koronag Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Alt av vifter går, og lyset på hovedkortet lyser grønt, men skjermen bare blinker i standby-modus. Alt av ledninger er koblet til, jeg har dobbeltsjekket alle. Begge strømledningene til HK er i, og pci express får også strøm. Jeg har bare koblet til én SATA-HD foreløpig (som også får strøm), men ingenting skjer. Noen som har opplevd noe lignende? Endret 6. desember 2008 av koronag Lenke til kommentar
hainz Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Er dette et nytt oppsett? Hvis du har en 45nm prosessor er det ikke sikkert HK støtter dette, jeg måtte flashe bios. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tipper overledning. Sjekk at hovedkort er skikkelig isolert fra chassi. Mener jeg sleit et par ganger på mitt kort før jeg fikk dette til. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Aaaargh, bios flash? Aldri gjort det før. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Er dette ett nytt oppsett? kan være at Bios er stillt inn til at det skal gi signal ut til skjermen via hovedkortet og ikke skjermkortet. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Det er helt nytt ja, men hva mener du med det signal fra hovedkort på skjerm? Det er et nytt P5Q med en ny E8500 og PC6400 DDR2 (har prøvd både den gamle og den nye RAM`en). Corsair 750W og HD4870. Har testet med mitt gamle 8800GT også, no dice. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er helt nytt ja, men hva mener du med det signal fra hovedkort på skjerm? Det er et nytt P5Q med en ny E8500 og PC6400 DDR2 (har prøvd både den gamle og den nye RAM`en). Corsair 750W og HD4870. Har testet med mitt gamle 8800GT også, no dice. Prøv å kople skjermen direkte til HK dersom du har Vga, Dvi, Hdmi eller hva du bruker for å kople til skjermen. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Nevermind. Jeg har bygget en del pc`er opp gjennom årene, men dette er første gang jeg har satt på cpu feil vei. Jeg foreslår skylddeling, siden Asus i sin bruksanvisning snudde hovedkortet 90 grader når de viste cpu-delen (uten å ta med mer enn sokkel) og insisterte på nedre venstre hjørne. Min del av skylden går jo selvfølgelig mest på at jeg ikke faktisk sjekket hvor den fordømte anviseren på sokkelen var. :!: Uansett, jeg er sykt happy for at det faktisk funker etter litt rough love, og takk til dere som har kommet med tips, dere redder sikkert mange tullinger som meg i løpet av en vanlig uke! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ja det var bra du ikke ødela Cpu'en eller socketen da Lenke til kommentar
troari Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Nevermind. Jeg har bygget en del pc`er opp gjennom årene, men dette er første gang jeg har satt på cpu feil vei. Jeg foreslår skylddeling, siden Asus i sin bruksanvisning snudde hovedkortet 90 grader når de viste cpu-delen (uten å ta med mer enn sokkel) og insisterte på nedre venstre hjørne. Min del av skylden går jo selvfølgelig mest på at jeg ikke faktisk sjekket hvor den fordømte anviseren på sokkelen var. :!: Uansett, jeg er sykt happy for at det faktisk funker etter litt rough love, og takk til dere som har kommet med tips, dere redder sikkert mange tullinger som meg i løpet av en vanlig uke! Kan ikke skjønne at denne pros. kan sette feil vei. Det er jo 2 spor i pross som skal passe i sokkel. I andre posisjoner faller den ikke på plass! Asus manual: 5. Position the CPU over the socket, making sure that the gold triangle is on the bottom‑left corner of the socket then fit the socket alignment key into the CPU notch. The CPU fits in only one correct orientation. DO NOT force the CPU into the socket to prevent bending the connectors on the socket and damaging the CPU! Lenke til kommentar
koronag Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Jepp, men det gikk det. :!: Lenke til kommentar
troari Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jepp, men det gikk det. :!: Filt du den til ? Lenke til kommentar
koronag Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Niks, bare satte den nedi og festet viften. Den funker fint nå når den er på riktig plass. Lenke til kommentar
LuckySingh Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Niks, bare satte den nedi og festet viften. Den funker fint nå når den er på riktig plass. Da har du vært veldig heldig :-) Jeg klarte å ødelegge en P4 på akkurat samme måte :-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå