Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av førstebil, Mazda, BMW, tips rundt kjøp

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg blir 18 år nå til april og lurer mye på hvilke bil jeg skal gå til innkjøp av, og etter mye skikking rundt omkring har jeg funnet ut at Mazda MX-3 til en billig penge som virker ut som en fornuftig bil samt er litt sprek, ville hvert toppen vist den er så bra som jeg har forsått den. Ellers kan jeg nevne at jeg er veldig glad i 3-serie, men går mye rykter om at toppakningen kan ryke osv derfor synes jeg kansje det ikke er et så fornuftig bilkjøp som Mazdaen.

Har også sitt på andre biler som Civic(sedan), 323f, A4, A3, Celica, MX-6, Accord som også er av interesse vist noen skulle ha noen innspill i forhold til dette.

Ellers er kravene mine til en bil at den skal være i generelt god stand, god kvalitet(orker ikke å mekke når jeg første får lov til å kjøre bil), pris IKKE over 40000 som er maks(vett det er mye ymse til under den prisen, men det er det jeg har til rådighet). Er ikke glad i så veldig mye styling på bilene, men fine felger og senking gjør ikke noe.

Kan også nevne at foreldrene mine insisterer at jeg skal sette forsikringen på dem, så dette blir ikke noe problem i forhold til en "typisk" ungdomsbil.

Trenger ikke noe spesielt linking til akkuratt den bilen bør jeg kjøpe, ettersom at jeg ikke kommer til å handle bil før en måneds tid, men link til bil som er et godt eksempel, eventuelt kun tips rundt di bilene jeg har nevnt er mer en gjerne mottakelig.

Mvh Henrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke det var så veldig mye problemer med toppakkningen på 3 serie? Men har hørt at motorene som ble produsert etter -92 (eller -93) er et par hakk bedre enn tidligere (drivkjede og mer effektive bla.), men til ditt budskjett finner du nok noe nyere.

Har hørt rykter om at accordene på 90-tallet ble produsert av rover og holder litt dårlig kvalitet. Er ikke sikker på hvilke spesifike årstall det gjelder.

Japanske biler går vel for å være en del billigere å vedlikeholde enn tyske. Mange bmw'er får nok også kjørt seg ganske godt, så prøv å styr unna ungdomskjørte bimmere.

Har ikke så mye å komme med, men håper det hjalp litt i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Kanskje du finner en mazda 323f ba med V6. Hender det dukker opp en i blandt.

Ja, en sjelden gang dukker det opp en på finn.

Jeg leste litt på nettet nå nettopp om Accord og den så kalte 5 generasjonen (94-97) og den ble produsert på lik linje med Rover's 600 i samme frabrikk i England, desverre for meg var dette den årsmodellen Accord jeg hadde sett for meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...