Clown Zombie Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Har 2x1GB av Crucial BalistiX i maskinen nu, men tenkte å oppgradere til 4 (eller mer). Tenkte da å kjøpe dette settet, men lurer da på om det kan bli en form for "kræsj" med brikkene. Tror de har samme timings som de jeg allerede har i. Men så kan jeg jo også sikkert få et sett som er noe bedre til ca. samme pris? Decisions, decisions... Hvilket minne passer bra til et Asus maximus formula II hovedkort? CPUE8400 Endret 5. desember 2008 av Archeus Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Alt DDR2 minne skal i utgangspunktet fungere, over PC5300. Hastighet og timings stiller du selv i bios. Den tregeste brikken vil begrense hastighet og timings. Du vil trenge 64-bit OS for å utnytte noe særlig over 3,5GB. En overgang fra 2 til 4 GB minne er da uansett greit om du ofte bruker over 2GB. Prisen er uansett ikke avskrekkende. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Vell om du skal fylle slotsene så KAN det bli problemer. Enkelte brikkesett liker ikke minnemiks, har selv en miks som går ganske greit med ett hakk opp på nordbru spenningen og manuelle timings. Intel brikkesett har mindre temperement angående minnemiksing så det kan gå bra, men man må stortsett variere siden dette varierer fra HK til HK og til og med innen hovedkort av samme modell. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Alt DDR2 minne skal i utgangspunktet fungere, over PC5300. Hastighet og timings stiller du selv i bios. Den tregeste brikken vil begrense hastighet og timings. Du vil trenge 64-bit OS for å utnytte noe særlig over 3,5GB. En overgang fra 2 til 4 GB minne er da uansett greit om du ofte bruker over 2GB. Prisen er uansett ikke avskrekkende. Da får jeg bare prøve meg frem. Noen formening om det minnet jeg linket til? Bra / dårlig i frohold til et annet sett? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Sikkert flott, finner vel kanskje et eller annet billigere PC6400 4GB sett. Poenget med siste setningen i forrige innlegg var; Om det skulle vise seg at fire brikker skaper problemer så er overgangen til kun det nye 4GB settet en flott oppgradering, om du har behov for mer enn 2GB minne. De gamle brikkene dine er neppe verdt mer enn 200 kr uansett. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Sikkert flott, finner vel kanskje et eller annet billigere PC6400 4GB sett. Poenget med siste setningen i forrige innlegg var; Om det skulle vise seg at fire brikker skaper problemer så er overgangen til kun det nye 4GB settet en flott oppgradering, om du har behov for mer enn 2GB minne. De gamle brikkene dine er neppe verdt mer enn 200 kr uansett. ja tenkte det samme der, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå