int20h Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 AMD forventer ikke at salget av prosessorer de tre siste månedene i år skal være spesielt bra. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg kan også spå nedgang i alt annet enn kultur- og underholdningsbransjen (inkludert TV-er osv). Bare spør meg, jeg gjør det billig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hmmm... 25% nedgang? Det er ganske brutalt for AMD som allerede sliter med blodrøde tall... Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hadde jo han fyren som sprøytet inn masse penger til AMD en liten stund siden. Sikkert ikke SÅ blodrøde tall de har... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hadde jo han fyren som sprøytet inn masse penger til AMD en liten stund siden. Sikkert ikke SÅ blodrøde tall de har... Problemet til AMD er at de har levert røde tall ganske lenge nå og det selv i "gode tider", nå som man i de fleste medier har sagt at vi er inni en resesjon, så blir det selvsagt ikke bedre. Intel på sin side har stort sett levert positive resultater, men vi snakker om ett selskap med en helt annen størrelse. Jeg er redd for at AMD vil slite enda mer fremover og vil trenge frisk kapital for å drive videre, det er lite som tyder på at de har noe revolusjonerende på vei som skal kunne plassere dem i en veldig mye bedre posisjon i forhold til Intel. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvis AMDs Phenom 2 yter som forventet, kan jeg ikke si at Intels produkter blir så veldig mye bedre. Mye mulig at Spider kan bli en suksess. Nå har de hatt suksess med grafikkortene en stund, og har nok klart å bite seg litt fast i det markedet. Lenke til kommentar
emva Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 @lucky666 Du mener vel Dragon plattformen som tar over for Spider. Tipper at AMD får en god "boost" når P2 kommer ut. Vet noen hvordan Shanghai har blitt mottatt? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du har selvsagt rett emva Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 I går nedjusterte AMD forventningen til 4. kvartal 2008 og bekreftet at det er ganske dårlige tider på grunn av kjøpevegring og finanskrise. Det hjelper heller ikke at Intel har gjort storoffensiv på Nehalem og nye brikkesett Akuratt det siste der tror jeg ikke AMD bør frykte så fælt mye Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Trenger ikke utdannelse i økonomi for å spå at det blir trange tider for AMD også. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 det kan jo hente at AMD faktisk kommer til å ha mindre tap nå i finanskrisetider. De leverer jo god arkitektur til en agressiv pris (tviler dog på det ) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 det kan jo hente at AMD faktisk kommer til å ha mindre tap nå i finanskrisetider. De leverer jo god arkitektur til en agressiv pris (tviler dog på det ) Tja... dei går vel konk snart. Skjønner ikkje kvifor dei dreg det ut så lenge. Bedre å ta det kjapt og greit enn å pine seg så lenge vel... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 det kan jo hente at AMD faktisk kommer til å ha mindre tap nå i finanskrisetider. De leverer jo god arkitektur til en agressiv pris (tviler dog på det ) Tja... dei går vel konk snart. Skjønner ikkje kvifor dei dreg det ut så lenge. Bedre å ta det kjapt og greit enn å pine seg så lenge vel... Hvorfor er det bedre? Når man er konkurs er det jo over. AtW Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 I går nedjusterte AMD forventningen til 4. kvartal 2008 og bekreftet at det er ganske dårlige tider på grunn av kjøpevegring og finanskrise. Det hjelper heller ikke at Intel har gjort storoffensiv på Nehalem og nye brikkesett Akuratt det siste der tror jeg ikke AMD bør frykte så fælt mye Det er nettopp det de bør. AMD har tjent mye i server-markedet med Opteron prosessorene i servermarkedet, det er fordi de har en fordel med arkitekturen demmes. Nå har Intel kommet med samme arkitektur, og AMD kan regne med mye hardere konkurranse i dette segmentet, hvor det er stor fortjeneste per solgte CPU. Lenke til kommentar
Terje92 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Kjøpte ikke et Russisk firma gammel teknologi fra de? + At et arabisk firma kjøpte seg inn i de. Jaja, men er ikke sikkert de selger så mye mer pga av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå