Hellbuster Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hei, jeg har lagd en stor del av skolen min i google sketchup og ville likt å legge den inn i et spill (fps). Hvilket spill er lettest å lage spill til og legge til lys? det må være gratis. Har egentlig lyst til å legge den inn i CS 1.5/1.6 men finner ikke noen måte å lage maps :/ Skole modellen kan lagres i de fleste 3d formater. -Helbuster- Endret 5. desember 2008 av Hellbuster Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Eneste FPS spillet jeg kan komme på hvor dette kanskje fungerer er i Painkiller ettersom Painengien er bygget opp på å lage brettet i et 3D program for deretter å importere det. CS 1.6 og Source har ikke denne muligheten og skulle du importert det måtte det i så fall være som en stor 3D modell med vegger rundt, noe som ville sprengt kapasiteten til Source motoren. Så om du skal ha denne modellen inn i et FPS ser jeg lite andre valg enn å starte fra bunnen av i den motoren du måtte velge. Lenke til kommentar
wolferey Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 om du kan eksportere til 3D studio max eller noe, så kan du kanskje eksportere den videre til andre spillmotorer.. f.eks om du kan lagre som .obj eller .ase eller noe så kan du legge den i unreal tournament 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Evt bare lære deg å bruke map editoren i HL2 som alle har på steam-kontoen sin fra før. Må kunne ganske mye scriptspråk også men det lærer man vel etterhvert. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 om du kan eksportere til 3D studio max eller noe, så kan du kanskje eksportere den videre til andre spillmotorer.. f.eks om du kan lagre som .obj eller .ase eller noe så kan du legge den i unreal tournament 3 Nå vet jeg ikke helt hvordan UnrealEd3 fungerer men om jeg ikke tar helt feil funker den tilnærmet lik Quake engien, dvs du lager blokker med verktøy i motoren og legger til detaljer som 3D modeller i form av props. Om dette er tilfellet så kan du ikke importere direkte slik inn i UnrealEd3, spesielt med tanke på størrelsen av brettet. Evt bare lære deg å bruke map editoren i HL2 som alle har på steam-kontoen sin fra før.Må kunne ganske mye scriptspråk også men det lærer man vel etterhvert. Heh, scriptspråk, snakker du om Hammer Source? Om så er det bare tull, trenger ikke en fnugg forståelse av scriptspråk for å jobbe med Hammer Source i alle fall, hva du må med andre motorer skal jeg ikke si for sikkert men slik er det i alle fall ikke med Hammer Source. Lenke til kommentar
Hellbuster Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hm :/ høres ikke bra ut for ideen om å spille cs på skolen men jeg kan lagre som .3DS .obj osv... Men hvis jeg lagrer vegger som en model, gulv som en annen osv, blir det lettere å legge banen inn i et spill da? da blir det som et puslespill hvis enginen kan importere 3d objekter. Endret 8. desember 2008 av Hellbuster Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Dessverre er det ikke så lett, i f.eks Source ville du få rimelig store problemer ettersom slikker modeller ikke blokkerer VIS, dvs at når du skal kompilere ville engien view distance gått i taket og hele spillet hadde enten gått forferdelig tregt eller klikket helt. Som sagt eneste engien vet jeg du kan importere brett slik sett er Paineengien til Painkiller. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 For å svare på den andre tingen du lurer på. Så er Source SDK og Hammer Editoren det du skal bruke for å lage baner til alle Half-Life 1 og 2 spill og modifikasjoner inkludert Counter Strike. Du trenger ikke kunne noe scripting for å lage fine baner uten scriptede sekvenser. sjekk: www.interlopers.net www.editlife.net finnes masse tutorials om det. Søk litt i google. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Såvidt jeg vet bygger du selve banene i editoren, og legge textures og lyssetting på veggen i etterkant. Kan ikke importere hele baner inn. Lenke til kommentar
Hellbuster Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hm, får prøve painkiller, men har også sett litt på FPS Creator, det ser lovende ut, men finner ikke ut hvordan jeg importerer 3d objekter, det står på nettsiden dems at man skal kunne gjøre det :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå