Gå til innhold

"Antivirus og datasikkerhet" som eget forum under data?

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette har blitt tatt opp en gang før, men det var i forbindelse med at det nye DATA-forumet nettopp hadde kommet opp, og da ble det på en måte litt "nedprioritert" virket det som.

Jeg tror ikke jeg klarer å formulere det bedre enn det norbat gjorde da, så jeg bare siterer han:

Nå når DATA har blitt en 'samlekategori' for alt som har med data (noe som ser meget fint ut - og lurt gjort), så synes jeg at Antivirus/spyware kategorien kunne fått en egen kategori direkte under DATA.

Begrunnelse:

1. Brukere vet stort sett at problemet de har er knyttet til virus/spyware. Derfor passer det verken inn i 'Maskinen virker ikke' eller 'Programvare'

2. Kategorien har til tider rimelig høy aktivitet, og det er derfor viktig at kategorien er synlig. Slik det er nå må du LETE etter denne underfora-kategorien. Med en egen kategori direkte under DATA, så blir den mer synlig + at man kan beskrive kort hva kategorien handler om.

Forslag:

Kategoritittel: Malware (virus, trojaner, ormer, spyware...)

Beskrivelse: Ønsker du hjelp til å få fjernet malware/virus, spørsmål rundt sikkerhetsprogrammer og andre temaer knyttet til datasikkerhet.

3. Kategorien/forumet har blitt, beskjeden sagt, norges beste forum for veiledning og rensing av infiserte pc'er. Det alene gjør at kategorien fortjener en egen kategori framfor å være en underkategori :)

Så da håper jeg at dette kan la seg gjøre :)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal ta og se litt på dette her. Vi skal ha en større slankekur på forumet og legge om litt for å tilpasse forumets grensesnitt mer etter brukernes ønsker og adferd fremfor hvordan en medarbeider i nettverket ønsker det. Mer om det senere.

Jeg kan se utifra tallene at Antivirus og datasikkerhet er et stort forum, rundt 500.000 trådvisninger på tråder opprettet i år som gjør at den er 11. størst i datadelen. Det er nok derfor ikke særlig heldig å "gjemme" det bort, så vi får se hva det blir til. Uten at jeg tør love noe helt enda :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...