kilogram Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Sun slapp i dag JavaFX, en teknologi som skal konkurrere med Flash og Silverlight. Les mer Lenke til kommentar
stavros Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja jeg lurte på hva JavaFX var for noe, det kom opp melding om at det ville bli installert etter jeg la inn siste java runtime. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hmf, hadde håpet at de kunne starte med åpen kildekode med én gang denne gangen.. De hadde nok ikke hatt så mye å tape på det.. tvert om. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Flash har foreløpig ikke noe å frykte når det kommer til webside-integrasjon. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Korleis er oppstartstida? Vanvittig treig som applets? Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Applets kan være relativt kjapt. Problemet er når JavaVM ikke har startet fra før. Leste at i version 1.6.10 så endret de litt ved å ha JavaVM kjørende hele tiden fra oppstarten av nettleseren (Java Quick Start), men jeg synes fortsatt den er treg. Sun har visst startet (enda) et projekt med å splitte opp Java i mindre deler som skal være klart i år 2010 (ting tar tid, hehe). Endret 5. desember 2008 av hishadow Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg håper dette er raskt (i motsetning til flash) og har et scriptingspråk som ikke er delvis amputert. Det er veldig synd at kjernen til JavaFX er proprietær. Så vidt jeg kan se støtter ikke JavaFX OpenGL, som er veldig synd. Det hadde vært stilig med nettspill som bruker GLSL. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Så dette vil erstatte JavaME? Greit å vite før man spesialiserer seg innen det. Hadde jo vært greit å få en klar implementasjon på alle devices, inkludert browsere. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Adobe har hatt braksuksess med Flash, noe som førte til at Microsoft så smått har forsøkt å dilte etter med Silverlight. Så smått å dilte etter? Og til høyre for artikkelen er det linker til at Silverlight 2 er lansert og 3 er klar neste år? Vil da ikke akkurat kalle det for å dilte etter... personlig så synes jeg Silverlight ser meget spennende ut. Virker ikke akkurat som det er noe Microsoft bare halvhjertet putter ut for morroskyld... Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har sett litt på JavaFX og synes det bærer litt preg av hastverk. Lanseringen uten Linux SDK støtter bare opp om dette. Applet støtten i Java 6 SE update 10 er visstnok skrevet mer eller mindre fra bunn av. Det er etter min mening fa.. på tide da den gamle var basert på SE 1.1(?). Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Eksempler kan finnes på http://javafx.com/samples - har oppdatert til nyeste java, men kan ikke si at jeg er imponert. 8 sekunder å laste et enkelt eksempel, og det når alt allerede er cachet (refresh av siden). Og for å kjøre det i første omgang fikk jeg ikke mindre enn to dialogbokser om jeg har lyst å kjøre det. Skeptisk.. Lenke til kommentar
Maxttor Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Flash as3 delvis amputert? Dette beviser jo bare ditt kunnskapsnivå ang programmering. Ellers er det bare fint det kommer mer muligheter på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå