AnaXyd Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Heisann! Fikk mitt Zakk Wylde EMG "kitt" her om dagen, og det inneholder EMG 81 og EMG 85 med masse potmetere og utstyr som trengs for å svi det rett inn i gitaren min. Jeg har lodda før, og har passelig med utstyr til å lodde med. Gitaren min er en Ibanez S-470 med 2 humbuckere og 1 single coil. Den har en 5 veis switch. Planen var å få dette til å fungere på switchen alt samma. - Jeg begynte å ta ut alt av gamle potmetere osv slik at jeg fint et rent sted å jobbe med. De potmeterne som fulgte med EMG kittet var det loddet på litt korte ledninger, så jeg måtte forlenge disse. (En jordkabel, og en kondensatorsak) - Loddet på alt som trengs av kabler, untatt switchen da jeg er litt usikker på denne. - Loddet fast signalkabelen fra den ene pickupen rett på på signalinngangen på volum potmeteret, for å sjekke om det blir lyd i sakene. I følge mine svake kunnskaper om elektronikk, skal jo dette fungere for en test? Men det som skjer, er at det er lyd i gitaren - ja. Men enten volume eller tone potmeteret som jeg har satt på plass virker(det skjer ingenting når jeg vrir på de) Hvorfor det? Når jeg setter jordingsenden på kabelen fra EMG pickupsene mot potmeterene, så registrerer de lyd. Hvordan går dette an? Setter pris på alle svar! EDIT: La til noe Endret 5. desember 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Ah, jesus tror faktisk jeg fant ut av det. Diagrammet jeg fulgte på nettet til gitaren min var visst feil angående jack inngangen. Jeg loddet jord der signal skal være, og derfor ble det så dårlig. Men jeg undrer, hvordan kan det være signal i jord uansett? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Der klarte jeg det! Men potmeterne ble veldig "løse" etter at jeg har loddet på dem. Hva kan jeg gjøre med det for å stramme dem opp igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå