Abigor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har NGT som bredbåndsleverandør og det går dårlig for tiden! Brukte blandt annet 5 min bare for å komme meg hit og skrive denne posten. Internettsider lastes tregt eller ikke i det hele tatt, mens andre internettprogrammer som dc++ fungerer helt fint. Internettsider lastes hverken i IE, Firefox eller Steam. Dette skjer med alle maskiner på nettverket. Dette skjer uavhengig av nettleser. Dette er et problem som plutselig oppstår og plutselig forsvinner. Så ringer jeg til kundeservice men før jeg kommer meg forbi de evige menyene så var kontantkortet slutt. Hvorfor må det være slik? Hvorfor kan ikke jeg ha en god internettlinje som fungerer skikkelig? Hvorfor er det to typer internett: nettsider og alt annet? 3 timer siden jeg bare ville laste ned min favorittpodcast og spille CoD WaW Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Helt umulig å svare på med den begrensete infoen du tilbyr her. Det kan være at du har en PC som er infisert med virus som lagger ned hele nettet. NGT kan ha problemer Det kan være issue med modem/router Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Det er ikke noe snakk om virus, fordi internett fungerer bra, men nettsider lastest tregt. NGT kan ha problemer, jeg håper og regner med det. Modemet/ruteren er også sikkert dårlig. Var et mareritt å prøve å åpne porter i den hvertfall. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Etter at Nextgentel ble kjøpt opp av Telia i Sverige har det jevnt og trutt gått bare nedover. Pingen har gått opp på det jevne med minst 10ms minimum, og det er flere antall hops til diverse steder på nett, bl.a. går ofte hyppig igjennom flere telia servere. Pakketap er også verre enn hva det var tidligere. Når det er sagt er nedlastingshastighet helt greit, men stabiliteten og kvaliteten på linjen er merkbart dårligere. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har ingen problemer med mitt nett og jeg har NGT. Pinger hardware.no med 13-14ms, har ikke hatt utfall på min linje siden jeg fikk den på min nye leilighet for 12mnd siden, samt hatt NGT der jeg bodde tildligere i 4år og heller ikke hatt merkverdige problemer (utfall ca 3 ganger i løpet av den perioden). NGT er fortsatt samme selskap, bare andre eiere. Men om du har problemer så kan du prøve å bytte DNS server. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Tracing route to WWW.NEXTGENTEL.NO [217.13.4.81] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 55 ms 50 ms 55 ms 1.80-202-103.nextgentel.com [80.202.103.1] 3 51 ms 45 ms 41 ms www.nextgentel.com [217.13.4.81] 4 47 ms 43 ms 47 ms www.nextgentel.com [217.13.4.81] 5 43 ms 40 ms 33 ms www.nextgentel.com [217.13.4.81] Trace complete. Jeg laster ikke ned eller noe som helst, likevel er det pakketap og absurd høye ping tider. Har ringt mange ganger til nextgentel tech support og de kan ikke gjøre noe som helst. Sette modemet til fastpath, adsl2 modus eller dmt eller så hjelper heller ikke. Jeg snakker ikke om NGT som selskap, det er 100% uinteressant. Jeg snakker om at det er ett labert produkt de leverer. Pinging www.hw.no [194.24.252.221] with 32 bytes of data: Reply from 194.24.252.221: bytes=32 time=48ms TTL=59 Reply from 194.24.252.221: bytes=32 time=50ms TTL=59 Reply from 194.24.252.221: bytes=32 time=23ms TTL=59 Reply from 194.24.252.221: bytes=32 time=55ms TTL=59 Ping statistics for 194.24.252.221: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 23ms, Maximum = 55ms, Average = 44ms - Tracing route to hw.no [194.24.252.221] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 47 ms 50 ms 46 ms 1.80-202-103.nextgentel.com [80.202.103.1] 3 52 ms 43 ms 39 ms 217-13-1-194.dd.nextgentel.com [217.13.1.194] 4 43 ms 39 ms * 80-202-2-74.dd.nextgentel.com [80.202.2.74] 5 36 ms * * 217-13-0-70.dd.nextgentel.com [217.13.0.70] 6 27 ms 28 ms 25 ms ge-1-3-0.c1.gaus.osl.no.fasthost.no [193.156.90.65] 7 42 ms 40 ms 36 ms c1.hmg.osl.no.webdealnetwork.com [80.65.48.246] 8 48 ms 55 ms 46 ms tyfon.hardware.no [194.24.252.221] Trace complete. Endret 7. desember 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvor i landet holder du til, hva syncer du på når det gjelder hastighet og hvor lang linjelengde til sentralen har du? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Florø, 250meter fra sentralen(kan se sentralen), syncer på: Downstream Rate: 19994 kbps Upstream Rate: 1064 kbps i adsl2+ modus. Jeg bor midt i byen mao. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ingen som har noen råd? Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 - har du åpent(ukryptert) trådløst nettverk? - har du torrenter gående med ubegrenset opplasting? - er pc'ene du tester med koblet direkte på ngt sin ruter, eller via en egen switch? hvis ingen av disse spørsmål hjelper deg å finne svaret, vil jeg anbefale deg å gjøre følgende: ta kontakt nextgentels kundeservice, men ikke ring fra telefon med kontantkort. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Nei og nei på de 2 første. Samme resultat med NGT's eget modem, selv med nytt modem fra ngt. Også med eget 3com adsl2+ modem, eget linksys adsl2+ modem. Ringe kundeservice: Det har jeg gjort flere ganger. De svarer at jeg betaler for båndbreddde og ikke responstider. Selv om jeg som oftest ikke får mer enn 10megabit uansett. Streaming fra vgtv er hakkete, ping tider på det verste i flere tusen ms, er jeg heldig ligger linjen og idler på +/-30ms konstant, i variasjon altså. Uten at jeg gjør noe som helst, det er kun jeg som er tilkoblet. Jeg har prøvd med forskjellige OS, og reinstallasjoner for å forsikre meg mot at det ikke er programvare relatert. Det er det samme også med bærbar og annen stasjonære maskiner. Mener ikke å være negativ, men dette er de faktiske forhold. Å prøve å spille noe spill på nett på noenlunde nivå, er bortimot umulig/avhengig av dritbra flaks. Endret 12. desember 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 innlegget mitt var ment for trådstarter. i ditt tilfelle(amiganostalgia) ville jeg hørt om de kunne slått av støyfilteret. dette er noe de strengt tatt ikke gjør, fordi det kan forårsake at forbindelsen periodevis blir brutt. idle responstid på ca 30ms er ikke nødvendigvis dårlig. kommer selvsagt an på hva man pinger. opplevd hastighet er ALDRI den samme som det du ser ruteren kobler seg opp med. NGT leverer med sitt raskeste abonnement "inntil 20mbit avhengig av linjeforhold". Jeg hadde selv 20 blank, men min bror har ikke mer enn 16mbit. Dette er på grunn av kobberlinjen fra sentral og hjem til deg. Har du koblet ruteren gjennom en splitter eller et støyfilter? Kan du sjekke hva synchastighet(hastigheten ruteren oppgir fra kontrollpanelet) er ? Kan du kjøre hastighetstesten på www.speedtest.net opp mot pyramiden over oslo(uansett hvilken av de som er gul, skal du bruke oslo). Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Har nylig installert Enivest bredbånd hos min mor, og er der/her nå. Tok med min egen pc for å sjekke, og pingen er varierer max med 1ms til hw.no Så det er tydelig for min del problemet er NGT. NGT= 250meter fra sentralen, Betydelig variabel ping. Midt i byen, nytt bygg. enivest= 2km fra sentralen, Bedre ping, 1ms forskjell. 30 år gammelt hus. Jeg er litt imponert akkurat nå... Gjett om NGT har mista en kunde da? Endret 13. desember 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Har nylig installert Enivest bredbånd hos min mor, og er der/her nå.Tok med min egen pc for å sjekke, og pingen er varierer max med 1ms til hw.no Så det er tydelig for min del problemet er NGT. Problemet er ikke nødvendigvis NGT. Det er kobberledningen fra sentralen og hjem til deg. er det gjort dårlig arbeid av telemontøren der, så spiller det ingen rolle hvilken leverandør du har, før de har en montør ute for å feilsøke. Etter Enivests produkter å dømme, kjører de samme produktklasse som Telenor.. Mistenker da at de videreselger en forbindelse derfra. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det er vel og bra det, jeg skulle bare ønske NGT kunne se den muligheten. Det er ikke akkurat slik at jeg først nylig har rapportert om ustabilitet på linjen. På den måten ligger feilen desto mer hos NGT teknisk som ikke kunne tenkt ut det svaret du nettopp ga meg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 - har du åpent(ukryptert) trådløst nettverk?- har du torrenter gående med ubegrenset opplasting? - er pc'ene du tester med koblet direkte på ngt sin ruter, eller via en egen switch? hvis ingen av disse spørsmål hjelper deg å finne svaret, vil jeg anbefale deg å gjøre følgende: ta kontakt nextgentels kundeservice, men ikke ring fra telefon med kontantkort. -Jeg bruker kabel, men har trådløst tilgjengelig. -Det er selvsagt ikke snakk om torrents eller noe vi gjør som drar ned hastigheten. -Nettverkskablene våre går direkte i NGT sitt modem/ruter. Jeg skal sende en mail til kundeservice tenker jeg. Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 -Det er selvsagt ikke snakk om torrents eller noe vi gjør som drar ned hastigheten. En ting jeg kan love deg etter alt for lang tid med innenfor akkurat denne bransjen er at det ikke er en selvfølge. Du ville blitt overrasket over hvor mange som ikke har noe som helst begrep over hvordan ting fungerer. Ville heller ringt dem. Sender du en mail, er det begrenset hvor mye som kan gjøres, og det tar gjerne en dag eller to. Ringer du, kan de forhåpentligvis få gjort noe med det iløpet av uken. Husk at feilmelding(fikse feil på kobbertråd) tar normalt 3-5 virkedager å fikse når det gjelder ADSL, uavhengig av operatør. Dette fordi alt går via Telenor, som igjen distribuerer ordrer til montørselskapene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå