CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har en Router som heter Speedtouch Multimodem-ST780WLT, nå har eg hatt dette i 2 år. Vært "Open" på NAT siden det. Men plutselig i går så ble den "Strict", Antar eg siden det kommer "Joining Chat" uansett hvem eg prøver å chatte med. Skjønner fan ikke hvorfor dette plutselig skjedde. Helt merkelig. Uansett, skjønner ikke en dritt på den siden Portforward.com Noen som vet om noen Norske sider som har guide? Trodde aldri dette skulle skje etter 2 år. Men her går alt til helvete.... Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Det er samme router som jeg har. Det står en guide på telenor.no. http://telenor.no/privat/kundeservice/iqRe...e-000000000000} Endret 5. desember 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Takk dette virket ikke vanskelig i det hele tatt!!!! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Det er bare å følge den guiden. Xbox Live ligger sannsynligvis lagret i den nedtrekksmenyen til venstre, hvis ikke må du opprette den. Jeg kan finne ut hvilke porter det er... TCP 80 UDP 88 UDP 3074 TCP 3074 UDP 53 TCP 53 vær så god. Endret 5. desember 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Det er bare å følge den guiden. Xbox Live ligger sannsynligvis lagret i den nedtrekksmenyen til venstre, hvis ikke må du opprette den. Jeg kan finne ut hvilke porter det er... TCP 80 UDP 88 UDP 3074 TCP 3074 UDP 53 TCP 53 vær så god. Takk, men skjønner ikke hva eg skal ende. Kom nå til en plass, Protocol, Portrange osv. Skal eg ende noe der?? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sjekk om UPnP er aktivert under "tools", "game and application sharing". Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 den er aktivert. Så lagde eg de portene som ikke var der fra før av og kalte oppkoblingen XBOX LIVE12.. Var fire porter som var der fra før av. måtte lage 2 av dem. Men vet ikke om eg gjorde rett. Skrev 80 inne portrange to 80 liksom hvis du skjnner hva eg mener. Dette har eg ret og slett ikke peiling på. Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Nå kan eg joine folk iallefall.... Chat osv. Men får opp en error Report status på Xbox live testen. Men kommer ikke opp at eg har Strict. Har eg Moderat da eller??? Lenke til kommentar
safags Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Slå på uPnP hvis du har. Og iallefall før NXE kom så funket det å kjøre live testen på "system settings" mellom 1-5 ganger før den magisk endret seg til OPEN NAT. Eller så pleier det å funke å dra ut modemet/routern og vente 30-60sek før du plugger den inn og slår på igjen. Håper du fikser det Følg også guiden til -drugiS- Viktig å åpne porter. Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Har åpnet porter nå. Så er ikke strict men får en sånn error status reprort etter testen. Men må trykke Y for å få den opp. Kanskje alle får den reporten der. Lenke til kommentar
claes Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har samme router og får Strict NAT, har åpnet porter, restarta routeren flere ganger. Men det hjelper ingenting. Jeg blir så sinnsykt forbanna. Noen annet jeg kan prøve for å fikse det? Lenke til kommentar
CannibalC16 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Eg gjorde bare det eg fikk beskjed om eg så ordnet det seg. Eg her ikke strict lengre. Er jo problemer med Xbox Live så du kan jo prøve igjen nå det er litt mer stabilt- Lenke til kommentar
claes Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Prøvde det samme som deg jeg, åpnet portet, sjekket UPnP, restartet routeren flere ganger osv osv. Nå fikk jeg det til, uten noe feilmelding i det hele tatt... det jeg gjorde var å resette routern til fabrikkinstillingene og installere internetten med CDn som fulgte med på nytt.. da funket det. Sikkert en tungvint metode, men det funket ihvertfall. Får håpe det holder seg sånn -_- Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 har vel noe å gjøre med telenor sin fokkup igår. Lenke til kommentar
safags Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Eller at live har hatt massse problmer den siste uka. Mange som ikkke har kunnet logget på, og spille osv. Men ellers prøv også å ta internett/live test på dashbord->system setting->connection (eller no) settings. Og kjør testen endel ganger, Da pleier den for meg å bli underlig nok Open. Lykke til! Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Jeg trenger også litt hjelp her. Først av alt, jeg har NAT type moderate, uten å ha gjort noe tidligere. Jeg må logge på leverandøren sine sider for å åpne porter. Der finner jeg: Eksterne porter - Fra - Til Interne porter - Fra - Til Intern IP: DMZ-host: Hvor finner jeg den interne ip'en? Er det xboxen's? Den blir vel endret for hver gang? På portene, er det nok å skrive f.eks 88 på interne og eksterne, og på fra og til? Jeg finner ingenting om UPnP.. Endret 9. desember 2008 av Mr. ve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå