GHADBANDIT Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Hehe. Folk engasjerer seg jo. Artig. Jeg har faktisk aldri tenkt på at GTen skulle være støtende på muslimer eller andre. Som sagt har jeg brukt den lenge før 911 og alt maset om terror og religionskrig osv. Det var jo ganske vanlig at folk som spilte FPS på nett i gamle dager kalte seg tøffe ting som "blitzkrieg" og "hiroshima" o.l, ettersom man spilte spill som gikk ut på å skyte hverandre i hodet så raskt som mulig. JIHAD var selvsagt som regel opptatt på de fleste servere, så da ble det JIHADBANDIT. Må si du skal være rimelig hårsår for å bli veldig støtt av dette. JIHAD=hellig krig, i sin opprinnelse ikke nødvendigvis voldsrelatert i det hele tatt, men likevel veldig klingende FPSnick om jeg skal si det selv. Så det så. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Fordi kristne ikke reagerer på det og er vant med det De er vant med fjasing av sin egen religion og bedriver til og med det selv, noe som bevitner en litt mer liberal religion enn Islam teoretiskt sett. Skal man da fordi man er vant med liberale kristne bare kunne farte rundt og si hva man vil til alle andre rundt om i verden? Et eksempel: Hvis jeg kommer fra et hjem der vi driter på teppet til vanlig, for så å dra til en "vanlig" familie som driter i toalettet og driter på teppet deres, hvordan tror du de ville ha reagert? Det som dog er skummelt er at du ville ha tenkt det samme om de som de om deg, nemlig at du er en rar fyr nettopp fordi du driter på teppet. Cluet er at man skal kunne ha et åpent sinn, og klare å forstå at ting er forskjellig rundt om i verden utenom sin egen lille klode. Ja, det finnes konservative kristne også, men de lar også lyd fra seg så det ljomer. Ingen som husker Resistance episoden kanskje? Og hva i alle dager er krenkende med Jihadbandit? Du trenger ikke akkurat å være et Mensa medlem for å tenke seg til hva den gjengse gamer tenker på når han hører ordet "JihadBandit". Bedre føre var sier nå jeg. Endret 5. desember 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Kan vi forresten vær så snill å ikke la dette bli en islamdebatt? Hvis noen har behov for å ha "muslimer er dumme/nei det er de ikke"-drittslengingsutvekslingen er dagbladets kommentarfelt plassen for dette. Der oppstår ihvertfall temaet uansett om saken egentlig omhandler sagbruk i Trøndelag eller årets potetavling i Halden. Vi trenger ikke dette på Gamer.no Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 *Et eksempel: Hvis jeg kommer fra et hjem der vi driter på teppet til vanlig, for så å dra til en "vanlig" familie som driter i toalettet og driter på teppet deres, hvordan tror du de ville ha reagert? Det som dog er skummelt er at du ville ha tenkt det samme om de som de om deg, nemlig at du er en rar fyr nettopp fordi du driter på teppet. * Nettopp. Det er ingen som har reist noe sted, vi sitter hjemme i stua og driter, og de tar seg forsatt nær av det. Skjønner fortsatt ikke hvem som skal ta seg nær av dette, er det de som har islamsk tro? De bruker jo nesten slike "kallenavn" selv. Eller er det vi fra den vestlige verden som blir skremt av dette? Er Microsft redd for at noen skal ta seg nær av det, eller redd for at det skal være en person som spiller med "hellig-krig hensikter"? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Utdrag fra Terms & Conditions: Create a Gamertag , avatar or use text in other profile fields that may offend other members. This includes comments that look, sound like, stand for, hint at, abbreviate, or insinuate or relate to any of the following: profane words/phrases, topics or content of a sexual nature, hate speech (including but not limited to racial, ethnic, or religious slurs), illegal drugs/controlled substances, or illegal activities; Vil tro de i ditt tilfelle sikter til jihad, som for mange kan oppleves som negativt mot dem som ikke er muslimer siden det defineres som kampen mot ikke-troende i mange sammenhenger. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja, det er vel sant. Trist at det har blitt sånn. Jeg kan vel forstå at personer som f.eks har mistet noen de var glad i under et terror angrep kan ta seg litt nær av at man "tulle" med at man er en liten helligterrorbandit .. Jeg tar meg værtfall ikke nær av det Men så har vel ikke jeg følt terror så mye på bært hold heller Vansklig og sette seg i andres sko i blant. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hva med crusade (korstog, kristendommens svar på Jihad)? Tipper dette ville gått lett gjennom alle filtre. Syns det er sløvt å måtte sensurere alt mulig fordi noen på andre siden av verden muligens kan bli fornærmet. Hvis man er så hårsår kan man jo holde seg unna internett. Er ikke værre enn det. Det vil alltid finnes noen som blir fornærmet for nesten alt. Hvis man skal ta hensyn til alle, må jo man sensurere det meste. Syns det rett og slett har gått for langt. Det kan jo like gått være 'bandit' som blir sensurert. Det er sikkert noen som blir fornærmet av det ordet også. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Man tar hensyn til majoriteten (altså da majoriteten av en folkegruppe, ikke den største massen) enkelt og greit, så slutt å sette dette så vanvittig på spissen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) For oss vestlige er det nok ikke støtende, men MS må vel tenke på hvordan andre deler av verden kan reagere også.Muslimene er et sårt og lettstøtt folkeslag, noe jeg regner med MS tar hensyn til. Om grunnen er av frykt for muslimer, synes jeg alle kunne hett allah, jihad, osv. Synes det er så innmari patetisk å sensuerer ord som kan "ligne" på noe støtende. Kunne godt behold GTen for min del, men selve GTen i seg selv er dårlig. Birger Ed1t: typos Endret 5. desember 2008 av MindTooth Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 For oss vestlige er det nok ikke støtende, men MS må vel tenke på hvordan andre deler av verden kan reagere også.Muslimene er et sårt og lettstøtt folkeslag, noe jeg regner med MS tar hensyn til. Om grunnen er av frykt for muslimer, synes jeg alle kunne hett alle, jihad, osv. Synes det er så innmari patetisk å sensuerer ord som kan "ligne" på noe støtende. Kunne godt behold GTen for min del, men selve GTen i seg selv er dårlig. Birger Den var nydelig. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Den var nydelig. Kunne du forklare den? Det samme gjelder andre grupper også. Så om du mente noe spesifikk ang. muslimer, skjønner jeg ikke helt hva du mener. Den generelle tankegangen ang. sensur er bare dum. Ytringsfrihet FTW! Birger Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 For oss vestlige er det nok ikke støtende, men MS må vel tenke på hvordan andre deler av verden kan reagere også.Muslimene er et sårt og lettstøtt folkeslag, noe jeg regner med MS tar hensyn til. Om grunnen er av frykt for muslimer, synes jeg alle kunne hett allah, jihad, osv. Synes det er så innmari patetisk å sensuerer ord som kan "ligne" på noe støtende. Kunne godt behold GTen for min del, men selve GTen i seg selv er dårlig. Birger Ed1t: typos Jeg er jo forsåvidt enig, men så styrer ikke jeg et giga konsern som må ta høyde for slike ting. Når man nå ser hvor redd den vestlige verden er blitt for å støte muslimer, tar jeg det ikke for noe merkelig at MS vegrer seg for slike navn. Jeg sier ikke det er min mening at det er rett, jeg bare sier det kanskje ikke er så veldig rart det er blitt slik hos de store selskapene. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Men kanskje man snart burde ta et standpunkt mot akkurat denne frykten. Om vi lar oss kue, har de vunnet... Birger Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Du trenger jo ikke å se lengre enn til Little Big Planet episoden for å finne ut hva MS eventuelt frykter. Og en viktig ting om ytringsfriheten Birger: du kan ha all ytringsfrihet i verden, men ytringsfrihet gir deg ikke retten til å støte en person uten videre. Bare så det er klart edit: Og det er heller ikke snakk om å vinne eller tape, de vil kun ha sin religion i fred skjermet for æreskrenkelser, ser ikke helt hvordan noen kan trekke frem at noen "vinner" eller "taper" bare pga dette. Men nå sier jeg takk og farvell til denne diskusjonen iallefall. Endret 5. desember 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
GHADBANDIT Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Den var nydelig. Kunne du forklare den? Det samme gjelder andre grupper også. Så om du mente noe spesifikk ang. muslimer, skjønner jeg ikke helt hva du mener. Den generelle tankegangen ang. sensur er bare dum. Ytringsfrihet FTW! Birger Forklaring: GTen min var nydelig. Jeg savner den. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ahh. Beklager. Leste den helt feil. Men fortsatt mener jeg nå at "jihadbandit" ikke akkurat føren en sjarm over seg. Birger Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Men kanskje man snart burde ta et standpunkt mot akkurat denne frykten. Om vi lar oss kue, har de vunnet... Birger Om så skjer tviler jeg på det er noen av spillgigantene som går foran i toget Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hehe, du er nok inne på noe Birger Ed1t: Men, finner det totalt patetisk av Microsoft å være så jævli redd. Endret 5. desember 2008 av MindTooth Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Jeg tipper det at hvis du kalte deg jesuschristkiller eller Mr.Dean Antichrist så ville det vært tillatt, og jeg som troende ville ikke valgt et slik nick til meg selv, men ville ikke blitt fornermet om du gjorde det. Synes det er en usynelig grense der ute et sted, hvor islam egentlig prøver og utøve kontroll over andre og ikke bare seg selv, skal de f.eks bestemme hva slags karakitatur tegninger man får lov til og tegne i ett annet land ? En annen ting: Det fins vel helt sikkert spill der ute hvor man dreper muslimer og maler veggene røde, det er lov ja, men ordet jihadbandit er jo mye værre enn det! Enn f.eks spill hvor man skyter ned gale terrorister ? For en ironi. For meg virker det hele litt som ryggslikeri og behaging fra MS. Endret 5. desember 2008 av AllColor Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Får inntrykket av at de fleste mener det er for å beskytte muslimene følelser MS har fjernet den. Hvorfor skulle muslimene ta seg nær av det? For alt de veit kan det være en muslim som sitter og spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå