Wild Berries Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hei. Sitter med ett par vanskelige spørsmål, og skal forsøke å få det skrevet ned slikt at Dere kan forstå og ikke minst gi råd. Saken er som følger. Vi bor i en kommune som har Nynorsk som målform, i utgangspunktet var det 6-8 stykker i 1 trinn som ønsket Bokmål, men siden Skolesjefen var "noe" ufin, ble de fleste skremt bort. Så da satt vi da alene, med 2-to barn som vi ønsket skulle få Bokmålsundervisning. Etter mye fram og tilbake, ble vi enige om at lærerne ikke skulle undervise i Bokmål, men at alle bøker skulle være i Bokmål. Dette har nesten fungert feilfritt frem til nå nydelig. (Enkelte bøker lot seg ikke skaffe på Bokmål, sies det). Faktisk helt frem til 5`te trinn. Så er gangen i det at det er en ny Rektor på denne skolen, og han legger ett brev som vi mottar på Onsdagen, og allerede på Mandagen skal de (ungene) tvinges over til Nynorsk. Selvsagt blir jeg / vi satt ut, og forsøker å finne innformasjon om saksgangen i dette. Hadde forstillt meg at vi fikk brev om hvorfor, (og ikke bare en henvisning til Opplæringsloven § 2-5) Altså hvor vi som foreldre ble kallt inn, o.s.v ?. Er det noen av Dere som kan belyse dette området, og eventuellt henvise til lover og regler vedrørende saksganger ? Håper at det var forklart bra, visst ikke vennligst spør meg. Takker Dere på forhånd. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 har ikkje peiling men tror de har rett på bokmål bøker mener eg. den nye rektoren har sikkart trangt budsjett og prøver og kutte bøkene ut. dei ALLER fleste er på begge mål formene. t Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 I utganspunktet så er det berre undervisning på den målforma som kommunen har bestemt seg for. Men vist minst 10 elevar på samme årstrinn går saman så kan dei kreve å få bli samla til ei klasse og få undervisning på den andre målforma. § 2-5. Målformer i grunnskolen Kommunen gir forskrifter om kva målform som skal vere hovudmål i dei enkelte skolane. Hovudmålet skal nyttast i skriftleg opplæring og i skriftleg arbeid. Frå og med 8. årstrinnet vel elevane sjølv kva skriftleg hovudmålform dei vil bruke. I den munnlege opplæringa avgjer elevane og undervisningspersonalet sjølve kva for talemål dei vil bruke. Undervisningspersonalet og skoleleiinga skal likevel i størst mogleg grad ta omsyn til talemålet til elevane i ordval og uttrykksmåtar. Foreldra vel målform i lærebøkene til elevane til og med 7. årstrinnet. Frå og med 8. årstrinnet vel elevane sjølv. I norskopplæringa skal elevane ha lærebøker på hovudmålet. Når minst ti elevar på eitt av årstrinna 1-7 i ein kommune ønskjer skriftleg opplæring på eit anna hovudmål enn det kommunen har vedteke, har dei rett til å tilhøre ei eiga elevgruppe. Retten gjeld så lenge det er minst seks elevar igjen i denne gruppa. Når elevane er spreidde på fleire skolar i kommunen, vedtek foreldra med vanleg fleirtal kva skole tilbodet skal givast ved. Elevar som blir overførte til ein ny skole med eit anna hovudmål enn det dei har hatt på årstrinna 1-4, har framleis rett til skriftleg opplæring på det opphavlege hovudmålet. Dei har rett til norskundervisning i eiga gruppe, uavhengig av kor mange dei er. Dei to siste åra i grunnskolen skal elevane ha opplæring i begge målformer. Departementet kan gi forskrifter om fritak frå opplæring i sidemålet for elevar som får særleg språkopplæring. I samband med skifte av hovudmål eller når eit fleirtal i kommunestyret eller minst 1/4 av dei røysteføre krev det, skal det haldast rådgjevande røysting. Røysterett har alle som bur i det området i kommunen som soknar til skolen, jf. § 8-1, og som har røysterett etter valgloven § 2-2. Røysterett i høve til skriftleg opplæring har dessutan foreldre eller forsytar til barn på barnesteget ved skolen, utan omsyn til bustad eller statsborgarskap. Departementet kan gi nærmare forskrifter. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Loven er klar, det trådstarter lurte på var vel mer regler rundt saksgangen. F.eks. om de fra en dag til en annen kan snu slik tvert om, eller om det krever en viss overgangsperiode, ny høring, etc etc. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Eg vil vel tru at uansett kva slags løysning som blir brukt for å få undervisninga på ei anna målform så vil forandringa ikkje tre i kraft før ved nytt semesterstart. Høyrest ikkje det ut som den mest logiske måten å gjere det på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå