FullColor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tror emne sier det meste, må jeg reinstalere Vista når jeg bytter hovedkort ? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nei det trenger du ikke. Windowsen ligger på harddisken. Men du må avinstallere de gamle HK driverene, og installere de nye når du har startet opp. Vis du bruker samme harddisk da. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det er ikke noe klart svar på dette. Jeg har gjort det uten å måtte reinstallere og jeg har gjort det har måttet reinstallere for å få alt til å virke som smurt. Det er bare å prøve men ikke ta det for gitt at det går smertefritt. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Da vet jeg ikke hva du har gjort, for jeg har gjort det flere ganger uten problemer. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 i starte opp m annet hovedkort skal i teorien gå greit men i enkelte tilfeller blir det en driver karnel som det er vanskelig å få bort å da blir det ustabilt. det beste er å reinstallere vindows. men det vil fungere slik at du kan få tatt backup av alt før du reinstallerer. har prøvd begge deler å får altid best resultat m en reinstallasjon. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Slette alle driverene før du skrur av pcen og tar ut hovedkortet da. Da vil det "nullstille" seg. Lenke til kommentar
dmx Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 i starte opp m annet hovedkort skal i teorien gå greit men i enkelte tilfeller blir det en driver karnel som det er vanskelig å få bort å da blir det ustabilt. det beste er å reinstallere vindows. men det vil fungere slik at du kan få tatt backup av alt før du reinstallerer. har prøvd begge deler å får altid best resultat m en reinstallasjon. Må si meg enig med Kolvrick, har byttet hk mitt flere ganger å da slettet jeg drivere før jeg slo av maskinen og tok ut hovedkortet, det har fungert greit i enkelte tilfeller, kan fort dukke opp nye problemer underveis. Det smarteste er å ta backup og reinstallere windows, hvis du har tid hehe Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil også anbefale en reinstallasjon. I tillegg kan det bli litt bråk med aktiveringen av Vista, da den bygger sin kode ut ifra endel komponenter i PC'en, deriblant hovedkortet. Jeg husker gamle Win 98, hvor du faktisk kunne ta ut harddisken og sette den inn i en annen maskin, for så å starte. Etter mange driverinnstallasjoner, fungerte 98, om enn noe ustabilt. Det var tider det... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 les dette: http://blogs.msdn.com/runez/archive/2006/1...aktivering.aspx lykke til Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Takk for alt av svar, da vet jeg hva jeg kan, men tar sikkert og reinstalerer for å vær 100% på d tørre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå