Gjest Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hei!Skal lage min første hjemmeside med HTML & CSS, evntuelt PHP med MySQL login Hvis jeg kan få STOR hjelp fra dere!Ønsker gjerne og ha en config fil som skal ha oversikt over mappene, MySQL login og alt det der hvis du skjønner.En CSS fil, og HTML & PHP fileneLogin formen skal være knyttet til databasen med kryptert passord i databasen.Mulighet for registrering ^^Skal også ha en enkel funksjon som KUN JEG skal ha tilgang til og den funksjonen skal legge til nyheter på forsidenTenkte jeg skulle bruke et jule tema... Husk: Jeg er halvveis ny... har vært borti CMS og noe html/php men ikke CSS...Jeg trenger din hjelp hvis det er noe jeg lurer på! Endret 28. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
laurell Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Spennende, Har nemlig noe av det samme i egne tanker, så denne posten skal jeg følge med på Regner med du følger standeren. Går du for strick eller Transitional? Jeg kan så og si ingenting om php ennå, med HTML og CSS har jeg jobbet endel med siste halvåret (startet på dataingeniør linjen nå i høst). Forhåpenligvis kan jeg hjelpe til med CSS`en Grunnlegende om CSS - Veldig nyttig, og ikke minst den siden her. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Slik, da har jeg laget logo + knapper ^^Snart begynne på resten av designet... Men noen spørsmål, hvordan får jeg plassert tekst + bilder med CSS?Når jeg tenker på tekst, så mener jeg tekst over bilde med CSSPS: Kom gjerne med ideer, kommentarer Endret 28. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det her så spennende ut Gleder meg til å se hvordan det blir seendes ut etter hvert! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kan noen hjelpe meg nå? Skal jeg bruke AJAX ( Web 2.0 - ønsker ikke men, kan ikke noe om det) Jeg velger PHP isteden for HTML når jeg begynner? Ang. CSS, hva skal jeg lage først, hvordan setter jeg inn bilde på en meny som skal til venstre? og div tekst på button bilde ( se min forrige post) Og en meny på høyrekant av siden. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Har da kommet lengre Lastet opp siden på FTP LINK Nå et spørsmål, kan dere se at den blå streken er litt sånn rar? Viser på en måte bilde over... Hvordan kan jeg få fikset det? Ja jeg må fikset fargen! Lenke til kommentar
laurell Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hva slags program bruker du? Koder du html`n eller bruker du bare WYSIWYG(What You See Is What You Get)? - Ser du bruker table, det blir litt feil, helst skal bruke tabeller kun til tabulær data og ikke "nettsidedeformatering". Som læreren min sier; "Lage internettsider med tabeller er veldig 1990" - Du har feks alt inn i en tabell, en hovedfirkant som er 750x420 stor, det du helst skal gjøre er og lage en main div der du har alle andre divene inni. Feks: <div class = "ramme"> "Ditt innhold" </div> og så skriver du i css; .ramme{ width: 750px; height: 420px;} - Du bør (men må ikke) legge CSS`en i et eget dokument, nå har du css`kodene i stylen i selve html dokumentet. For å linke til css dokumentet skriver du i head`en: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="NAVN_PÅ_CSSFILEN.css" /> Øverst i css filen skriver du: @charset "utf-8"; Viktig og lære seg "the basic" før man lager en komplett side. Bare og spør om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Takk, bruker dreamweaver xD Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Laurell, takk for den Har nå satt det inn, fått en gul firkant som jeg kan skrive inn i osv... Men hvordan får jeg en perfekt venstre og en høyre meny?Gjør jeg det samme da eller? :SEDIT:Alt blir lastet opp på FTP'en med engang jeg lagrer, og her er CSS'en: LINK Endret 28. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Da utvider vi html dokumentet med flere diver. <div class = "ramme"> <div class = "venstre"> Det du vil ha i venstre margen/menyen. Så kan du legge inn flere diver inn i venstre menyen som skal være knapper, bilder, linker osv. </div>/* avslutter venstre div. */ <div class = "innhold"> All informasjon som skal i midten. </div>/* avslutter innhold div. */ <div class = "hogre"> Det du vil ha i høgre margen/menyen. </div>/* avslutter høgre div */ </div> /* avslutter innhold div, sørg for og få alle diver inn i denne(om du ikke skal ha noe på utsiden*/ css: ramme{ width: 750px; height: 420px; margin-right: 0; margin-left: 0; /* midtstiller siden */ } .venstre { background-color: //En farge som skiller seg ut slik du ser hvor diven er. width: 50px; height: auto; /* Eller height: 420px siden innholdet har den høgden. */ float:left; } .hogre { background-color: //En farge som skiller seg ut slik du ser hvor diven er. width: 50px; /* kan være til tider bedre og bruke prosent enn px. */ height: auto; float: right; position: absolute; } Nå har ikke jeg testen dette her, kan innholde feil Håper du får en pekepinne på hvordan ting funker. Husk og sett på opp kodene enkelt og oversiktlig. - Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Hei! Kan du sjekke siden nå? Trur jeg ikke har forstått det 100% bare 70% Altså, "ramme" som du har kalt den er en gul firkant (i dreamweaver) jeg skal ikke skrive noe i den? Så jeg skal sette inn nye div i den? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Noen som vil hjelpe meg Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Testen kodene mine, de var litt feil i de ja Men sender deg PM jeg, og hjelper deg videre der med det jeg kan bidra med. Lenke til kommentar
SirLeon Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hmmm.. ser at det mangler litt i html/php kodene dine her.. Din html/php: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css" /> <body> <div class = "ramme"> <div class = "banner"> </div> <div class = "venstre"></div> <div class = "innhold"> <p> </p> </div> <p> </p> </div> </body> Mens den burde sett noe som dette her ut: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xml:lang="nb" lang="nb" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <meta http-equiv="content-language" content="no" /> <title>Hva du ønsker at siden skal hete og det som vises i den blå banneren i browservinduet på toppen</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css" /> </head> <body> <div class = "ramme"> <div class = "banner"> </div> <div class = "venstre"></div> <div class = "innhold"> <p> </p> </div> <p> </p> </div> </body> Sier ikke at den er helt riktig, men du burde ha en <head></head> før <body></body> Bare min tanke.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Du har rett Men jeg har ikke pc nå sa får ikke rette det opp Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Har pc nå igjen! Startet opp med engang EDIT:Nærmer meg: LINK Endret 28. november 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Kristian L Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 sjekk hær: http://julenissen.co.cc den er ikke veldig bra men visst du trykker "ctrl + s" og lagrer siden så kan du sikkert bruke mine koder btw: koda den på en til enhalvtime.. derfor den ble litt merkelig ^-^ ............................ Kristian Luneborg Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Denne tråden var interessant å følge, før den plutselig kollapset. Ja,ja. Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 flere ting som skjer her eller ? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 flere ting som skjer her eller ? Tviler, dette minner meg om mine egne dataprosjekter. Full innsats for en periode - og så kollaps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå