Gå til innhold

Sony øker ikke prisen på PS3

kilik

Anbefalte innlegg

Sony setter opp prisen på mange av sine produkter, men ikke PS3:

Sony says that despite a report that a weak Pound will force it to raise prices in the U.K., the cost of the PlayStation 3 will not be affected.

The electronics giant has been hit hard by the ongoing economic downturn, reporting a 72 percent drop in profits for the second quarter of 2008, according to a Telegraph report. Profits have been affected by both slowing sales and the strength of the Japanese Yen, which has gained considerable ground on the British Pound over the past six months.

"Sony U.K. can confirm that in the past 48 hours it has communicated to its trade channel that due to adverse changes in the Yen/Euro and Euro/Pound exchange rate over the last six months, and with this uncertainty set to continue into 2009, Sony will increase the trade price of a number of products over the coming months," the company said in a statement issued in late November. "The precise level of price increases has not yet been agreed, but it is likely that the vast majority of products affected will see increases of significantly less than 33 per cent."

http://www.escapistmagazine.com/news/view/...-Not-Affect-PS3

Norske kroner er langt mindre verdt enn før mot japanske yen. I fjor på denne tiden var 4000 kroner ca. 89,000 yen. Nå er 4000 kr. bare 51,000 yen. Sony må ha satt opp prisen på PS3 til ca. 7000 kroner for å få like stor omsetning per konsoll i yen som i fjor høst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony har jo nettopp økt prisene. Jeg så i alle fall ingen PS3 pakker til 4500kr for et år siden. At de ikke øker dem IGJEN skulle vel bare mangle.

Grunnen til at prisene har økt er vel fordi harddisk kapasiteten også har økt. Har jo gått helt fra 40gb til 160 gb. Og i de nye pakkene følger jo det også med en DualShock 3 kontroller, noe det ikke gjorde tidligere.

Lenke til kommentar
Sony har jo nettopp økt prisene. Jeg så i alle fall ingen PS3 pakker til 4500kr for et år siden. At de ikke øker dem IGJEN skulle vel bare mangle.

Grunnen til at prisene har økt er vel fordi harddisk kapasiteten også har økt. Har jo gått helt fra 40gb til 160 gb. Og i de nye pakkene følger jo det også med en DualShock 3 kontroller, noe det ikke gjorde tidligere.

Som forhandler kan jeg si at prisene ikke har økt, det går pr i dag greit å selge en 80GB for ca 3800,-, men da så og si uten fortjeneste. Problemet er vel heller at det etter all sannsynlighet blir mangel på PS3-konsoller mot jul, og man da får solgt dem for ca det man vil. 160GB er av logiske grunner dyrere.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Dagens 80gb pakker koster rundt 4500kr hos de største kjedene. 160gb pakkene ser det ut til har blitt tatt av markedet.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
det er ikke noe dyrere å produsere 160gb harddisk versus 40gb... pga hd-produsentene ikke masseproduserer slike disker på samme måte lenger vil jeg tro at det nærmest er billigere å bruke 160gb disker.

Bare synsing men tror jeg har rett :)

Tror det handler mer om hva man kan ta for 160 gb versus 40 gb, fremfor hva det koster å produsere

Lenke til kommentar

jepp jepp..

For meg ser det ut som om Sony har gitt opp å vinne over Xbox360 i årets julesalg, Xbox Pro med 2 spill koster rundt 1900 kroner, og Ps3 med LBP rundt 4000kroner, med en prisforskjell på 2000kroner er det vanskelig å forsvare blu-ray og de andre funksjonene i ps3 for folk flest.

Ta feks søstrene mine som begge ønsker seg PS3, noe som er uaktuellt for mamma, derfor ser det nå ut som om hun heller kjøper Xbox360 til begge to :( Og slik er det nok i mange husstander..

PS3 kommer til å bli griseknust i årets julesalg, noe jeg ALDRI hatt trodd når dette året startet og en fikk PS3er på tilbud til 3000kroner noen plasser.. Jeg hadde hvertfall trodd at alle ps3 skulle kostet rundt 2500-3000 kroner på denne tiden og virkelig tatt opp konkurransen med Xbox360.

Lenke til kommentar

Dagens 80gb pakker koster rundt 4500kr hos de største kjedene. 160gb pakkene ser det ut til har blitt tatt av markedet.

80GB versjonen ligger fra ca 3795,- uten spill og fra ca 3995,- med spill. 160GB versjonen er på markedet som bare det den.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...