Rebecca_Malin Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har ikke sett en lignende tråd rundt her (correct me if Im wrong) så følte det var på plass med en! Jeg for min del gikk ut av allmenn i 2006, hadde ingen realfag og et helt middels snitt. Nå er målet å oppfylle en stor drøm, å komme inn på veterinærstudiet! Håper å høre fra andre i samme situasjon, måtte det være seg at man tar opp fag fordi man strøk, prøver å komme inn på medisin, andre høyere utdanninger ++ Håper vi kan dele litt erfaringer, frustrasjoner, spørsmål og tips! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Gikk ut av vgs. i 2008. Har tatt 2MX-eksamen, straks 2FY - deretter 1MX, 3MX, eldre historie, nyere historie, geografi og muligens et par til, til sommeren. Hadde vel et snitt på rett under 4, trenger realfagene og vil forbedre noen av karakterene for å få et høyere snitt. Målet er å komme inn på petroleumsfag, enten ved UiS eller aller helst NTNU (tviler, høyt snitt der). Lenke til kommentar
Rebecca_Malin Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Gikk ut av vgs. i 2008. Har tatt 2MX-eksamen, straks 2FY - deretter 1MX, 3MX, eldre historie, nyere historie, geografi og muligens et par til, til sommeren. Hadde vel et snitt på rett under 4, trenger realfagene og vil forbedre noen av karakterene for å få et høyere snitt. Målet er å komme inn på petroleumsfag, enten ved UiS eller aller helst NTNU (tviler, høyt snitt der). Endel fag å ta opp da! Går du på noen privatskole da? Jeg var på møte på sonans i dag, er absolutt endel fag som skal tas opp. Jeg begynner med 2bi, 3bi, 2kj og fransk til sommeren også må jeg bestemme meg i løpet av våren for om jeg ønsker å fortsette og ta opp alle fag som ikke er 5 og 6 for å satse på å komme inn på veterinær i Norge, ser forsåvidt ut som om det blir sånn... En lang vei å gå mao. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tar realfagene hos Sonans i Stavanger, de andre leser jeg til selv. Jeg har lærebøkene fra vgs. (vi var de siste i den gamle reformen, så jeg fikk jo ikke solgt dem akkurat hehe) - og slik jeg husker det, var dette puggefag. Ser for meg å lese jevnt og trutt på disse fagene innimellom realfagene og i hvert fall få bedre enn de 3-erene og 4-erene som står der nå. Jeg fikk 2-er i 1MX på GK, og mattekunnskapene mine har bedret seg drastisk - så en 5 eller 6 er absolutt realistisk der. Lenke til kommentar
Rebecca_Malin Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Tar realfagene hos Sonans i Stavanger, de andre leser jeg til selv. Jeg har lærebøkene fra vgs. (vi var de siste i den gamle reformen, så jeg fikk jo ikke solgt dem akkurat hehe) - og slik jeg husker det, var dette puggefag. Ser for meg å lese jevnt og trutt på disse fagene innimellom realfagene og i hvert fall få bedre enn de 3-erene og 4-erene som står der nå. Jeg fikk 2-er i 1MX på GK, og mattekunnskapene mine har bedret seg drastisk - så en 5 eller 6 er absolutt realistisk der. Så bra da! Har selv ikke vært noen kløpper på matte i min tid, men tar det opp neste høst igjen, hurra... Ser at du skriver at geopet (den fantastiske forkortelse for petroleumsfag her i Trondheim) på NTNU er uoppnåelig, men det er vanvittig bra studiemiljø her i Trondheim (er selv innflytter for å studere) så jeg anbefaler virkelig byen. Er jo i alle fall en liten motivasjon ekstra for å komme inn her Lenke til kommentar
m1lla Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei! Jeg gikk ut av VGS i 2005, og ville inn på veterinærhs. Jeg tok først et år på UiB med diverse realfag for å samle poeng og få litt erfaring med det å studere på et universitet. Jeg vurderte å ta 3MX og 2+3 FY (hadde kun 2MX og 2+3KJ) for å få nok poeng til å komme inn på veths i Norge året etter, men slo tanken fra meg fordi jeg ville begynne snarest mulig, så jeg reiste utenlands istedet. Jeg er nå på 3. året mitt, og stortrives! Jeg vil absolutt anbefale å vurdere alternativene til å ta opp igjen fag fra vgs. Masse lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå