. MEN jeg skjønner ingenting av budskapet i teksten! Hva betyr f.eks "are we human or are we dancer my sign is vital, my hands are cold and Im on my knees looking for the answer" Noen som greier å tolke det? Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg tenker som så at de spør "Er vi mennesker, eller er vi dansere som skal underholde og ikke gjøre noe annet"...eller noe sånt...men jeg har problemer med å forstå det selv... "My sign is vital"...hmmm...må jo mene at han har et bestemt mål å finne ut av. "My hands are cold", ja da tenker jeg at han har hender som er kalde men han holder seg rolig og leter grundig etter dette "svaret" Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Fra noen på YT: on which Flowers sings: "My sign is vital/ My hands are cold/ And I'm on knees, looking for the answer/ Are we human, or are we dancer?" He says the lyrics were inspired by a disparaging comment made by Hunter S. Thompson about how America was raising a generation of dancers. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Thompson sa noe om at Amerika oppdro en generasjon med dansere. Med dansere mente han at folk ble lært trinnene og at man ikke skulle gå utenfor trinnene, ikke følge sin egen rytme. Regner med det gjør sangen litt mer forståelig. En rimelig streit individualistisk låt altså. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Thompson sa noe om at Amerika oppdro en generasjon med dansere. Med dansere mente han at folk ble lært trinnene og at man ikke skulle gå utenfor trinnene, ikke følge sin egen rytme. Regner med det gjør sangen litt mer forståelig. En rimelig streit individualistisk låt altså. Har også lurt på dette, men det der var jo en grei forklaring Lenke til kommentar
Europa Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Merkelig tekst, ja... For øvrig blant de beste låtene på CDen IMO, sammen med Losing Touch og ikke minst Spaceman. Terningkast 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå