Gå til innhold

Vil minne være flaskehalsen i denne konfigen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har msi 9800gtx, vil en 650 greie 2 av de uten problem, eller vil den slite?

Jeg har også en HX620W som forsyner en Q6700 + 9800gtx+ + 8800gts og den sliter litt. Er ikke spesielt varm, men +12V ligger fra 11.6-11.8V ved full load og OC på begge GPU'ene.

Har en mistanke om at 9800gtx er litt tørstere enn 8800gts, så det kan være greit å ha noen ekstra watt om du senere vil oppgradere til en quad CPU.

Du kan ikke kjøre SLI på HK'et, men det har du kanskje ikke tenkt å gjøre? Sjekk at PSU har nok PCI Express kabler til skjermkortene, regner med at 9800gtx må ha 2 per kort.

Lenke til kommentar
har msi 9800gtx, vil en 650 greie 2 av de uten problem, eller vil den slite?

Jeg har også en HX620W som forsyner en Q6700 + 9800gtx+ + 8800gts og den sliter litt. Er ikke spesielt varm, men +12V ligger fra 11.6-11.8V ved full load og OC på begge GPU'ene.

Har en mistanke om at 9800gtx er litt tørstere enn 8800gts, så det kan være greit å ha noen ekstra watt om du senere vil oppgradere til en quad CPU.

Du kan ikke kjøre SLI på HK'et, men det har du kanskje ikke tenkt å gjøre? Sjekk at PSU har nok PCI Express kabler til skjermkortene, regner med at 9800gtx må ha 2 per kort.

Skal ikke skru sammen pcen selv, skal bare skaffe deler, men hvorfor støtter ikke hk'et sli? :p

hvilket hk burde jeg velge hvis jeg skal ha sli? :p

har skjerm og skjermkort fra før, men så trenger jeg 1 extra pc for noen greier, skjermkortet jeg har fra før er altså msi 9800gtx, så har jeg en harddisk og vista lisens, så hva jeg trenger er hk,kabinett,psu,cpu og minne til en fair pris(5-6k), noen som har forslag til dette? driter egentlig i opgraderingsmuligheter om 2 år liksom.

Lenke til kommentar
+12V ligger fra 11.6-11.8V ved full load og OC på begge GPU'ene.

Måler du med programvare eller multimeter? 9800GTX trekker egentlig ikke allverdens mer enn 8800GTS, siden de er basert på samme arkitektur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...