Ari Gold Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har tenkt til å ønske meg nye hodetelefoner til jul, og trenger da litt hjelp til valg og slikt. Prisen skal ligge på rundt 1000-1500, ikke noe mer enn det. Tenker da på store hodetelefoner, ikke små som Porta Pro og sånn. Syntes disse var både fine og det virket som om lyden var bra også. http://soundgarden.no/shop_item.cfm?path=204,226&id=1257 Noen andre tips eller anbefalinger? - Ari Gold Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sjekk ut Beyerdynamic 770 Pro. de koster 1600 kr da, men har fått kjempeskryt og er populære. Sennheiser HD595 eller HD 280 kan være noe. Se på AKG, Sennheiser, Beyerdynamic og kanskje Denon og Grado. Søk på forumet og sjekk i andre tråder også. Her kan du få mye hjelp. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Denon D1001 kan også være en idè. Jeg støtter opp om forslage til Sennheiser HD595. De er omtalt som verdens mest komfortable hodetelefoner, og lyden er meget bra. DT770 er større i design, og har mye mer bass. Mange hater disse pga den voldsomme bassen, mens andre elsker nettopp det. Audio-Technica ATH-A900 er også et valg, og er kanskje de beste hodetelefonene i verden i den prisklassen. Uovertruffen lyd, og god komfort. Søk på head-fi.org for å lese mer om aktuelle hodetelefoner for deg. Kanskje greit å få noen preferanser angående hva du ser etter mtp design(store, små, åpen, lukket), materiale(skinn, velur, mykt matriale), lyd(bass, mellomtone, separasjon, detaljnivå, soundstage), musikksmak (rap, rock, pop, klassisk). Ja, rett og slett fortell!! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Problemet er at utvalget i Norge er mye dårligere og prisene er mye stivere. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Takker for svar! Skal sjekke ut Beyerdynamic DT770. Det at bassen er veldig bra og at de er store ser jeg bare som positivt. Kan de fåes i butikk elller selges de bare online? Ingen som har noen formeninger om AKG 142 HD? Angående min musikksmak hører jeg vel på det meste. Går vel mest i Hip-Hop, Trance, Rap og slikt. Mye og god bass er viktig, men selve lyden er den viktigste. Tenker også på å kjøpe STORE hodetelefoner, har nok av små Koss lignende duppeditter. Den skal brukes til film, musikk og litt spilling. Så er jo også et poeng at de er komfortable å ha på seg en stund. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Tror Beyerdynamic DT770 passer både til Hip-Hop og film. Ville gått for den pga. bass. Er ikke Soundgarden voldsomt overpriset? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Kan nok være det. Vet du om noen butikker som ikke er online som selger disse? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Elprice finnes vel også på bakkenivå, og jeg tror de har DT770 der. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 hpx.no selger dem for 1590kr, og det er vel landets billigste, om jeg ikke tar feil. Går sikkert brukt også flere steder for halve prisen av det igjen. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis Elprice selger de hadde jo det vært knall, kan stikke innom en tur og prøve de. Noen spesielle Elprice butikker du vet selger denne modellen? Bestilt noe fra hpx.no, alexpea22? Vet du noe om leveringstiden og slikt fra denne siden? Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg bestilte Beyerdynamic DT 880 Edition 05 og en Rega hodetelefonforsterker derfra. Meget god kundeservice, og de var behjelpelig og hyggelig da jeg bestemte meg for å heve kjøpet. DT 880 er totalt andre hodetelefoner enn DT 770, selv om de ser litt lik ut. Mangelen på basskvantitet ble rett og slett alt for merkbar. Har også bestile AKG K81 DJ fra hpx. Det gikk smertefrtitt, men jeg husker ikke helt leveringstiden. Tror den var helt normal, etter det jeg husker. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Sennheiser HD595 stay away, faen er bassen. Møkka headsett. Har det dessverre selv, sku ha gått for 650. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 HD595 er på ingen som helt måte et "møkka headsett", og om kilden du har de koblet opp mot ikke får HD595 til å låte bra kan du prise deg lykkelig for at du ikke kjøpte HD650. De er betraktelig mer kresen på hva du kobler de opp mot. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Sennheiser HD595 stay away, faen er bassen. Møkka headsett. Har det dessverre selv, sku ha gått for 650. Hvis du ikke liker bassen i HD595 er du nok av typen som mener "overfokusert bass" = "god bass". Da skal du prise deg lykkelig for at du ikke har HD650, dem har enda et hakk mer nøytral lyd enn HD595. Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Sennheiser HD595 stay away, faen er bassen. Møkka headsett. Har det dessverre selv, sku ha gått for 650. Hvis du ikke liker bassen i HD595 er du nok av typen som mener "overfokusert bass" = "god bass". Da skal du prise deg lykkelig for at du ikke har HD650, dem har enda et hakk mer nøytral lyd enn HD595. What? HD650 har da alldeles ikke mer nøytral lyd enn HD595. De kan jo nesten ikke sammenlignes engang!! Høres ut for meg at du har testa HD650'ene uten dedikert forsterker, eller rett og slett en dårlig en. De krever godt audioutstyr for å i det hele tatt fungere som de skal. Lurt å granske litt før man går til innkjøp. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Veeel, realistisk sett, om HD650 trenger en forsterker for å høres bra ut, så er de jo ikke bra Ett bra headset skal høres bra ut uten eq og forsterker, men om du plugger på forsterker bør det høres fantastisk ut! Øreplugger ville jeg anbefale i allefall. Men hva er litt værre, det er lite i den prisklassen som jeg er vandt med. Du kan vurdere se på q-jays, de koster rundt den prisen å skal være bra. Ellers kan du vurdere noen av akg sine øreplugger, jeg har vært veldig fornøyd med dem. AKG k324p er den modellen jeg har, den er utgått men. De nye ørekanalpluggene ser fine ut de:) Lykke til! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Så Stax-hodetelefoner er heller ikke bra siden de krever en forsterker? Merkelig argument. HD 650 er ikke laget for å være portable og vil som en del gode høytalere først blomstre når du kobler de opp mot kvalitets elektronik. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 kan vel ikke si de er dårlige Men beklageligvis misforstod jeg, trodde det var for portablet bruk, det ser det ikke ut som det var! Noen headset har så mye ohm på seg at de må ha forsterker for å drives, en portabel spiller vil ha problemer med å drive headset som krever en del. Lyden på HD650 skal jo være meget bra har jeg hørt, når du har forsterket den skikkelig, så den blir drevet på riktig måte. Men jeg ville ikke kalt det bra for portabelt bruk, med mindre du gidder bruke ett par kr på en fin forsterker. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for svar! Skal sjekke ut HD650 og se om de er noe for meg. Ørepropper er helt uaktuelt, har mange fra før. Det er lukkede hodetelefoner jeg er ute etter, ikke portable, så anbefalinger av propper er unødvendig, men ellers takk Som sagt skal de brukes til å høre på musikk, se film og slikt fra dataen og mp3, så noe forsterker har jeg ikke planer om å investere i. Bare fortsett å komme med tips og slikt Lenke til kommentar
miCro Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis det kun er lukkede klokker du er ute etter matcher ikke HD 650 kravene dine, de er helt åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå