Gå til innhold

Verdi av Honors i norsk naeringsliv?

[Infected]

Anbefalte innlegg

Hei og god dag.

For oyeblikket studerer jeg BSc Internetworking & Network Security med minor i Computer (cyber) Forensics ved et Australsk Unviersitet.

Av en eller annen grunn har jeg faatt mulighet til aa ta Honors innenfor et felt av mitt onske, noe som visst nok er ganske respektabelt, med tanke paa at i 2008 var det bare 6 Honors studenter innenfor School of IT ved mitt universitet.

Etter hva jeg har blitt informert er Honors et alternativ eller en "snarvei" forbi Masters; dvs. ideen er at etter Honors kan man hoppe rett i en Phd.

Siden jeg egentlig ikke hadde planer om Phd, lurer jeg da paa hva verdien av en BSc med Honors vil vare i arbeidslivet? Her i Australia er det visst nok noe meget respektabelt aa ha paa papiret, men jeg har ingen ide om hva verdi dette evt. vil ha i gamlelandet.

Jeg har juleferien naa til aa finne ut hva felt jeg har lyst aa ta Honors innenfor, jeg staar rimelig fritt til aa velge, eneste kravet er at det skal vare noe "to gain of human knowledge" som de sier, dvs, jeg maa lage min egen vei, og det maa vare noe "nytt" jeg skal forske paa/bringe videre... Har tenkt paa enten kryptografi eller evt. noe innenfor Cyber Forensics, men trenger nok et par jointer for jeg endelig bestemmer meg.

Hva verdi vil saa Honors ha for min evt. fremtidige arbediskarriere? Er dette noe som vil bli ignorert av norske arbeidsgivere? Som tidligere sagt er ofte ideen at man finner noe aa studere i Honors, og saa fortsetter dette arbeidet videre inn i en doktoravhandling, men er fortsatt usikker paa om jeg vil lope hele lopet ut eller ikke.

MvH

[ Infected ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge så vil nok dette ha relativt liten verdi, enkelt og greit. Du vil heller ikke være kvalifisert til Phd i Norge. Du kan selvsagt forklare hva det er i en søknad og det kan ha verdi, men

Men når det er sagt, med honors så kan du vise til meget gode resultater og de karakterene teller i Norge. Det vil også en phd gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...