Gå til innhold

Regnes et løft i benkpress som gyldig om man spenner opp ryggen?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Prøvde å sette beina så nærme overkroppen som mulig og spenne opp ryggen når jeg løfta tungt sist for å sjekke om det funka, og det gjorde det! Funka som bare søren for meg! Men, regnes dette som gyldige løft?

Legger ved et bilde så ser dere hva jeg mener.

Kommer ikke til å kjøre sånn på vanlige reps, men på maksløft så kommer jeg nok til å gjøre det. (hvis det regnes som gyldig)

bench%20press.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt, du skal jo alltid samle skulderbladene og spenne ryggen når du trener benk :p

Løftet på bildet er godkjent, og spenning av rygg er tillatt. Det som ikke er tillatt er å løfte ræva fra benken, så pass på at du ikke gjør det. Å løfte ræva anses som juks i min bok, og det øker også risken for skader.

Edit: Too late :(

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Å samle skulderbladene er et must, ja. Og når man gjør det, og fyller lungene med luft, kommer et moderat spenn av seg selv. Denne måten å løfte på er bedre for skuldrene, og helt ufarlig for ryggen. Bare ikke spenn deg altfor mye opp, om du ikke konkurrerer. Jeg har selv erfart at dette ikke er godt for ryggen når jeg har blitt litt for ivrig etter å løfte tungt. Har ikke skadet meg, men har kjent det i ryggen et par ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...