LarsLarsLars Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvordan er det med overtidssatser på lørdager i matvarebutikk? ta utgangspunkt i at jeg har jobbet slik at hele lørdagen går som overtid. Jeg mener da at jeg har krav på 50% overtid fram til 14.00 og 100% overtid etter 14.00. Dette har jeg lest på handel og kontor sine sider. Men finner ikke dette igjen nå :-S Noen som har link til overtidsreglene? Min sjef sier at jeg får 100% overtid etter butikkens åpningstid på lørdagen. Dvs at stenger butikken 21.00 får jeg først 100% etter dette. Men dette utgjør jo 7 timer med overtid som jeg mener jeg har krav på 100% på, men får 50%. Jeg byttet jobb i sommer. Og min tidligere arb.giver hadde de reglene som jeg mener er riktige. 100% gjelder etter 21.00 på hverdager. etter 14.00 på lørdager og hele søndagen. Ellers er det 50% som gjelder. Noen synspunkter og kanskje litt hjelp? Hilsen L Lenke til kommentar
Sniper_Elite Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Trur nok de reglene som din tidligere arbeidsgiver var riktige Da jeg jobbet på bensinstasjon tidligere fikk jeg noe lignende det du listet opp her Lenke til kommentar
LarsLarsLars Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 har du neon web-url til det eller noe da? må jo vise det til sjefen for at han skal tro meg Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Om du ikke har tariffavtale har du krav på flat 40% overtidstillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå