Gjest paranoid? Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 jeg syns altsaa selv jeg er en flott og veldig intelligent og moden kar i forhold til andre gutter paa min alder som er 19. problemet er at jeg lurer paa om andre folk synes det selv om jeg har faatt hoere det av mange og det er saapass aapenbart at jeg vet det er sant. altsaa jeg er ikke noen stor selvdigger da, har lenge hatt daarlig selvtillit og saann, men har begynt aa se ting med meg selv som man vanligvis finner hos dem som er 5-10 aar eldre, og tror paa at selv om jeg ikke er et geni av historiske proposjoner, saa er jeg ikke noe bunnskrap. problemet er at det virker som andre mennesker saerlig paa min alder ikke verdsetter de kvalitetene jeg har og dermed hjelper det nesten ikke hvor "god" jeg er hvis det er noe galt med alle andre. merker jo ogsaa at jeg faar mye bedre kontakt med folk som er 5-10 år eldre enn meg, baade jenter og gutter, uten at jeg er "veslevoksen" hvis dere skjoenner, selv om det ordet kansje ikke brukes om juridisk voksne mennesker.. men saa ser jeg jo gutter paa min alder som insisterer paa at de er "menn" uten å ha de kvalitetene alle forventer aa finne hos en mann. disse faar da i motsetning til meg ikke hoere fra andre enn dem selv at de er "menn". jeg paaberoper meg ikke noe saant da, eller unntatt i denne posten siden jeg må forklare åssen ting er hvis noen skal gi svar.. paastaar det ikke selv men hoerer det fra andre,. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hm... hva venter du at vi skal svare på her? Vi kjenner deg jo ikke, og kan ikke svare på hvordan du "er". Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du virker mer som en veldig kjedlig fyr. Det er ikke barnslig å ha det gøy Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du virker veldig voksen ja, klarer ikke skrive rett engang. Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 åååooh ao facepalm. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Skrivefeil har ingenting med personlighet å gjøre. Jeg ser er bare mangel på æ, ø og å. Det behøver ikke å være hans feil, kanskje han skriver på et engelsk tastaturoppsett? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hva eksakt er det man finner hos mennesker i 24-29årsalderen som vanlige 19åringer ikke har, men du besitter? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det å være moden har som regel ikke noe med å være voksen å gjøre. Det er bare slik at voksne mennesker (i alder) er mer moden enn yngre mennesker. Du er nok ikke voksen, men du kan godt være moden for alt jeg vet. Vi har ikke fått noe å vurdere, akkurat. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg ser er bare mangel på æ, ø og å. Det behøver ikke å være hans feil, kanskje han skriver på et engelsk tastaturoppsett? Og da er det bare å bytte til norske tastaturinnstillinger. Som jeg har nå. æøå Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Og da er det bare å bytte til norske tastaturinnstillinger. Som jeg har nå. æøå Så når du vet hvordan du gjør det, så gjør alle andre automatisk det også? Alle er ikke like datekyndinge. Er det ikke æ, ø eller å på tastaturet - så er det langt fra alle som vet hvordan man får de frem alikevel. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg ser er bare mangel på æ, ø og å. Det behøver ikke å være hans feil, kanskje han skriver på et engelsk tastaturoppsett? Og da er det bare å bytte til norske tastaturinnstillinger. Som jeg har nå. æøå 1: det har ingenting med saken å gjøre 2: min far har ikke peiling på hvordan man endrer tastaturoppsett, faktisk vet jeg det ikke selv heller, gjør det meg til mindre moden? 3: hva om han er på ferie i utlandet? 4: det har ingenting med saken å gjøre 5: hva med å heller svare trådstarter? selv tror jeg at vi trenger en bedre forklaring på hva du mener gjør deg til mer voksen enn andre 19- åringer. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Noen er bare tvers i gjennom barnslige selv om de har lenge passert 20, og noen er modne og vel reflekterte personer. Sånn er det bare, vi er forskjellige. På høgskolen ser jeg vanvittig mange folk som virker helt skutt i huet ("øøøhhh party party party fett yeah"-folk) mens noen andre er latterlig akademiske i holdningen (sånn typisk de vet utrolig masse om kunsthistorie og er dermed så 1337), og mens noen andre driter penger og tar taxi til skolen og spiser lunsj på Hard Rock. Osv osv osv. Også har du de på datalinja som drar tørre datavitser. Osv. Men det er dette som gjør samfunnet variert og ikke minst litt spennende. Blir litt dumt om det blir commie-modell på oss alle. At du er mer moden enn andre på din alder kan jeg forstå, jeg er det selv. Men det er bare sånn noen er. Det er fullt mulig å finne på ting og ha det gøy med andre selv om man er veldig moden i topplokket. Det går mest på gjensidig respekt egentlig når man omgås med andre. Jeg snakker ikke akkurat om seriøse og modne ting når jeg skal ha spille/filmkveld med venner. Men når jeg jobber med noe så er jeg seriøs. Det handler om balansegang. Lette på skuldrene litt Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) selv tror jeg at vi trenger en bedre forklaring på hva du mener gjør deg til mer voksen enn andre 19- åringer. Trådstarter leverte et ubrukelig innlegg, akkurat som du gjør her (ingen ble klokere etter at du gjentok det samme som andre har sagt et par linjer over deg). Det går ikke an å trekke flere slutninger enn de helt åpenbare. Jeg får spørre deg TS (trådstarter): Hvorfor må du være kamerat med folk på din alder, som etter din mening ikke passer personligheten din? Siden du tydeligvis oppnår kontakt med andre, er det ikke behov for en heftig selvransakelse. Ellers herlig og uforståelig snøvling om kvaliteter alle visstnok ser etter i "menn". Jeg lærte dere at det går an å skrive æøå med et ikke-norsk tastatur (og ja, det inkluderer under opphold i utlandet). Google burde fikse resten. Denne tråden har dermed ikke gått til spille. Endret 5. desember 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Gjest 81E356 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hjelpe meg. Du virker veldig voksen ja, klarer ikke skrive rett engang. M.. okei da. Jeg har overhodet ingen problemer med å forstå at jeg virker på deg som tilbakestående, med den voldsomme mengden skrivefeil jeg presterte å levere - men enten du vil det eller ei, så var det slett ikke noe spørsmål om hva jeg klarer eller ikke klarer. Jeg er en smule sensitiv angående akkurat dette temaet som jeg skriver om, og ønsket når jeg skrev et anonymt innlegg, å fjerne meg så langt fra min vanlige "stil" som mulig - slik at de som eventuelt har lest en del innlegg fra meg ikke skulle kjenne igjen for eksempel måten min å si ting på. Jeg vet ikke om min "stil" er veldig særegen, kanskje ikke i det hele tatt, men man kan da aldri være for sikker.. åååoohao facepalm. Jaja, jeg kunne vel uten problemer ha gjort innlegget mitt litt mer brukbart for å unngå sånt som dette, så jeg får skjerpe meg. Skrivefeil har ingenting med personlighet å gjøre. Jeg ser er bare mangel på æ, ø og å. Det behøver ikke å være hans feil, kanskje han skriver på et engelsk tastaturoppsett? Takk for støtten, selv om det egentlig ikke var det som var tilfellet. Jeg prøvde å endre alle æ, ø og å til ae, oe og aa for at det skulle være helt umulig å finne ut hvem jeg er - som det anonyme navnet jeg bruker tilsier, er jeg kanskje litt paranoid, ikke bare angående denne ene saken... uansett så bommet jeg på én å, som jeg så etterpå, men da var det jo litt for sent å gjøre noe med det. Forresten så har jeg en kompis med et veldig sterkt tilfelle av dysleksi - han har ingen feil i språket sitt når han snakker, men stilene hans på skolen er verre enn innlegget mitt her - vel, med unntak av æ, ø og å selvagt. Det er faktisk så ille at det er vanskelig å forstå hva det er han har skrevet, selv om det er norsk. Det er jo mulig han er litt lat, men uansett så betyr ikke det at han er uintelligent eller umoden. Noen er bare tvers i gjennom barnslige selv om de har lenge passert 20, og noen er modne og vel reflekterte personer. Sånn er det bare, vi er forskjellige. På høgskolen ser jeg vanvittig mange folk som virker helt skutt i huet ("øøøhhh party party party fett yeah"-folk) mens noen andre er latterlig akademiske i holdningen (sånn typisk de vet utrolig masse om kunsthistorie og