Gå til innhold

Nye hodetelefoner, pris 1000-1500

Ari Gold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lukkede hodetelefoner har et kabinet rundt elementet som er lukket, en åpen hodetelefon ikke har samme isolasjonen. Lukkede hodetelefoner vil isolere mot støy fra omverdenen og ha lite støylekasje, en åpen hodetelefon vil ikke det. De har ofte også forskjellig lydkarakteristik.

Lukket:

post-26550-1228950301_thumb.jpg

Åpen:

post-26550-1228950318_thumb.jpg

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

Det eneste jeg har sett for meg er noen store, allá de du postet her. Ikke så farlige om de er helt lukkede eller ikke, men de skal være det man kaller store.

Syntes Beyerdynamic'ene du postet her så bra ut og så har jeg jo hørt mye positivt om de også. Maks pris er vel 1600, så noe høyere enn det går jeg ikke.

Noen andre rundt den prisklassen du vil anbefale? :)

Lenke til kommentar

Vel, til den prisklassen kan jeg ikke si annet at Audio-Technica ATH-A900 er de overlegnt beste hodetelefonene jeg har prøvd. A900 er et bedre allroud-set enn DT770. Dvs, de har ikke den overveldende bassgjengivelsen (likevel mye, og meget bra!) som påvirker mellomtoneregisteret. Lyden gjengis mer "in-your-head" i forhold til DT770 som gir lyden mer reverb. Man kan sammenligne det med å sitte nært en høyttaler (A900) og langt fra høyttaleren (DT770). Jeg foretrekker nær lyd. Det kalles også "the grado sound" når hodetelefoner klarer å gjengi lyden på en slik intim måte. Grado er et hodetelefon-merke i USA, som er kjent for dette. Dessuten er A900 svært komfortable og har et bra rykte på seg på head-fi.org (verdens største hodetelefon-forum). Man ser sjeldent et negativt ord bli skrevet om dem.

Du får kjøpt dem for 2500kr på pixmania.com (norsk/internasjonal side), men du får dem for 1300kr på audiocubes.com (der jeg kjøpte dem fra). Den gang (2 år siden) betalte jeg intenting for å få dem inn til landet, men i det siste har norske importkontrollører blitt flinkere til å ta merverdiavgift for varer. Toll må du ikke betale, da det er småelektronikk. Mva vil komme på 23% av opprinnelig pris, så du vil havne på en prislapp på rundt 1600kr. De er på salg hos audiocubes nå ($199), og har kostet $230 før.

Fikk nesten lyst på et par selv, fordi jeg solgte mine da jeg oppgraderte til ATH-AD2000 :p

Bilde av A900 (venstre), K701(midten) og D2000 (høyre)

post-154415-1228998777_thumb.jpg

Endret av alexpea22
Lenke til kommentar

Hodetelefoner er ikke tollpålagt, men mulig tollen krever merverdiavgift, som jeg nevnte. Da blir prisen $199 * 23-24% = ca $245. Jeg har bestilt 2 ganger fra audiocubes, og slapp unna merverdiavgift begge gangene. $245 = ca 1650kr. Og så får du frakt i tillegg da, men det får du jo på andre hodetelefoner også.

Endret av alexpea22
Lenke til kommentar
Hodetelefoner er ikke tollpålagt, men mulig tollen krever merverdiavgift, som jeg nevnte. Da blir prisen $199 * 23-24% = ca $245. Jeg har bestilt 2 ganger fra audiocubes, og slapp unna merverdiavgift begge gangene. $245 = ca 1650kr. Og så får du frakt i tillegg da, men det får du jo på andre hodetelefoner også.

Det kan være du får merverdiavgift ja, men sjansen for at den slipper gjennom uten er vel større.

Jeg har bestilt ting fra utlandet ett par ganger. Å de har kun åpnet en av 15pakker eller noe slikt.

Aldri fått noe merverdiavgift, men så er ikke alt jeg har bestilt over 200kr heller, kun noe av det..

Er kjedelig med den merverdiavgiften altså, for noen sjapper i utlandet tar ikke bort sin egen merverdiavgift når de selger til utlandet..

Lenke til kommentar

Var og så litt rundt i dag. Var innom Soundgarden, Stereofil, Hifi-klubben og Spaceworld. Tror faktisk de hadde DT770 i alle butikkene utenom HK. De som jobbet der sa også at dette var en veldig bra hodetelefon, så siden jeg bare har hørt positive ting om de, regner jeg med det blir DT770.

Testet også AKG 142 HD, men syntes ikke det var like bra lyd i disse. Noen siste innvendinger før endelig kjøp? :)

Lenke til kommentar

Om du likte lyden av DT 770 best, så kjøper du DT 770. Lyd er veldig individuelt og det er kun dine ører som kan skille mellom hva du liker eller ei, det er vel det som fører til så mye kranling innen hifi-verdenen. :wee: Hvor mye skulle de ha for DT 770 i butikk? hpx.no skal ha 1590,- for de, og er en nettbutikk jeg har veldig god erfaring med. En av de få nettbutikkene som fortsatt yter god kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...