Gå til innhold

Har politi og myndigheter overgitt Oslo? Er vi iferd med å akseptere vold og drap?

Anbefalte innlegg

TV2 nyhetene viser i kveld sjokkerende videobilder av flere episoder der mørkhudede gjenger går løs på folk, hovedsakelig fulle, hvite mennesker.

Politiet sier til TV2 at publikum IKKE skal gripe inn når de ser noen bli banket opp eller drept. Politiet anbefaler også at folk ikke beveger seg i Oslo sentrum om kvelden, samt på enkelte steder i byen, til og med på dagstid. Samtidig kunne vi i går lese i avisene at det iblandt er 5 politifolk på jobb i Oslo på kveldstid, når det er statlige hendelser, som konferanser og statsbesøk.

1) Er det riktig at Oslofolk skal lide for nasjonale prioriteringer?

2) Er det noen andre enn meg som har store problemer med å stå med hendene i lommen og se på at folk blir banket og drept?

3) Når skal nok være nok? Når skal vi slutte å importere kriminelle utlendinger, og når skal vi bure slike psykopater inne for all fremtid?

4) Er det på tide at lovlydige Oslofolk væpner seg? Dette er faktisk noe jeg virkelig vurderer på nåværende tidspunkt. Politiet har åpenbart overgitt byen til kriminelle, og håndhever ikke lenger loven når det skjer noe. Nesten ingen blir tatt, og ennå færre blir dømt.

Nå er jeg luta lei av Texas i Oslo. Når det blir Texas, og lovsmakten ikke gjør jobben sin, ja, så MÅ vi nødvendigvis få cowboy-tilstander hvor vanlige mennesker væpner seg for egen og andres sikkerhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei, det er det ikke

2. Ja, jeg har det. Kommer ihvertfall til å stemme borgerlig ved neste valg så vi kansje kan få orden på landet vårt igjen

3. Så fort de borgerlige kommer til makten forhåpentligvis

4. Ja, det er tydelig at sosialistene gir blaffen i om folk blir dreptvoldtatt/ranet.

Vi bør starte en norsk versjon av minutemen og bli kvitt dette innvandrerpakket en gang for alle

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/23/424242.html

Endret av Sniper_Elite
Lenke til kommentar

Før brukte jeg å tenke, "jeg er glad for at jeg bor i Norge". Nå tenker jeg helt ærlig "jeg er glad for at jeg ikke bor i Oslo." Jeg ser faktisk på Oslo som en tapt by. Det blir værre og værre og det ser ut som om det er umulig å snu trenden. Værre blir det også i takt med at demografien for tiden endrer seg enormt. Det minste man kan gjøre for å forsøke å ordne vår skakkjørte hovedstad er å stemme borgerlig.

Jeg kan garantere at jeg aldri kommer til å flytte til Oslo.

Lenke til kommentar

Hyperio: Det virker nå som trenden er mer at det blir værre fordi det er mindre politi og politiet derfor får gjort lite.

Jeg synes det er forferdelig dårlig polidekning i hele landet, ikke bare i Oslo. Det har vært mange saker fra andre byer i nyhetene i det siste også. Det bare merkes best i Oslo fordi det er størst der.

Jeg synes det er personlig og bare kaste skylda på "sosialistene". Ja, det er regjeringens ansvar og rydde opp i dette og de har gjort en helt klart dårlig jobb. Men hvilken politikk de fører angående politiet har ingenting med sosialisme å gjøre.

Når det gjelder at man ikke skal gjøre noe så er jeg nok ikke helt enig i det nei. Men man må være klar over at man utsetter seg selv for fare, så det er forståelig at politiet fraråder folk fra dette. Det er ikke alle som gjerne vil hjelpe som er istand til det. Spesielt om noen blir ranet med våpen. Om noen prøver å gripe inn som ikke er trent til det så kan det raskt ende opp med at noen blir drept istedetfor at noen mister pengboka.

DuTTZi: Jaha? Har du noe som helst som støtter den meningen? Det at vi har lite våpen i Norge er nok en av grunnene til at vi har såpass lite kriminalitet som vi har. USA for eksempel har våpen i massevis men også mange hundre ganger flere drap enn her. Hvis folk begynner å ha med seg våpen for å forsvare seg mot ranere f.eks så kommer ranerne til å må ha med seg tyngre skyts for å få til ranene sine. Et ran med våpen fører til mer skader enn et ran uten våpen.

Lenke til kommentar
DuTTZi: Jaha? Har du noe som helst som støtter den meningen? Det at vi har lite våpen i Norge er nok en av grunnene til at vi har såpass lite kriminalitet som vi har. USA for eksempel har våpen i massevis men også mange hundre ganger flere drap enn her. Hvis folk begynner å ha med seg våpen for å forsvare seg mot ranere f.eks så kommer ranerne til å må ha med seg tyngre skyts for å få til ranene sine. Et ran med våpen fører til mer skader enn et ran uten våpen.
Spot on! :thumbup:
Lenke til kommentar

God created man, Samuel Colt made them equal.

Det er ikke spesielt lite våpen i Norge (~1.5M) og det er naturlig nok ikke tilgang på skytevåpen som gjør deg til morder. I dag er det mer eller mindre risikofritt å være raner, kan se for meg at antallet ran går ned hvis det ikke er som å stjele sukkertøy fra småunger lengre.

Lenke til kommentar

sumptrollet: Det er et veldig høyt antall våpen i norge ja, det stemmer det. Men man må ta med i betraktningen hvilken type våpen og hvor lett det er å få forskjellige type våpen. Man får ikke bæretilatelse av våpen uten videre og de fleste våpnene i norge er jaktvåpen. Vi har i tilegg strenge regler for oppbevaring, osv.

Jeg har aldri sett noe som indikerer at det blir mindre ran og lignende med at folk skaffer seg våpen til forsvar, det fører bare til en opptrapping fra de kriminelles side, og derfor flere dødsfall. Akkurat det er grunnen til at politiet ikke bærer med seg våpen. Siden politiet ikke har våpen men kan skaffe det så havner ballen hos de kriminelles side. De føler ikke at de trenger våpen og vet at det ikke hjelper dem og begynne å bruke våpen fordi politiet kan trappe opp og det ønsker de ikke siden det vil bli mer risikabelt for dem også (nå snakker jeg generelt sett).

USA f.eks har ikke de samme våpenoppbevaringslovene som vi har og bruker våpnene mye mer fritt så de kan ha de til forsvar mot ran, etc. USA ligger ganske likt med resten av verden i mengde ran, men laaaaaangt over i dødelige utfall.

Lenke til kommentar

Dette problemet tror jeg er litt overdrevent. Politiet driver for tiden kraftig lobbyisme for økte bevilgninger og økt lønn og jeg ser på dette som en del av denne lobbyismen, så jeg stoler ikke på tallene deres. Bare se hvor mange politimenn med skjold, batong og visir de klarer å skrape sammen hver gang blitz stikker ut snuten eller når de skal kaste ut noen freakere som okkuperer et eller annet bygg.

Lenke til kommentar
Vi bør starte en norsk versjon av minutemen og bli kvitt dette innvandrerpakket en gang for alle

Vet du, med sikkerhet, hvilke innvandrere som er kriminelle? Hvor drar man grensen? Og hvordan hindrer man dem i å komme inn i landet? Skal vi overta flyplasser, danskebåter og svinesundbroa?

Jeg ser faktisk på Oslo som en tapt by. Det blir værre og værre og det ser ut som om det er umulig å snu trenden

I verdenssammenheng eller tom. europeisk sammenheng, så er ikke Oslo så ille. Problemet med Oslo, og Norge forøvrig, er at alle de belastede demografiene (hovedsakelig narkomane, organisert kriminalitet og muslimer) rotter seg sammen der.

Jo flere våpen, jo bedre!

Jeg er prinsippielt imot privat eierskap av alle typer skytevåpen. Men når det er sagt så er ting på vei ut av kontroll i Oslo. Når man har fem politifolk på vakt, og politiet ber folk om ikke å gripe inn når de ser folk bli sparket ihjel, og hundrevis av mennesker står og ser på at afrikanske gjenger på 3-5 personer denger opp julebordsgjester UTEN å gjøre noe som helst - ja da går det, psykologisk sett, over stokk og stein for hele byen.