er dermed så 1337), og mens noen andre driter penger og tar taxi til skolen og spiser lunsj på Hard Rock. Osv osv osv. Også har du de på datalinja som drar tørre datavitser. Osv. Men det er dette som gjør samfunnet variert og ikke minst litt spennende. Blir litt dumt om det blir commie-modell på oss alle. At du er mer moden enn andre på din alder kan jeg forstå, jeg er det selv. Men det er bare sånn noen er. Det er fullt mulig å finne på ting og ha det gøy med andre selv om man er veldig moden i topplokket. Det går mest på gjensidig respekt egentlig når man omgås med andre. Jeg snakker ikke akkurat om seriøse og modne ting når jeg skal ha spille/filmkveld med venner. Men når jeg jobber med noe så er jeg seriøs. Det handler om balansegang. Lette på skuldrene litt Tusen takk for et saklig innlegg. Selv om det ikke hadde så veldig mye nytt, så minnet du meg på en del ting jeg burde "ha fremme" og huske på... Lenke til kommentar
Gjest paranoid? Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ting Det skal selvsagt være "Guest_paranoid?_*" som brukernavn på det forrige innlegget i denne tråden og ikke hva det nå er som står der. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Vet du hva? Du trenger en god dose Gi-Faen! Drit i hva andre synes. Definer din egen virkelighet. Du vet du er en flott fyr, så drit i hva de andre måtte synes. Liker dem ikke deg? Fuck them! Who gives a shit. Jeg liker intelligente folk, men jeg synes ofte det er synd. Intelligente mennesker kaster ofte bort intelligensen sin på mindre viktige ting, som f.eks tørre fakta om hva solkongen likte å ha på brødskiva, hvor mange speil Speilpalasset hadde, at det ikke var toaletter der. osv, osv. Vi er medlemmer av et samfunn. Vi er alle avhengige av dette samholdet. Likevel bruker de fleste ikke tid på å tilegne seg kunnskap om de sosiale sammenhengene eller på å utnytte mulighetene som ligger der. Intelligente folk nøyer seg ofte med å være redusert til et leksikon, eller the go-to-guy når andre trenger skolehjelp. Du kan være så mye mer! Stikk innom sjekketråden, og i mellomtiden, kos deg med: Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg syns du ikke er det, men det fordi jeg ikke kjenner deg. Kanskje om du lar flere bli bedre kjent med deg, vil flere tenke det om deg. Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vet om noen som er som du beskriver deg selv. Flotte, intelligente, kjekke menn. Men de får heller ikke helt uttelling for det, virker det som. Greia er, at hvis man vet at man er et catch selv, kan man bli sårbar og få dårlig selvironi, siden man aldri føler at man får det man fortjener (av venner; respekt m.m.) Jeg tror en løsning kan være å løsne litt, og jekke litt ned på forventningene, på godt norsk; gi litt faen. Fortsett, dog, være hyggelig mot andre, og med årene kommer nok folk til å verdsette deg som du fortjener. 19-årige gutter er som regel ikke verdensmestere i å verdsette andre flotte gutter, men heller tråkke litt på de for å heve seg selv. Lenke til kommentar
Gjest paranoid? Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg vet om noen som er som du beskriver deg selv. Flotte, intelligente, kjekke menn. Men de får heller ikke helt uttelling for det, virker det som. Greia er, at hvis man vet at man er et catch selv, kan man bli sårbar og få dårlig selvironi, siden man aldri føler at man får det man fortjener (av venner; respekt m.m.) Jeg tror en løsning kan være å løsne litt, og jekke litt ned på forventningene, på godt norsk; gi litt faen. Fortsett, dog, være hyggelig mot andre, og med årene kommer nok folk til å verdsette deg som du fortjener. 19-årige gutter er som regel ikke verdensmestere i å verdsette andre flotte gutter, men heller tråkke litt på de for å heve seg selv. Du har absolutt rett i at jeg ikke er "flott, intelligent og kjekk". Jeg har veldig mange andre egenskaper, positive og negative - ja, om jeg da ikke skal legge til at flott, intelligent eller kjekk kanskje IKKE stemmer. Men det er jo ganske vanskelig for meg selv å si helt sikkert siden jeg ikke ser meg selv fra andre menneskers synspunkt - muligens bortsett fra at jeg unektelig har en intelligens et stykke over gjennomsnittet. Men ikke nødvendigvis alle typer intelligens vel og merke. Jeg har alltid hatt svært lave forventninger til hva jeg skal "få" eller "oppnå" bortsett fra gode karakterer på skolen. Kanskje det at jeg ikke akkurat er "lederen av gjengen" har gjort at jeg trenger noe annet som viser meg at jeg kan være noe "mer enn de fleste", her representert ved bedre karakterer enn dem? Uansett så har jeg aldri følt at jeg har fått "uttelling" for mine gode egenskaper, så jeg forventer ikke å få det heller. Har ingen forventninger til at andre mennesker, spesielt ikke de på min egen alder, skal verdsette meg spesielt mye mer enn, eller like mye som, de verdsetter en oppfarende, mindre intelligent, umoden, brautende og selvgod(hm, ja, det matchet kanskje ikke noe jeg "ikke" var i denne posten men..) fyr. Jeg har merket at selv om jeg gjør mitt aller, aller beste for å aldri virke som jeg i utgangspunktet ikke har en negativ innstilling til andre mennesker - noe jeg ikke har, om jeg da ikke vet på forhånd at de er KKK-medlemmer eller noe sånt kanskje, eh, men det har jeg heller ikke opplevd - så er det mange som med én gang, selv om jeg er imøtekommende og "engasjert" nærmest, viser at de hater meg. Jeg har dog aldri tatt deres rolle og vært sur og grinete tilbake. Jeg bare later som jeg neste dag ikke har møtt dem før, og er like vennlig som jeg var. Er det kanskje noe de kommer til å mislike meg mer for? Det er helt korrekt at 19-årige gutter som meg selv ikke er spesielt flinke til å sette pris på andre på sin egen alder, men jeg gjør det så godt jeg kan, spesielt hvis jeg ser at disse menneskene ligner mer eller mindre på meg selv. Det er kanskje en selvsagthet siden alle ønsker å tilbringe tid sammen med de som ligner på en, og ikke folk som er fullstendig forskjellige. Uansett så setter jeg veldig stor pris på andre gutter som er imøtekommende, virker intelligente og reflekterte, og som i utgangspunktet ikke har noen "sånne vil jeg ikke være sammen med"-innstilling, som det virker som mange har. Når man skriver en post som dette, vil det nok ofte se ut som man har et ekstremt stort ego, noe jeg forsåvidt ikke skal nekte for at jeg har. Jeg er klar over mange av de positive egenskapene jeg har, både genetiske og innlærte, og det er vanskelig i et innlegg som dette å ikke på noen måte "sette seg over" andre. Det jeg mener er at jeg aldri oppfører meg som at jeg tror jeg er bedre enn andre, men når jeg skriver en post som dette, er det vel et poeng at jeg skriver det jeg faktisk føler om situasjonen. På den annen side ville det kanskje vært viktig å vise frem kun det som andre ser, slik at det blir lettere å besvare spørsmålet mitt? Jaja, nå har jeg sett det fra mitt eget ståsted uansett, og dette er jo et anonymt innlegg dere forhåpentligvis ikke sporer tilbake til en eller annen bruker - mja, det er kanskje greit hvis den brukeren ikke er meg og dere tar feil - så det skader vel ikke meg all verden om dere nå tror jeg er en kjempestor selvdigger. Men for å sikre meg mot slikt uansett, så må jeg be dere tenke dere om og se om dere selv synes dere besitter noen egenskaper dere mener få andre har - eller at dere er mer reflektere enn mange, skjønner mer enn de fleste, også videre. Har dere ikke et aldri så lite - eller, stort - ego angående dere selv som dere kanskje ikke ønsker å dele med andre i frykt for at dere skal virke som dere er "full of yourself"? Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Til det siste spørsmålet, Jo jeg har følt at jeg har vært mye mer dyp, reflektert og barmhjertig enn vennene mine. men det var på ungdomsskolen, nå er jeg ferdig med vgs, og de vennene jeg hr nå er sympatiske, intelligente mennesker. Det er mer likestilt nå, og det er deilig. Husker at jeg mislikte følelsen av å være "bedre" enn de andre, selvom det høres helt rart ut. Sikkert noe a la det du føler, at man ikke får uttelling for det, og at "tullingene" regjerer "tullingland" Regner med at det var skrivefeil, det første du skrev. "Du har absolutt rett i at jeg ikke er "flott, intelligent og kjekk"." i og med at det aldri skrev at du ikke var det, men at du sikkert var det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå