Perre Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei! Jeg har nettopp bestilt Bioshock og Saints Row 2 fra play.com som jeg har tenkt til å spille på min PS3 kjøpt fra vgp. Men når jeg sjekket info om bestillingen la jeg merke til at disse spillene ble opplyst som "PAL only"??? Jeg har alltid trodd at alle PS3-spill var sonefrie. Har jeg gått på en smell her eller er det play.com som roter? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Vet ikke om det er noe med bruk av gammelt TV og tilsvarende utgang på PS3en som er saken her, for her gjelder vel PAL/NTCS enda? Svarer med ett spørsmål, beklager at jeg ikke kan hjelpe mer Kan iallefall si at jeg kan spille bioshock som er kjøpt fra vpg på en europeisk ps3. Derimot funker ikke EU dlcen til bioshock med NA utgaven av bioshock :o Lenke til kommentar
Perre Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Vet ikke om det er noe med bruk av gammelt TV og tilsvarende utgang på PS3en som er saken her, for her gjelder vel PAL/NTCS enda? Svarer med ett spørsmål, beklager at jeg ikke kan hjelpe mer Kan iallefall si at jeg kan spille bioshock som er kjøpt fra vpg på en europeisk ps3. Derimot funker ikke EU dlcen til bioshock med NA utgaven av bioshock :o Hmm... har googlet litt og jeg kan ikke finne noe som tilsier at det skulle være sonelåste spill til PS3. Tror nok det skal gå bra. Gammel TV og utgang kan nok være et bra forslag til hva play mener. Dette er vel uproblematisk på nyere TV'er så forhåpentligvis sitter jeg og koser meg med Bioshock om ikke så alt for lenge. Takk for spørsmålet ihvertfall. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det kommer til å gå bra, så sant du har en tv som kan vise PAL. Spillene er sonefrie, PAL og NTSC har ikke noe med sonefri eller ikke å gjøre. Det har noe å gjøre med fargeformatet og om tven din kan vise det. Etter som vi har PAL i Norge, så er sjansene veldig store for at din TV kan spille av PAL-spill. Antakelig går det nok med NTSC også, alle nye tver har mulighet for begge deler. Veritas_: Utgangen på PS3 er den samme for PAL/NTSC. Grunnen til at dlv ikke virker med Bioshock, er at spillet er i NTSC, mens DLC er i PAL. Som sagt er PAL/NTSC forskjellige måter å vise farger på, og derfor går det ikke å bruke de om hverandre i samme spill. DLC må en passe på at er det samme som spillet, altså passe på at NTSC/PAL stemmer overens med spill og DLC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå