Qwseyvnd Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hvordan installerer jeg nVidias driverne? den har filen *.run som jeg aner ikke hva den er. Hvor er menuconfig? noe der sa jeg måtte bruke "menuconfig". Vil spille Flight Sim 2002 på Red Hat 9.0...har hørt den går 4-5 ganger raskere enn Windows plattform....Derfor vil jeg installere driver og WineX program. 9.0 fant nForce drivere automatisk, men skjermkortet ja, men driverne for skjermkort og hovedkort er dårlige. Hvordan finner jeg annen partisjon med filer jeg har installert. Er nybegynner for Red Hat 9.0. Jeg må visst bruke kommandoer, men hvor finner jeg slike verktøyer. Hvis dere skal hjelpe meg så må dere forklare nøyaktig Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 run-filen med nvidiadriveren innstallerer du med ./fil.run Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 For å installere NVIDIA-driverne kjører du bare *.run-fila, (ikke i X (Grafisk modus), men trykk ctrl+alt+f1, skriv root og rootpassord, skriv init 3, og det grafiske blir skrudd av) Kjør fila med ./(filnavn).run Følg instruksjonene på skjermen. Ang. Menuconfig er det i forbindelse med kompilering av kjerne. Har forklart dette for deg i en annen tråd. Alt dette må selfølgelig skrives i en terminal. Et alternativ til make menuconfig er make xconfig, så får du det i grafisk versjon. Og før du gir opp linux, det er helt genialt når du har lært det !! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Nforce 2 og Linux er et kjent "problem". På www.nvnews.com/vbulletin så finner du det du trenger å vite om installering av nvidia-skjermkort og hovedkort. Selv bruker jeg Red Hat 7.2, men jeg har oppdatert kjernen for å få støtte for nettverksløsningen på HKet (A7N8X). Selv så fikk jeg problemer (og har fortsatt) med å få X Windows til å starte (men jeg er nære løsningen ;-) ). Det er flere som har hatt problemer med å kjøre "installasjonsskriptene" til NVIDIA (jeg har ikke prøvd dem), og jeg ville heller anbefale deg å bruke tarballene istedenfor, evt. RPMS eller RPM. Da har du hvertfall kontroll på hva som skjer (men du må redigere modules.conf og XF86Config selv). Har du problemer med å få tilgang til andre ikke-linux partisjoner? Jeg trodde Mandrake gjorde alt det automatisk. Ellers så må du redigere /etc/fstab. Da vil filsystemet legges til (under det navnet du kaller det i fstab) i /mnt/dittfilsystem. Montèr det med mount /mnt/dittfilsystem. Du må vite hvilken "enhet" målpartisjonen er, f.eks hda4. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Jeg klarer ikke inn i Root, i ikke grafisk modus. Mener DOS. Tastet inn brukernavn, godkjent, så passord der jeg klarer ikke å skrive noe, bare Enter. M[ jeg installere Red Hat (shrike) og DOS? Har bare installert Red Hat Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Hei Qwseyvnd! Kanskje en idé å skifte passord snart? Og forresten, hvor blir det av den ip'en din? Og, et godt råd: _les_ før du poster. Tror snart du blir kåret til årets forumidiot allerede i April! MarcelSB :wink: Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hei Qwseyvnd! Kanskje en idé å skifte passord snart? Og forresten, hvor blir det av den ip'en din? Og, et godt råd: _les_ før du poster. Tror snart du blir kåret til årets forumidiot allerede i April! MarcelSB :wink: Fy, MarcelSB Der du ikke klarer å skrive noe, skriver du passordet og trykker enter. Passordet viser ikke på skjermen. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Om dere tar en titt på venstre side, ser dere at Qwseyvnd svare på eget innlegg i marcelSB sitt navn. Dette er ikke pent gjort og ender forhåpentligvis med en utestengelse. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Om dere tar en titt på venstre side, ser dere at Qwseyvnd svare på eget innlegg i marcelSB sitt navn. Dette er ikke pent gjort og ender forhåpentligvis med en utestengelse. Så godt observert Dere må jo skjønne en spøk da Du er vel ikke sur for denne fremdeles, hoppesagåsa? Når man er dum nok til å gi bort passordet sitt på et forum, fortjener man nesten innbrudd Men jeg skal være grei og endre tilbake profilen hans i morra, hvis han ikke har gjort det selv da (tviler)... :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Neida jeg er ikke sur for noenting. Litt trøtt og la ikke merke til at han har lagt ut passord. Faktisk er jeg så trøtt nå at jeg ikke engang husker hva denne tråden egentlig handler om... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hvordan installerer jeg nVidias driverne? Vil spille Flight Sim 2002 på Red Hat 9.0...har hørt den går 4-5 ganger raskere enn Windows plattform....Derfor vil jeg installere driver og WineX program. Må bare si at hvis dette er det eneste du vil med Linux, instalere du på feil grunnlag. Og at spillet vil gå 4-5 ganger raskere er heller tvilsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå