Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg dum og trenger noen meninger.


Gjest Guest_forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_forvirret_*

Morn.

 

Jeg har hatt kontakt med ei jente over nettet en liten stund nå, og vi har begynt å like hverandre, selv om det høres rart ut ettersom vi ikke har møtt hverandre...

Men i det siste har jeg begynt å tvile egentlig. Vi har planlagt å møtes, men jeg begynner å bli litt usikker nå.

Hvis det hadde blitt noe forhold mellom oss så blir det jo å møtes hver helg på det meste bare, og jeg vet ikke om jeg orker det.

 

Noen ganger er det ingenting jeg vil mer enn å ha henne her, andre ganger vil jeg helst bare glemme henne helt.

Har heller ikke vært interressert i andre jenter siden jeg fikk så god kontakt med henne, men har begynt å tenke på å prøve å få kontakt med andre jenter ute på byen nå. Bør jeg føle meg slem om jeg gjør det i så fall?

En kamerat mente det bare var å fleske til ettersom vi ikke var sammen, men..

Føler meg dum. Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få sånne følelser for noen jeg ikke har møtt. Er det normalt?

 

Takk på forhånd om noen skulle svare her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_forvirret_*
Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få sånne følelser for noen jeg ikke har møtt. Er det normalt?

Ja.

 

Du har forresten ikke noe å tape på å møte henne, med mindre det er en syk jævel som kidnapper deg.

Det er vel sant det. Men er vel bare litt redd for å få for sterke følelser for henne, redd for å bli såret eller å såre henne senere egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Du sier noe der. Men jeg er fortsatt usikker på hvordan det blir med et evt. avstandsforhold.

Er det noen som har erfaringer? Har nesten bare hørt negative ting om det jeg.

Lenke til kommentar

En stk. positiv erfaring her.

Men det kommer an på hvor gamle folk er, hva slags personer det er, om man har sjangse til å flytte nærmere etter x antall måneder/år, osv. Har man et mål å se fram mot (f.eks. å flytte nærmere hverandre/sammen om 8 måneder), så blir det sannsynligvis enklere å holde ut. Og hver helg er mye oftere enn jeg og samboeren min møttes da vi bodde fra hverandre.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan jeg har klart å få sånne følelser for noen jeg ikke har møtt. Er det normalt?

Ja.

 

Du har forresten ikke noe å tape på å møte henne, med mindre det er en syk jævel som kidnapper deg.

Det er vel sant det. Men er vel bare litt redd for å få for sterke følelser for henne, redd for å bli såret eller å såre henne senere egentlig.

 

Vet ikke om det er normalt trådstarter, men jeg har i alle fall opplevd det. Følte faktisk at jeg nesten elsket en person som jeg aldri hadde møtt :O Var forelsket hvertfall.

 

Mikachu: Lo GODT av kommentaren din. Og ja, er enig, man er nødt å ta sjansen på å bli kidnappet om man vil komme noe sted.

 

Ellers har jeg dette å si om distanseforhold: Det er ikke å anbefale, det gikk dårlig med hun jeg ble så glad i. Det kommer veldig an på alder, tror jeg. Om man er gammel nok blir mulighetene bedre for å møtes, og begge er rett og slett mer modne for et seriøst forhold. Umulig for to 15-åringer f.eks. i hver deres norsk storby å møtes, utenom ferier elns. Spørs hvor kule foreldre man har. Hvor gammel er du trådstarter?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Jeg er 18, men hun er yngre. Og jeg har ikke lappen (enda) fordi jeg ikke starta å kjøre før jeg virkelig følte at jeg hadde lyst på den.

Men å ha flere på gang samtidig? Syns egentlig det høres litt slemt ut ovenfor jentene, men..

Lenke til kommentar

Vil si det er fullt mulig å like noen man bare har hatt kontakt med på nettet. Gjorde det selv med dama. Men jeg mener det er viktig at begge parter er fullstendig klar over at man kan ha fått et feil bilde av den andre parten over nettet og så sette forventningene deretter for å senke fallhøyden når det første møtet finner sted.

 

Når det gjelder avstandsforhold så har jeg ett stykk positiv erfaring her også. Har vært sammen hver helg og ferier i ett år nå og det har fungert fint. Mye savn, men det er å forvente. Dette var uten bil også forresten. Buss fungerer. Nå er vi hakket eldre, 26 og 22, og bor hver for oss så vi stiller i en litt annen situasjon enn dere.

Må også si meg enig i det som sies at man må ha en forbedring i situasjonen å se fram til, som å flytte nærmere/flytte sammen. Ellers er det bare pinsel.

 

Og vanlige forhold kan også gå dårlig, ingen garanti for at de varer heller. Mange som legger skylden på avstanden om et avstandsforhold går dukken. Men jeg tror at det som oftest er andre ting som ligger til grunn. Avstanden er bare en enkel unnskyldning for å slippe jobben som faktisk må til. Og det er ikke til å stikke under en stol at utfordringen er større. Noen får det til, andre ikke. Eneste måten er å prøve selv.

 

Og flere jenter på én gang? Hvis det er snakk om forhold men flere på en gang, så absolutt, definitivt ikke. Systematisk utroskap kaller jeg det... Date flere jenter på en gang? Ingen sosiale regler som nekter deg det, men personlig ville jeg ikke gjort det. Ikke alle som setter pris på akkurat det. Ikke er jeg god til å multitaske heller :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er ingenting galt i å date flere samtidig, så lenge man ikke inngår ett forpliktende forhold.

Move on, ev ha flere på gang samtidig. Avstandsforhold er bare tullball når du vet hvor godt det er å ha en dame du kan se og kose med vær dag, istedenfor en gang i måneden. Trist at enkelte velger å ha det slik, frivillig.

 

For noen rare innlegg du har i denne tråden. Virker jo nesten som du går inn for å konsekvent ødelegge.

Alle er ikke som deg, må du vite!

Lenke til kommentar
Det er ingenting galt i å date flere samtidig, så lenge man ikke inngår ett forpliktende forhold.

Move on, ev ha flere på gang samtidig. Avstandsforhold er bare tullball når du vet hvor godt det er å ha en dame du kan se og kose med vær dag, istedenfor en gang i måneden. Trist at enkelte velger å ha det slik, frivillig.

 

For noen rare innlegg du har i denne tråden. Virker jo nesten som du går inn for å konsekvent ødelegge.

Alle er ikke som deg, må du vite!

Unge folk som deg forstår ikke at avstandsforhold er usunt over en lang periode. Derfor er det kanskje litt trist der og da å avslutte forholdet, men når han/hun finner en som man ikke trenger å planlegge halvt år i forveien vær gang man skal møte så vil man forstå at det var verdt det.

Lenke til kommentar
Det er ingenting galt i å date flere samtidig, så lenge man ikke inngår ett forpliktende forhold.

Move on, ev ha flere på gang samtidig. Avstandsforhold er bare tullball når du vet hvor godt det er å ha en dame du kan se og kose med vær dag, istedenfor en gang i måneden. Trist at enkelte velger å ha det slik, frivillig.

 

For noen rare innlegg du har i denne tråden. Virker jo nesten som du går inn for å konsekvent ødelegge.

Alle er ikke som deg, må du vite!

På meg virker det som om Blåbær har erfart litt her i livet og vet hvordan livet _faktisk_ fungerer og ikke bare har hode sitt stukket opp i en rosa sky.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...