Gå til innhold

24" med 1920 x 1200 vs. 22" med 1680 x 1050?

Ola92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

ikkje så lenge siden eg kjøpte meg ny 24" til dataen.

angrer ikkje et sekund på det.

du får rimlige og gode skjermer til rett i underkant av 3000 kr.

eg hadde ikkje vurdert en 22". kansje om du er en hard core gamer som ikkje bruker maskinen til noe annt.

eg kom over et tilbud på komplett på en EIZO skjerm. denne har etter papirene dårlig kontrast forhold. men det legger du ikkje merke til. hadde vel kansje satset på et annet merke, men den funker utmerket.

Du skal være flink om du ser noe stor forskjell på en på 1:5000 og en på 1:10000.

skjermen min er mer basert på program, desktop å slikt.

men bruker den mest til spill og film. eneste pirk på min skjerm er innsynsvinkelen nedfra som er litt dårlig. dette kommer jo av at det er en billig skjerm.

du får mye mer igjen for en 24" skjerm enn 22".

sats på oppløsning og ikkje at skjermen bruker 2 milli sekund fra å skifte mellom grå til grå.

sats på widescreen 24" kommer ikkje til å angre på det :yes:

Endret av auto82
Lenke til kommentar
Hei!

ikkje så lenge siden eg kjøpte meg ny 24" til dataen.

angrer ikkje et sekund på det.

DET BURDE DU FAEN MEG ANGRE PÅ!

neh!

kan du si meg hvorfor eg bør angre på det??.

folk har jo forskjellig bruks område for dataen. men eg vil gjerne bli opplyst om hvorfor det var et dårlig valg?

funker utmerket til alle programmer eg kjører som går på skole og jobben

Lenke til kommentar

auto82: fyren poster bare piss (som jo passer med nicket).

Unasett. ett punkt, som jeg ikke tenke på før jeg handlet 24'' er grafikkortet. Mitt var nemlig ikke kraftig nok til å dra 1920x1200 i spill med tilfresstillende ytelse, så da måtte jeg oppgradere det også.

Det blir ofte en "skjult" kostnad :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
saklig..

Unasett. ett punkt, som jeg ikke tenke på før jeg handlet 24'' er grafikkortet. Mitt var nemlig ikke kraftig nok til å dra 1920x1200 i spill med tilfresstillende ytelse, så da måtte jeg oppgradere det også.

Det blir ofte en "skjult" kostnad :)

hehe..

den e lei :), man bør ha et litt nyere kort fom å få utnyttelse av en slik skjerm:)

ser poenget:)

Lenke til kommentar

Tuuusen takk for svarene folkz! :grin:

Så jeg har en MacBook (13,3") så blir spill med 1280 x 800 bedre på 22" enn 24"?? :blush:

Og forresten kommer jeg til å bruke skjermen mest til vanlige ting og til å lage sanger :dribble: Så tror nok at MacBooken og SkolePCen er gode nok til å kjøre de musikkprogrammene (Cubase og Logic Pro)

Spiller ikke sååå mye da, spiller faktisk ganske lite :innocent: Max 1 time hver uke! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...