Gå til innhold

Vil en ny cpu av typen AMD Athlon 5600+ 2,9GHz forbedre ytelsen mye på mine specs?

dTd

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har lenge vurdert å oppgradere cpu'n min som jeg tror er største flaskehalsen i min pc atm. Men ikke giddi pga at jeg har klart de fleste spillene jeg har brukt tiden på bra på pcn. Men når jeg kjøpte meg gta4 her om dagen sliter jeg med typ 20 fps med det meste på low... derfor trengs det oppgradering ! :p

Mine speccs atm:

Hk: EPoX EP-MF4-Ultra

Cpu: AMD Athlon 64 X2 3800+@ 2,5 Ghz

Ram: Geil 2.0GB DDR2 PC5300 667MHz Value

skjermkort: Geforce 8800 GT 512MB PCIe

Har i teorien bra nok skjerkmort og nok ram for å dra gta Ok tror jeg... Så spørsmålet er om jeg virkelig vill merke forskjell dersom jeg for eks kjøper en slik ?

Eller burde jeg heller investere i en annen cpu eller oppgradere det meste?

Spør siden jeg ikke har fulgt med i IT verden på en stund! :p

Viktikgste atm er at den i hvertfal klarer gta4 noge lunde og cod4, men det klarer den alt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380264

For å være ærlig, ville jeg nok latt være å oppgradere. Er en stund siden Epox la inn årene nå (stopp i nye bios oppdateringer), og må si jeg er i tvil om hvorvidt du er garantert å få nye G2 stepping X2'ene til å fungere.

Pc'n din drar jo fortsatt lasset trofast & greit, så hold på den så lenge det går vil jeg si :)

(heller ta litt tid å planlegge for mer omfattende oppgradering/nykjøp av både hk, cpu, ram, etc. senere)

Lenke til kommentar

haha, må være blind den lå jo 2 hakk nedafor den jeg lika til :L

jaja, får heller vente til rett over jul, se ann hva som skjuler seg under juletreet før jeg eventuelt oppgraderer det meste :) takker forsvarene ihvertfal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...