Gå til innhold

Tvunget til å skifte gamertag av MS

GHADBANDIT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke akkurat å være et Mensa medlem for å tenke seg til hva den gjengse gamer tenker på når han hører ordet "JihadBandit".

Bedre føre var sier nå jeg.

Da har medlemskapet mitt gått ut, for jeg skjønnet ikke hva "alle" tenker at jihadbandit skal bety.

JIHADBANDIT kunne like godt vært en muslim som liker jihad og spilte fps i mine øyne...

Lenke til kommentar

Alvorlig talt:

Jihad er ikke hellig krig.

Det er å arbeide for Allah.

Jihad-as-sayf er hellig krig(gjerne mot vantro -- eller satan eller andre muslimer som ikke følger den islamen som man selv følger).

Så...

Jihad... er ikke støtende.

Det ER IKKE støtende.

Hvis noen blir støtt av ordet Jihad så har de vrangforestillinger eller dårlige kunnskaper om islam.

Vrangforestillinger og dårlige kunnskaper må ikke gå ut over alle andre sin frihet.

Ved hjelp av manglende kunnskap kan ALT tolkes som støtende.

ADW1983?

ADW er akronym for blant annet "Assault with a Deadly Weapon", og 1983 -- Den kalde krigen vår på sitt verste i 1983-1984...

Er gamertagget mitt et symbol på et ønske om at den kalde krigen skulle gått gale eller på at vi er på vei inn i en ny krig?

Er ADW1983 voldsforherligelse?

Nei -- og Jihad er ikke hellig krig; det er arbeid for Allah -- direkte oversatt "the struggle".

(Det finnes ingen gode ord på norsk: "Kampen" er den beste oversettelsen, men "kamp" indikerer faktisk krig og vold -- selv om "struggle" indikerer arbeid mot vanskeligheter.)

Men...

Jeg tviler ærlig talt på at OP egentlig vil være "banditten som kjemper (seg gjennom vanskeligheter) for Allahs ære".

Hellig Krig Banditt er greit nok -- men Jihad er ikke hellig krig; Det er forbedring av verden etter Allahs vilje -- og kan like godt være kampen for et bedre muslimsk samfunn eller kampen for å forbedre seg selv. Jihad-as-sayfBandit er hellig krig banditt.

Men så igjen...

Microsoft er respektløs ovenfor islamister når de nekter Jihad i gamertags.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Alvorlig talt:

Jihad er ikke hellig krig.

Det er å arbeide for Allah.

Jihad-as-sayf er hellig krig(gjerne mot vantro -- eller satan eller andre muslimer som ikke følger den islamen som man selv følger).

Så...

Jihad... er ikke støtende.

Det ER IKKE støtende.

Hvis noen blir støtt av ordet Jihad så har de vrangforestillinger eller dårlige kunnskaper om islam.

Vrangforestillinger og dårlige kunnskaper må ikke gå ut over alle andre sin frihet.

Ved hjelp av manglende kunnskap kan ALT tolkes som støtende.

ADW1983?

ADW er akronym for blant annet "Assault with a Deadly Weapon", og 1983 -- Den kalde krigen vår på sitt verste i 1983-1984...

Er gamertagget mitt et symbol på et ønske om at den kalde krigen skulle gått gale eller på at vi er på vei inn i en ny krig?

Er ADW1983 voldsforherligelse?

Nei -- og Jihad er ikke hellig krig; det er arbeid for Allah -- direkte oversatt "the struggle".

(Det finnes ingen gode ord på norsk: "Kampen" er den beste oversettelsen, men "kamp" indikerer faktisk krig og vold -- selv om "struggle" indikerer arbeid mot vanskeligheter.)

Men...

Jeg tviler ærlig talt på at OP egentlig vil være "banditten som kjemper (seg gjennom vanskeligheter) for Allahs ære".

Hellig Krig Banditt er greit nok -- men Jihad er ikke hellig krig; Det er forbedring av verden etter Allahs vilje -- og kan like godt være kampen for et bedre muslimsk samfunn eller kampen for å forbedre seg selv. Jihad-as-sayfBandit er hellig krig banditt.

Men så igjen...

Microsoft er respektløs ovenfor islamister når de nekter Jihad i gamertags.

Er uenig i det du sier der.. .Jihad as warfare (Jihad bil Saif) er en krigføring som er tillatt, under Islamsk lov, mot rebeller, voldelige grupperinger og IKKE islamistiske ledere. Denne formen for Jihad trenger ikke nødvendigvis å utføres på en VOLDELIG måte, og kan også iverksettes i å delta i sivil ulydighet.

Når vi snakker om den mest kjente formen for Jihad, tolket med vestlige øyne, så er det Jihad of the Sword (Jihad as-sayf)... En mer kjente betegnelse for oss i vesten.

Kontroversen rundt om ordet Jihad, som et enkeltstående ord, skal tolkes som "jihad of the sword", eller som den regulære definisjonen ordet alene egentlig er. Forskning viser, at majoriten av folk tolker/opplever ordet, pga. Sin annerkjenelse, satt i et militært perspektiv (Dette er en felles konklusjon av teologer og jurister og andre som spesifikt bruker med tid på ordet, enn normale folk flest..)

Ergo.. For folk flest, er ordet alene, stående som Jihad of the sword (Hellig krig mot vantroe), og om en først skal kjøre en NAZI linje på sensur, så skjønner jeg at ordet er sensurert. (Med tanke på at ordet for majoriteten i vesten, og for muslimer, som vet om hva vesten måtte mene om dem, ville tolke det som om at en person ville bruke ordet i negativ forstand, mot dem og deres trosrettning)

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Grunnlaget til denne sensuren, bygger på ignoranse og mangel på kunnskap fra Vestens side, noe som dessverre resulterer i at ordet, som enkeltstående ikke er eller burde være støtende, meng pga. Mangelen på kunnskap bak ordets definisjon, gjør at "DE" fra vesten som ville ønske å bruke ordet, bare bruker det, grunnet det de TROR ordet betyr (Hellig krig)... Dette vet muslimene, og defor kan de føle det som støtende, med tanke på intensjonene bak ordet..

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Muslimer kan gå på et selvbeherskningskurs, og så kan de gå hjem å legge seg.

Først skal de utsette Little Big Planet, så skal de tvinge folk til å bytte GamerTag...

Faen, vi må få Otto Jespersen til å fortelle dem hva vi mener om slikt.

Lenke til kommentar
Muslimer kan gå på et selvbeherskningskurs, og så kan de gå hjem å legge seg.

Først skal de utsette Little Big Planet, så skal de tvinge folk til å bytte GamerTag...

Faen, vi må få Otto Jespersen til å fortelle dem hva vi mener om slikt.

QFT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...