Én person der med bæretillatelse, en sikkerhetsvakt av noe slag, kunne fint endet hele situasjonen. Dersom disse kriminelle psykopatene hadde angrepet en trent person med våpen, ja, så er de jo psykopater, og burde sansyneligvis bli avlivet uansett. I 100% av tilfellene spår jeg dog at de simpelthen hadde stukket av.

Det virker nå som trenden er mer at det blir værre fordi det er mindre politi og politiet derfor får gjort lite.

Så vidt jeg vet har Oslo både fler tjenestemenn enn landsgjennomsnittet, og det øker. Problemet er at voldskriminaliteten blandt de tidligere nevnte demografiene eksploderer.

Non-western immigration, I love it!

Begrepet ikke-vestlig er kinkig. Det er mange ifra Sør-Amerika, Asia og Afrika som er høyst vestlige, kanskje mer sådann enn deg og meg. Personlig vil jeg si at problemet består i tre demografier. Alle har vi mulighet til å handskes med, men det mangler altså på politisk vilje.

Dette problemet tror jeg er litt overdrevent. Politiet driver for tiden kraftig lobbyisme for økte bevilgninger og økt lønn og jeg ser på dette som en del av denne lobbyismen, så jeg stoler ikke på tallene deres. Bare se hvor mange politimenn med skjold, batong og visir de klarer å skrape sammen hver gang blitz stikker ut snuten eller når de skal kaste ut noen freakere som okkuperer et eller annet bygg.

Det er bare å tro og håpe at du har rett... personlig bor jeg i Oslo og tror jeg skal prøve å få kjøpt meg en tazer eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Før brukte jeg å tenke, "jeg er glad for at jeg bor i Norge". Nå tenker jeg helt ærlig "jeg er glad for at jeg ikke bor i Oslo." Jeg ser faktisk på Oslo som en tapt by. Det blir værre og værre og det ser ut som om det er umulig å snu trenden. Værre blir det også i takt med at demografien for tiden endrer seg enormt. Det minste man kan gjøre for å forsøke å ordne vår skakkjørte hovedstad er å stemme borgerlig.

Jeg kan garantere at jeg aldri kommer til å flytte til Oslo.

Hvor bor du egentlig?

Det virker som om du ikke har noen anelelse om hvordan det er i Oslo.

Jeg ser poengene til han som har skrevet førsteinnlegget, men jeg syns at Oslo er et godt sted å bo. Ja, man bør ta sine forhåndsregler i blant, men det er ikke "helt Texas".

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne rette en apell til verdenssamfunnet og FN om å gripe inn. Jeg er beleiret i min egen blokk og kan ikke stikke hodet ut av døren uten å møte farlige innvandrergjenger. Noe må gjøres! Helst må FN plassere tropper i Oslo, for folk har blitt drept av innvandrergjenger i år. Eller var det i fjor. Huskerke. Men uansett er de farlige. Mer penger til politiet! :!:

Lenke til kommentar

Vel som Raske menn sa "Hei, jeg finner opp verdens beste by, Oslo. Vi har planer om en hoppbakken, spikersuppe og et velutviklet ransmiljø".

Det var humor da, men slik jeg ser det er det i ferd med å bli realitet eller har blitt en realitet. De har råd til å bygge splitte ny opera og en ny hoppbakke med mye lys brask og bram, men noe så banalt som sikkerhet er blitt en mangelvare.

Tror vi trenger en omprioritering hvor pengene går henn og vi trenger et sett nye politikkere, og da snakker jeg om helt nye med friskt blod, ikke det koagulerte gammelkvaspet som vaker i korridorene nå, nytt syn på saker. kost ut hele sarvet og få inn noen som tør tenke utenfor boksen.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å finne noen gode kilder på økt kriminalitet i Oslo, men SSBs statistikk viste faktisk en nedgang fra 2000 til 2007 i både voldskriminalitet og generelt. Nå er dette bare anmeldte lovbrudd, og sikkert med flere statistiske fallgruver, og man skulle vel også gjerne se på noen tall fra før 2000, så jeg skal ikke si noe bombastisk om at kriminaliteten i Oslo ikke har gått opp de siste årene. Men kan noen komme med noen overbevisende kilder, så jeg vet hva slags kriminalitetsøkning man snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...