Gå til innhold

Fordommer mot WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oki, folk som spiller seg vekk fra kjæreste, venner, jobb er da tydeligvis litt mere en bare hekta, eller hva tanker har du rundt det?

 

Jeg kaller det individer med et helt feil fokus og helt vanvittige prioriteringer, men igjen er ikke dette noe som man kan kun klandre spill(et) for, da det har med individets valg og mangel på konsekvent tenkning.

 

Det du sier er at man ikke kan klandre heroin heller, for det er mennesker med feil fokus bare.

 

Hvis du faktisk skal skrive en oppgave om dette her bør du virkelig få et mer nøytralt ståsted...

 

Forskjell:

 

Absolutt alle som tar heroin blir avhengig av det før eller siden.

 

Maks 100 av 11 millioner som spiller WoW er faktisk avhengig av det.

Lenke til kommentar
Noen andre som merker at folk generelt har fordommer mot WoW? Merker jeg blir ganske forbanna når "kule" folk snakker om hvor mye WoW suger, og som mest sannsynlig aldri har prøvd det før, og det blir flere og flere av dem.

 

I media og blir WoW alltid omtalt som noe negativt. Har enda ikke sett en artikkel, som omhandler WoW, som har hatt en positiv vinkling. Det går alltid i folk som har blitt avhengige, og ikke klarer å slutte, og det skylder dem på spillet, ikke folkets svake sjeler.

 

Bare meg som føler det sånn?

 

Haha jeg er nok en av de du beskriver xD

Det eneste positive er at tiden går antar jeg. og at man får rørt på fingrene

negative:

asosialt

aggresiv hvis noe skjer

betaler en viss sum per måned

alt for mye tid forran pcn

usunt

avhengenes

loner

sitter for seg selv

prioritetsnivå som f.eks. det framfor lekser o.l

muligens mindre inntak av vann/mat

muligens mindre bruk av hygieniske midler

osv osv osv

osv osv

osv

 

Men det kan hende jeg skal prøve demoen engang for å se hvordan det er :hmm:

Tydeligvis sitter du ofte på dataen du også. Siden du har fått så mye innlegg på kort tid. Så bare klapp igjen du!

Lenke til kommentar
Noen andre som merker at folk generelt har fordommer mot WoW? Merker jeg blir ganske forbanna når "kule" folk snakker om hvor mye WoW suger, og som mest sannsynlig aldri har prøvd det før, og det blir flere og flere av dem.

 

I media og blir WoW alltid omtalt som noe negativt. Har enda ikke sett en artikkel, som omhandler WoW, som har hatt en positiv vinkling. Det går alltid i folk som har blitt avhengige, og ikke klarer å slutte, og det skylder dem på spillet, ikke folkets svake sjeler.

 

Bare meg som føler det sånn?

 

Haha jeg er nok en av de du beskriver xD

Det eneste positive er at tiden går antar jeg. og at man får rørt på fingrene

negative:

asosialt

aggresiv hvis noe skjer

betaler en viss sum per måned

alt for mye tid forran pcn

usunt

avhengenes

loner

sitter for seg selv

prioritetsnivå som f.eks. det framfor lekser o.l

muligens mindre inntak av vann/mat

muligens mindre bruk av hygieniske midler

osv osv osv

osv osv

osv

 

Men det kan hende jeg skal prøve demoen engang for å se hvordan det er :hmm:

Tydeligvis sitter du ofte på dataen du også. Siden du har fått så mye innlegg på kort tid. Så bare klapp igjen du!

 

Det jeg har merket i Arilds svar er det dummmeste man kan bruke mot en spiller :)

Er ikke så lenge siden noen sa at han faktisk brukte mer nå enn da han spilte Wow.

Så, idiotisk statement ;D

Lenke til kommentar
Hvis du faktisk skal skrive en oppgave om dette her bør du virkelig få et mer nøytralt ståsted...

Er bare tull alt han skriver. I første post skriver han at han er blitt formann i et eller annet firma.....skrive en oppgave for dette firmaet? Neppe.. :roll:

Begynner å tvile på alt ang. denne mannen. 24 år? Ser ikke slik ut. Begynner faktisk å tvile på at han er fra Kenya også! :!:

Lenke til kommentar

Det finnes utallige typer mennesker som spiller WoW. Å generalisere så til de grader som det gjøres i visse poster i denne tråden faller på sin egen urimelighet. Husk at det er bortimot dobbelt så mange mennesker som spiller WoW som det er innbyggere i Norge...

 

Selv er jeg 28 år, i full jobb og bor i Oslo med samboer. WoW er sammen med trening, film, wrestling og venner min hovedinteresse. Bruker rundt 25 timer i uka på WoW, og det fungerer fint kombinert med min livstil. Spiller WoW fordi det er sinnsykt gøy, rett og slett. Har forøvrig spilt mmos i snart 10 år, og har hatt utrolig mye glede av dette. Hvorfor noen mener at dette er en mer usunn interesse enn feks tv-titting, strikking, brettspill, matlaging,tegning osv osv er for meg en gåte.

Jeg er i et guild med mange andre likesinnende, og mange som jeg kjenner i "virkeligheten". Guildet har guildtreff flere ganger i året hvor de som kan møtes for sosialt samvær. De gangene det har vært har det vært i Oslo og London. Kjempegøy å møte andre likesinnende fra hele europa.

Hvorfor så mange her absolutt skal slenge dritt om en av mine største hobbyer får være deres sak, men å generalisere folk så til de grader slik som flere gjør i denne tråden er ganske provoserende. Jeg forstår at dere ikke skjønner det selv, men vil uansett påpeke det.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
En jeg pleier å spille BF2 med har f.eks disse timene:

Commander: 19 timer 22 minutter

Squad Leader: 1345 timer 1 minutt

Squad Member: 599 timer 17 minutter

Lone Wolf: 939 timer 40 minutter

 

Gidder ikke regne på hvor mange dager det blir akuratt nå, men det er i hvertfall MYE mer /played enn hva jeg har i WoW.

 

Det blir 121 dager, jeg syntes ikke det var mye i forhold til hva mange har i WoW.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545105

 

Trenger jeg si noe mer ?

Så, alle de som sier at wow er avhengighetsskapende, dere har blitt motbevist.

Rett og slett eid ;)

 

Eneste jeg er uenig der, er at de sier alle som oppsøker Wow, er sosialt tilbakestående. Joda. Både jeg og alle mine venner har et godt sosialt liv utenfor wow.

Endret av Ghraag
Lenke til kommentar
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545105

 

Trenger jeg si noe mer ?

Så, alle de som sier at wow er avhengighetsskapende, dere har blitt motbevist.

Rett og slett eid ;)

 

Eneste jeg er uenig der, er at de sier alle som oppsøker Wow, er sosialt tilbakestående. Joda. Både jeg og alle mine venner har et godt sosialt liv utenfor wow.

 

 

Det står i 8/10 tilfeller, det vil på godt norsk si "i de fleste tilfeller", statistikk skal ikke lesees bokstavlig vettu.

 

Dog er jeg veldig enig i følgende sitat:

 

De går inn i et online-samfunn, opplever at de mestrer spillet godt teknisk, at de er gode, og at de gjør en god jobb sammen med andre i et lag. Da får du en veldig positiv tilbakemelding på at du er flink og gjør noe bra, sier Lindbøl.

 

Lindbøl oppfordrer lærere og foreldre til å finne ut hvorfor enkelte spiller så mye, slik at barn og ungdom kan få oppfølging til å oppleve mestring i det virkelige livet.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=545105

 

Trenger jeg si noe mer ?

Så, alle de som sier at wow er avhengighetsskapende, dere har blitt motbevist.

Rett og slett eid ;)

 

Eneste jeg er uenig der, er at de sier alle som oppsøker Wow, er sosialt tilbakestående. Joda. Både jeg og alle mine venner har et godt sosialt liv utenfor wow.

 

 

Hva med å faktisk lese artikelen?

 

De har vitenskapelig bevist at flesteparten av de som er 'avhenginge' av wow er sosiale tapere istedenfor. Noe å hoppe i taket for?

 

I grunnen utrulig fascinerende hvordan mange av dere mener dere har et bra sosialt liv, men alikevel føler seg truffet av artikelen...

 

Et spill er et spill. Fotball, basket eller hva faen du liker å gjøre er like nyttig eller unyttig. Folk som mener motsatt liker bare å bygge opp et bilde av hva som er normalt og kult, for at de skal føle seg bedre selv.

Lenke til kommentar

90% av alle jeg kjenner som spiller wow begynner å krible i fingrene når de er borte fra spillet mer en 1 time. Hvis ikke det er en form for avhengighet så vet ikke jeg.

 

Nå kjenner keg ingen som bruker heroin , men jeg antar at det blir litt kribling i fingrene der også om man ikke får dosen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alle jeg kjenner som spiller wow, klarer seg utmerket godt flere dager uten wow. De jobber/går skole og har sosiale liv også utenfor pcn. Vil det si at jeg er mer heldig med omgangskretsen min enn deg frentix, eller vil du påstå jeg lyver, siden jeg selv spiller wow også. Sitter på jobb atm forresten, men eneste kriblingen jeg kjenner er at jeg ikke har fått første koppen min med kaffe enda. :)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...