FF63 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg har da sett litt på utdanning etter jeg er ferdig på allmen, og har da bestemt meg for å få utdanning innenfor spillbransjen. Spørsmålet er da hvilke skoler som er anbefalt her i Norge? Helst en skole som jeg da kan starte på etter allmen. Lenke til kommentar
ROLLover Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 søk på Noroff. et kjempebra side. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Se diverse andre tråder om det samme spørsmålet. Folk skrevet om utdanningsmuligheter innen spill på UiO, NTNU etc... Du er ikke den første som spørr Endret 5. desember 2008 av ashore Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 søk på Noroff. et kjempebra side. Hvorfor? Ser ikke vitsen med å svi av mye penger på en skole hvor man vel ikke får en grad en gang? Lenke til kommentar
OleKHH Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvorfor er det så mange som vil jobbe innenfor spill når de ikke engang vet hva jobben går utpå? Hvordan skal vi kunne anbefale en skole når du ikke sier hva du vil studere? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Snakket med en foreleser på HiBu en stund tilbake, og det virket som et godt opplegg, så ta en titt på dette. Ellers kan du også ta en "vanlig" utdannelse fra UiO eller NTNU, da det kommer stadig mer spill-relaterte fag, og du har muligheten til å dra på utveksling til veldig gode universiteter med spill-fag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Høgskolen i Narvik har egne spillfag i datautdanningen sin. Se mer her. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 NITH er vel beste på spillutdanning. De har flere spesialiseringer innenfor det emnet du søker etter. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ville kanskje vært litt forsiktig med NITH, har hørt litt varierende om kvaliteten. Har hørt fra industrien at de føler nivået er for lavt på de uteksaminerte. På den annen side kjenner jeg et par stykker fra NITH som er utrolig dyktige.... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ville kanskje vært litt forsiktig med NITH, har hørt litt varierende om kvaliteten. Har hørt fra industrien at de føler nivået er for lavt på de uteksaminerte. På den annen side kjenner jeg et par stykker fra NITH som er utrolig dyktige.... De som er dyktige i programmering etter endt utdanning, var nok allerede ganske dyktige før også. IT-utdanning i Norge er lagt opp slik at hvem som helst kan gjøre et forsøk på å fullføre, uten noen som helst forkunnskaper, og da blir nivået på de uteksaminerte deretter. Etter min mening, så skal det litt mer enn tre/fem år med skole for å bli virkelig god i noe, jeg tror man må ville det og hvis man vil noe, så ville man ha gjort et forsøk før skolebenken. Jeg tror f.eks. at en som ikke en gang kjenner til det forskjellige områdene, men bare vil inn i «spillindustrien», aldri i verden vil bli god på 3D-programmering. Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 De virkelig... gode spillprogrammerne har vel egentlig holdt på med dette siden dagen de så et jævla spill? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Nja, de virkelig gode er vel de som har likt matte siden starten, og som greier å se hvordan matte ligger til grunn for programmering. Når det gjelder programmering, og hvordan du ikke kan bli god i løpet av studietiden, vel. Går du inn for det tror jeg ikke det er et stort problem med å bli god. Det er en del fordeler med å ha startet å programmere tidlig, men det kan også gi problemer. Men det er vel egentlig en helt annen diskusjon enn hva denne tråden handler om. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Spillutdanning er vel mer ett kreativt yrke vil jeg nå si. Er mer snakk hvor kreativ du er og hvordan du tenker utenfor konvensjonelle rammer når du jobber. Er du en superprogrammerer, passer du bedre som konsulent. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Med den holdningen tror jeg ikke vi hadde kommet så langt i den tekniske utviklingen av spill, være seg grafikk, AI, og flere av de andre bakenforliggende delene... Men for all del, kreativitet er også nyttig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå