Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hørtes bra ut Ustedalen :) Jag har nesten bestemt meg for å søke om plass på en fotolinje på Lofoten, men står igjen med noem få spørsmål:

- Er det stor forskjell på foto-linjene? Usikker på om jeg skal velge Naturfoto eller Proffoto :hmm: Jeg kommer ikke til å studere foto, slik ståa er nå ;)

Forskjellen er ikke så veldig stor mellom Naturfoto og Proffoto. Hovedforskjellen er vel at du er litt mer i naturen på Naturfoto (og flere overnattingsturer med telt), mens i Proffoto jobber du veldig mye med egne prosjekter (var f.eks en i fjor som var 11 dager på Røst og tok bilder av Lofotfiske).

- Når er søkefristen? Og når kan man starte å søke?

De tar opp folk 1 februar, men det er vel ingen søkefrist. Men det lønner seg å søke tidlig, slik at linjen du vil på ikke blir fylt opp.

- Jeg har ikke førerkortet og kommer ikke til å få det i løpet av det nærmeste året, skaper dette noen problemer utenom det vanlige?

Mange her som ikke har førerkortet, og det skaper ingen problemer. Eneste er om man trenger å komme seg til Svolvær, så er det alltid kjekt å låne bilen til noen av dem som har det. Men du får alltids noen å kjøre deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes bra ut Ustedalen :) Jag har nesten bestemt meg for å søke om plass på en fotolinje på Lofoten, men står igjen med noem få spørsmål:

- Er det stor forskjell på foto-linjene? Usikker på om jeg skal velge Naturfoto eller Proffoto :hmm: Jeg kommer ikke til å studere foto, slik ståa er nå ;)

Forskjellen er ikke så veldig stor mellom Naturfoto og Proffoto. Hovedforskjellen er vel at du er litt mer i naturen på Naturfoto (og flere overnattingsturer med telt), mens i Proffoto jobber du veldig mye med egne prosjekter (var f.eks en i fjor som var 11 dager på Røst og tok bilder av Lofotfiske).

:) Har du noen anbefaling? Personlig er jeg veldig glad i landskapsfoto :cool:

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Har du noen anbefaling? Personlig er jeg veldig glad i landskapsfoto :cool:

Selv går jeg Proffoto, og jeg kan anbefale det på det varmeste. Mange i klassen min som liker landskapsfoto, og er ganske dyktig på det. I tillegg lærer vi en del andre ting innen fotografi som er ganske nyttig å kunne, i større grad enn de andre klassene (lyssetting osv).

Men igjen, velg det du føler passer best for deg. Vi har utrolig mange dyktige elever på naturfoto, såvell som proffoto. Det kommer bare an på hvor mye du er villig til å jobbe på fritiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...