Gå til innhold

Nye hodetelefoner, pris 1000-1500

Ari Gold

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å ønske meg nye hodetelefoner til jul, og trenger da litt hjelp til valg og slikt.

Prisen skal ligge på rundt 1000-1500, ikke noe mer enn det. Tenker da på store hodetelefoner, ikke små som Porta Pro og sånn.

Syntes disse var både fine og det virket som om lyden var bra også.

http://soundgarden.no/shop_item.cfm?path=204,226&id=1257

Noen andre tips eller anbefalinger?

- Ari Gold :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denon D1001 kan også være en idè. Jeg støtter opp om forslage til Sennheiser HD595. De er omtalt som verdens mest komfortable hodetelefoner, og lyden er meget bra. DT770 er større i design, og har mye mer bass. Mange hater disse pga den voldsomme bassen, mens andre elsker nettopp det. Audio-Technica ATH-A900 er også et valg, og er kanskje de beste hodetelefonene i verden i den prisklassen. Uovertruffen lyd, og god komfort. Søk på head-fi.org for å lese mer om aktuelle hodetelefoner for deg.

Kanskje greit å få noen preferanser angående hva du ser etter mtp design(store, små, åpen, lukket), materiale(skinn, velur, mykt matriale), lyd(bass, mellomtone, separasjon, detaljnivå, soundstage), musikksmak (rap, rock, pop, klassisk). Ja, rett og slett fortell!! :)

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Skal sjekke ut Beyerdynamic DT770. Det at bassen er veldig bra og at de er store ser jeg bare som positivt. Kan de fåes i butikk elller selges de bare online? Ingen som har noen formeninger om AKG 142 HD?

Angående min musikksmak hører jeg vel på det meste. Går vel mest i Hip-Hop, Trance, Rap og slikt. Mye og god bass er viktig, men selve lyden er den viktigste. Tenker også på å kjøpe STORE hodetelefoner, har nok av små Koss lignende duppeditter. Den skal brukes til film, musikk og litt spilling. Så er jo også et poeng at de er komfortable å ha på seg en stund.

:)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Beyerdynamic DT 880 Edition 05 og en Rega hodetelefonforsterker derfra. Meget god kundeservice, og de var behjelpelig og hyggelig da jeg bestemte meg for å heve kjøpet. DT 880 er totalt andre hodetelefoner enn DT 770, selv om de ser litt lik ut. Mangelen på basskvantitet ble rett og slett alt for merkbar.

Har også bestile AKG K81 DJ fra hpx. Det gikk smertefrtitt, men jeg husker ikke helt leveringstiden. Tror den var helt normal, etter det jeg husker.

Lenke til kommentar
Sennheiser HD595 stay away, faen er bassen. Møkka headsett. :( Har det dessverre selv, sku ha gått for 650.

Hvis du ikke liker bassen i HD595 er du nok av typen som mener "overfokusert bass" = "god bass". Da skal du prise deg lykkelig for at du ikke har HD650, dem har enda et hakk mer nøytral lyd enn HD595.

Lenke til kommentar
Sennheiser HD595 stay away, faen er bassen. Møkka headsett. :( Har det dessverre selv, sku ha gått for 650.

Hvis du ikke liker bassen i HD595 er du nok av typen som mener "overfokusert bass" = "god bass". Da skal du prise deg lykkelig for at du ikke har HD650, dem har enda et hakk mer nøytral lyd enn HD595.

What? HD650 har da alldeles ikke mer nøytral lyd enn HD595. De kan jo nesten ikke sammenlignes engang!! Høres ut for meg at du har testa HD650'ene uten dedikert forsterker, eller rett og slett en dårlig en. De krever godt audioutstyr for å i det hele tatt fungere som de skal. Lurt å granske litt før man går til innkjøp.

Lenke til kommentar

Veeel, realistisk sett, om HD650 trenger en forsterker for å høres bra ut, så er de jo ikke bra :)

Ett bra headset skal høres bra ut uten eq og forsterker, men om du plugger på forsterker bør det høres fantastisk ut! ;)

Øreplugger ville jeg anbefale i allefall.

Men hva er litt værre, det er lite i den prisklassen som jeg er vandt med.

Du kan vurdere se på q-jays, de koster rundt den prisen å skal være bra.

Ellers kan du vurdere noen av akg sine øreplugger, jeg har vært veldig fornøyd med dem.

AKG k324p er den modellen jeg har, den er utgått men.

De nye ørekanalpluggene ser fine ut de:)

Lykke til!

Lenke til kommentar

kan vel ikke si de er dårlige ;)

Men beklageligvis misforstod jeg, trodde det var for portablet bruk, det ser det ikke ut som det var! :)

Noen headset har så mye ohm på seg at de må ha forsterker for å drives, en portabel spiller vil ha problemer med å drive headset som krever en del.

Lyden på HD650 skal jo være meget bra har jeg hørt, når du har forsterket den skikkelig, så den blir drevet på riktig måte.

Men jeg ville ikke kalt det bra for portabelt bruk, med mindre du gidder bruke ett par kr på en fin forsterker.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Skal sjekke ut HD650 og se om de er noe for meg.

Ørepropper er helt uaktuelt, har mange fra før. Det er lukkede hodetelefoner jeg er ute etter, ikke portable, så anbefalinger av propper er unødvendig, men ellers takk :)

Som sagt skal de brukes til å høre på musikk, se film og slikt fra dataen og mp3, så noe forsterker har jeg ikke planer om å investere i.

Bare fortsett å komme med tips og slikt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...