abene Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nikon lanserer en GPS-enhet for geotagging av digitale bilder. Les mer Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Mener å ha snappa opp at denne også kan festes på feks kamerastroppen, så man kan bruke blits mens man har på denne. Hvis man ikke kunne brukt den samtidig med blitsen ville det vært en dealbreaker for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 En annen løsning er å bruke GPS-enheter som kan lagre/eksportere ruter, som f.eks. Garmins pulsklokker. Hvis du har riktig klokkeslett på kamera og GPS kan du bruke programvare som automatisk geotagger alle bildene dine fra siste tur ved å sammenlikne tidspunket i bildefilene mot ruta du eksporterte fra gpsen. Har såvidt testet dette og det fungerte overraskende godt. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg bruker Solmeta DP-GPSN2. Den festes på hotshoe og har innebygd kompass også. Kan også festes på stroppen, men da viser jo kompasset en annen retning enn den kameraet peker. http://www.solmeta.com/en/ Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Kjekt å ha om man trenger å være på samme plass en annen gang. Litt dyrt foreløpig, men jeg tipper at prisen ikke går så mye ned heller. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er det mulig at denne vil fungere sammen med Nikon D80? Hadde vært utrolig kjekt å ha! Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ser ikke slik ut: Compatible models:D90 (via accessory terminal cable GP1-CA90), D3, D300, D700, D2Xs and D200 (via 10-pin remote terminal cable GP1-CA10). Some models may require an update to the latest version of firmware. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg så dette, men tenkte kanskje det ville forandre seg.. (håper håper) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg