Sigurdl Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei Planlegger ny bærbar PC og lurte på om folk her på forummet har nokre bra forslag. Pris: alt under 15000 eller rundt det. Skjerm: mellom 12" og 15" tommer. Såg litt på Multicom Xishan M735 men fant ingen bra tester. Håper noen vet om det og? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Må ha litt mer info før jeg kan anbefale noe.. # Hva skal du bruke maskinen til? Mange spørsmål besvares når vi som svarer vet hva du skal bruke maskinen til. Prosessorvalg avhenger mye av dette. # Hvilke krav stiller du til maskinen? I forhold til skjerm, mengde minne og harddisk-plass/hastighet. Har du lite peiling her bør du uansett skrive "rask harddisk" eller "god oppløsning på skjerm" o.l. # Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? I så fall, list dem opp. # Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med i posten. # Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Må ha litt mer info før jeg kan anbefale noe.. # Hva skal du bruke maskinen til? Mange spørsmål besvares når vi som svarer vet hva du skal bruke maskinen til. Prosessorvalg avhenger mye av dette. # Hvilke krav stiller du til maskinen? I forhold til skjerm, mengde minne og harddisk-plass/hastighet. Har du lite peiling her bør du uansett skrive "rask harddisk" eller "god oppløsning på skjerm" o.l. # Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? I så fall, list dem opp. # Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med i posten. # Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før. Ok, da får jeg bare liste opp. Datamaskinen skal brukes til litt spilling, surfing på nette og som skolePC. Faltisk en ganske alround maskin. Ellers er jeg fornyd med: God oppløysning. God prossessord. Bluetoot og Wlan er absolutt nødvendig. Maskinen må vere solid og vere godt bygd. Den må vere noe som kan vare noen år:P Hardisk må ha over 150gb Hastigheten må vere grei nok. Må ha 3 USb eller mer. Størrelsen er jeg og litt opptatt av fordi den skal vere litt skolePC. Absolutt ikke over 15" og ikke under 12. Og setter faktisk en god del krav til design, farge kan vere det meste så lenge det ikke er helt på tryne. Synes det er viktig for å kunne ha den maskinen lenge. Ellers er eg open for alle forslag Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med denne? Asus G1S T7700 2.4GHZ, 2GB RAM, 250GB HDD og skjermkort mer enn bra nok til de fleste spill (nVidia GeForce 8800M GT) Den har en 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med denne?Asus G1S T7700 2.4GHZ, 2GB RAM, 250GB HDD og skjermkort mer enn bra nok til de fleste spill (nVidia GeForce 8800M GT) Den har en 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning. Bra forslag men jeg tror ikke det er noe for meg. I testen til HW så sier de at den er ganske tykk og veg ganske mye. I og med at jeg skal bruke den som skole PC og gjerne ha den med litt rundt tror ikke jeg det er den helt rette. Men glad for alle forslag Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) vekk Endret 18. desember 2008 av Moskusrotte Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) åjsann Endret 6. desember 2008 av Moskusrotte Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Den nye Macbooken med 2,4 Ghz prosessor,4gb RAM,250GB ca. 14.000. Har den selv, og bruker den som skole PC, funger utmerket. Slipper styret med antivirus, den bråker minimalt. Har aldri hatt en PC som bråker så lite. Veldig grei å ha med seg, siden den er 13" og ikke veier så mye. Designet er et kapittel for seg selv. Ingenting som slår det. Den føles- og er utrolig solid, siden hele maskinen er bygd av ett stykke alluminium. Trackpaden er helt hærlig å bruke. Jeg vil tro maskinen varer lengere enn de fleste andre, pga. at man ikke kan få virus, og at kvaliteten er i toppklasse. Anbefales Har absolutt ikke lyst på MAC. Har ikke de beste utrykket av Apple når det gjelder suport. Har høyrt mye merkelig der. Men takk for forslag Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, trenger flere forslag, har noen der ute noen aktuelle bra Datamaskiner?????????? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Hva med denne?Asus G1S T7700 2.4GHZ, 2GB RAM, 250GB HDD og skjermkort mer enn bra nok til de fleste spill (nVidia GeForce 8800M GT) Den har en 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning. Bra forslag men jeg tror ikke det er noe for meg. I testen til HW så sier de at den er ganske tykk og veg ganske mye. I og med at jeg skal bruke den som skole PC og gjerne ha den med litt rundt tror ikke jeg det er den helt rette. Men glad for alle forslag Hæ? Hardware.no har ikke en test på den PCen. PCen er like tynn, om ikke tynnere enn de fleste PCer med samme skjermstørrelse. PCen er sinnsykt stilig og har høy oppløsning. Og den veier ikke mer enn 3KG Eller hva med denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=91767 Funker ok spill, har god oppløsning og er litt lettere enn sistnevnte. Men den er ikke stilig i det hele tatt Og i tillegg er den 2500kr dyrere Endret 6. desember 2008 av dahwan Lenke til kommentar
Poks Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kan jo gå for en Dell XPS? En av de største utfordringene dine vil jeg tro er å finne en maskin du liker, men også har et godt nok grafikkort i den størrelsen. Vanligvis er de kraftige grafikkortene å finne i 17". Skal lete litt rundt. P.S. Tror ikke du skal avfeie mac helt. Supporten kan være litt varierende, men har ikke så forferdelig rykte på seg. Du vil finne negative historier om alle større servicefirma. Shit happens. Jeg hadde en ikke så kul episode hos de, med mye rot, men jeg opplevde at de gjorde alt de kunne for å få fiksa det, så godvilje har de, og for min del er det vel så viktig. Hater å bli mødt av småfrekke uinterisserte mennesker hos support. Halvor Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med denne?Asus G1S T7700 2.4GHZ, 2GB RAM, 250GB HDD og skjermkort mer enn bra nok til de fleste spill (nVidia GeForce 8800M GT) Den har en 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning. Bra forslag men jeg tror ikke det er noe for meg. I testen til HW så sier de at den er ganske tykk og veg ganske mye. I og med at jeg skal bruke den som skole PC og gjerne ha den med litt rundt tror ikke jeg det er den helt rette. Men glad for alle forslag Unnskyld? Hardware.no har ikke en test på den PCen. PCen er like tynn, om ikke tynnere enn de fleste PCer med samme skjermstørrelse. PCen er sinnsykt stilig og har høy oppløsning. Og den veier ikke mer enn 3KG Da må det vere stor forskjell på Asus G1S T7700 og Asus G1. Er det noen så hvet om det er noen fysisk forskjell på dei? Ellers hadde jeg håpet på ein god test av Asus G1S T7700 er det noen så har det? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2202852,00.asp http://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+G1S Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2202852,00.asphttp://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+G1S Takk Men er det ikke litt irriterende når alle 4 USB porter er plasert bak og helt tett? Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med denne?Asus G1S T7700 2.4GHZ, 2GB RAM, 250GB HDD og skjermkort mer enn bra nok til de fleste spill (nVidia GeForce 8800M GT) Den har en 15,4" skjerm med 1680x1050 oppløsning. Bra forslag men jeg tror ikke det er noe for meg. I testen til HW så sier de at den er ganske tykk og veg ganske mye. I og med at jeg skal bruke den som skole PC og gjerne ha den med litt rundt tror ikke jeg det er den helt rette. Men glad for alle forslag Hæ? Hardware.no har ikke en test på den PCen. PCen er like tynn, om ikke tynnere enn de fleste PCer med samme skjermstørrelse. PCen er sinnsykt stilig og har høy oppløsning. Og den veier ikke mer enn 3KG Eller hva med denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=91767 Funker ok spill, har god oppløsning og er litt lettere enn sistnevnte. Men den er ikke stilig i det hele tatt Og i tillegg er den 2500kr dyrere Nei takk (Fujitsu-Siemens LifeBook E8410 ) støgg som bare det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2202852,00.asphttp://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+G1S Takk Men er det ikke litt irriterende når alle 4 USB porter er plasert bak og helt tett? De var det på min Asus A6J òg, og jeg la ikke merke til noe irriterende med det. Det var faktisk ytterst praktisk når jeg brukte PCen min stasjonært - ingen irriterende kabler stakk ut fra sidene på PCen. Asus knuser på bærbare datamaskiner Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hvilken prisklasse er det snakk om? Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Oppgitt i første post Pris: alt under 15000 eller rundt det. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2202852,00.asphttp://www.notebookreview.com/default.asp?...review=Asus+G1S Takk Men er det ikke litt irriterende når alle 4 USB porter er plasert bak og helt tett? De var det på min Asus A6J òg, og jeg la ikke merke til noe irriterende med det. Det var faktisk ytterst praktisk når jeg brukte PCen min stasjonært - ingen irriterende kabler stakk ut fra sidene på PCen. Asus knuser på bærbare datamaskiner Ok, tenkte bare vis du skal med minnepinne så må du helt bak men det er vel mer enm vanesak. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Har sett litt på xps pc-ene og som en her oppe tipsa om. På dell kan du velge hva systemegenskaper du vil ha, noe jeg setter stor pris på. XPS m1530 Sette opp det jeg syntes å ville ha og kom opp i en pris på 15 600 kr. Havna da på Prossesord: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer) Opperativsystem: Ekte Windows Vista® Ultimate SP1 - Norwegian Hardisk: 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk Skjermkort: NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikert grafikkminne Er dette bra??? Optisk stasjon: Fast 2X Blu Ray smal stasjon med innstikksplass, inkludert programvare. Blueray kjem meir å meir. Så jeg spanderer det på meg Minne: 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048] Er det noe dere synes og vere uenige i, i forhold til hva jeg skal bruke den til så er det bare og skive ned Er det noen som har noen gode/dårlige brukeranbefalinger om dei XPS maskinene??? Vis ikke så står valge mellom den og Asus maskinen. Synes begge to ser ut til og vere veldig greie maskiner så treng noen gode råd og hva som er godt og dårlig her. Har foresten hørt at det skal vere noe problem med hovedkortet på dells xps maskiner er det noe som stemmer???? Endret 6. desember 2008 av Sigurdl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå