Gjest Guest_Jente_* Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tror jeg er forelsket i min bestevenn, tenker på han hele tiden. Men er usikker, for han er egentlig absolutt ikke min type, både utseendemessig og som person. Truth be told, så er jeg egentlig over hans attraktivitets-nivå. Noen ganger tenker jeg at jeg har fryktelig lyst på ham, men noen ganger blir jeg litt kvalm av tanken, og prøver å komme over denne "dumme" forelskelsen. Vil ikke begi meg ut på noe om dette ikke er skikkelige følelser, bare et savn etter en kjæreste. Jeg er usikker på om han liker meg. Han har gitt meg mange komplimenter gjennom tidene, men noen ganger er han skikkelig avvisende, men noen ganger er han veldig imøtekommende. Dette gjør meg forvirret. En gang ble han skikkelig sur da jeg snakket om en gutt jeg skulle på date med. Hva tror dere? Gir dere ofte komplimenter til jentevenner (som dere kun vil ha som jentevenner..)? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg gir ikke ofte komplimenter til de jeg bare vil ha som venner. Lenke til kommentar
Thebubble Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Jeg gir ikke ofte komplimenter til de jeg bare vil ha som venner. det gjør jeg. Det er bare noe annet med vennskap til det motsatte kjønn. La hverandre føle seg bedre holder liksom med syns jeg Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvor lenge har du kjent han? Siden du sier at dere er bestevenner så regner jeg med at det er noen år. Hvis du ikke har følt dette fra dag 1, men dette er noe som har kommet i det siste, så kan det tyde på at det er the real deal. Du skriver at han ikke er din type både i utseende og personlighet. Det tror jeg desverre ikke noe på. Noe må det være som stemmer etter som du tenker på han hele tiden. Ser at du skriver at du egentlig er over hans attraktivitets-nivå, noe som forteller meg at du bryr deg om hvordan du ser ut, og hvordan de du har rundt deg ser ut. Og ikke minst hvordan andre ser på deg og vurderer deg. Kan det hende at du vurderer han etter hvordan andre syns din type skal være, og ikke dine egne meninger om hvordan din type skal være? En forelskelse som kommer over tid, og ikke etter første kontakt, bunner som regel ned i personligheten. Det virker som du har forelsket seg i hvordan han er som person, og ikke utseende eller førsteinntrykket. Følelsen av trygghet, lojalitet, og behagelighet tynger ofte mer enn fysisk tiltrekkelse i en slik forelskelse. Det jeg råder deg til, er å ta og kjenne på følelsene dine. Prøv å vær sammen med en du er fysisk tiltrukket av en kveld, og se om du ender opp med å tenke på bestevennen din mens du er sammen med han. Kjenn på om det er et savn du føler når du ikke er sammen med han, eller om du bare tenker på han som du tenker på venninnene dine av og til. Og ikke minst, finn ut hva han føler. Venner gir komplimenter til venner uten intensjoner om noe mer, så akkurat noen komplimenter her og der trenger ikke bety noe. Men det at han ble sur når du skulle på date, det kan bety så mye mer. (med mindre du skulle på date med en mann som han hadde et dårlig forhold til) Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Tror jeg er forelsket i min bestevenn, tenker på han hele tiden. Men er usikker, for han er egentlig absolutt ikke min type, både utseendemessig og som person. Truth be told, så er jeg egentlig over hans attraktivitets-nivå. Noen ganger tenker jeg at jeg har fryktelig lyst på ham, men noen ganger blir jeg litt kvalm av tanken, og prøver å komme over denne "dumme" forelskelsen. Vil ikke begi meg ut på noe om dette ikke er skikkelige følelser, bare et savn etter en kjæreste.Jeg er usikker på om han liker meg. Han har gitt meg mange komplimenter gjennom tidene, men noen ganger er han skikkelig avvisende, men noen ganger er han veldig imøtekommende. Dette gjør meg forvirret. En gang ble han skikkelig sur da jeg snakket om en gutt jeg skulle på date med. Hva tror dere? Gir dere ofte komplimenter til jentevenner (som dere kun vil ha som jentevenner..)? Hadde du virkelig ver glad i fyren så hadde du gitt balla i " attraktivitets-nivå" og pult han. Men siden han ikke ser bare nok ut, eller har nok penger til å kompansere for manglende utseende, så tipper jeg det er Florence Nightingale syndromet som slår til her. Men... Du er usikker på om han liker DEG?!? Mao du vil at alle gutta skal ligge som fluer rundt deg og tilbe deg? Himmel... Ta han da for svarte! Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jente Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Har kjent han i ca 5 år nå, og vi er veldig gode venner. Er derfor litt redd for å ødelegge et veldig bra vennskap. Disse følelsene begynte jeg å få for ca seks måneder siden, og har aldri følt noe som helst for han før (på denne måten selvsagt). Han har tidligere sagt at jeg kan få akkurat hvem jeg vil ha og at jeg er "top pick", noe som jeg ser som et stort kompliment. Skal være med ham i morgen faktisk, skal hjem til ham å se film. Ser at du skriver at du egentlig er over hans attraktivitets-nivå, noe som forteller meg at du bryr deg om hvordan du ser ut, og hvordan de du har rundt deg ser ut. Og ikke minst hvordan andre ser på deg og vurderer deg. Kan det hende at du vurderer han etter hvordan andre syns din type skal være, og ikke dine egne meninger om hvordan din type skal være? Ble nesten litt overrasket her, for dette høres helt utrolig riktig ut!! Er redd for hva mine venninner kommer til å tenke om at jeg liker han. De ser han ikke på denne måten i det hele tatt, og jeg tror faktisk de kommer til å synes det er "kvalmt". Dette bekymrer meg litt.. Grunnen til at jeg sier han ikke (vanligvis) er min type er fordi de forrige jeg har "hatt noe på gang med", har vært mye mer attraktiv, om jeg kan få sagt det slik. Han er litt mer "chubby" og "upopulær" (ja, skjønner dette høres litt ungdomskole ut), og de forrige har vært veltrente og "populære". Oppfatter det slik at jeg nesten blir litt flaut over at jeg liker han. Ja, kan se dette høres helt utrolig overfladisk ut, men det er nå slik verden (i alle fall rundt meg) fungerer. Alle rundt meg er overfladiske, så det er sånn jeg har "vokst opp". Utseende er viktig, og klær er viktig. Både på seg selv og andre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jente_* Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Vil bare legge til at jeg er ikke en sånn type jente som går rundt og tror jeg er veldig fin og populær, selv om det kanskje høres sånn ut. Har slitt litt med dårlig selvtillit, og at jeg føler at jeg ikke ser "bra nok" ut. Jeg vet at jeg ser "ok" ut, men føler at mine venninner ser utrolig mye bedre ut. Føler jeg har rett og slett vært litt heldig med utseende mitt, og det har ført meg hvor jeg er idag, altså "populære" venner og slikt. For jeg ser på meg selv som en kjedelig og usosial person... Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Om du vil ha han så tror jeg ikke han sier nei takk om du bestemmer deg for det Og forøvrig er ikke vennene dine veldig gode venner om de ikke kan innse at du velger kjæreste basert på hvem du liker, og ikke utseende. Hvor gammel er dere egentlig? 12? Blir du kvalm av å tenke på å ha sex med han? Det blir nokk fort et problem kan jeg tenke meg... Og forøvrig, om du er helt ute av hans liga så vil det i det lengre løp kanskje ikke være så bra for han å være med deg. Om dere en dag slår opp (ca. sannsynlig desverre) så har du da satt standaren for hans neste kjæreste høyt og det kan bli veldig vanskelig for han å finne seg i å jakte på jenter med litt lavere standard Men uansett, Follow your heart, not your friends. Som John Lennon sa: All you need is love. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Bare husk at med én gang du har ligget med ham så blir vennskapet aldri det samme. Du får vurdere om det er verdt det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_haehae Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg sier aldri (sjeldent) komplimenter til jentevenner, for når jeg anser dem som venner tuller jeg med dem og behandler dem som venner Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg er usikker på om han liker meg. Hvorfor skulle han være venner med deg hvis han ikke liker deg som person? (...)truth be told, så er jeg egentlig over hans attraktivitets-nivå. Da liker han nok utseende ditt. Men ikke tenk så mye på det med utseende. Jenter velger veldig ofte ut i fra andre ting en utseende, i alle fall mye mer enn gutter. Gir dere ofte komplimenter til jentevenner (som dere kun vil ha som jentevenner..)? Jeg er ikke flink nok til dette. Dessuten har jeg få jentevenner som ikke er attraktive nok til å bli "friends with benefits" hvis de blir interessert, så vet ikke om jeg kvalifiserer Fra og med 1. janua skal jeg bli flinkere til å gi mine venner komplimenter! Nyttårsforsett... faen... nå begynner jeg å få mange! Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ser at du skriver at du egentlig er over hans attraktivitets-nivå, noe som forteller meg at du bryr deg om hvordan du ser ut, og hvordan de du har rundt deg ser ut. Og ikke minst hvordan andre ser på deg og vurderer deg. Kan det hende at du vurderer han etter hvordan andre syns din type skal være, og ikke dine egne meninger om hvordan din type skal være? Ble nesten litt overrasket her, for dette høres helt utrolig riktig ut!! Er redd for hva mine venninner kommer til å tenke om at jeg liker han. De ser han ikke på denne måten i det hele tatt, og jeg tror faktisk de kommer til å synes det er "kvalmt". Dette bekymrer meg litt.. Grunnen til at jeg sier han ikke (vanligvis) er min type er fordi de forrige jeg har "hatt noe på gang med", har vært mye mer attraktiv, om jeg kan få sagt det slik. Han er litt mer "chubby" og "upopulær" (ja, skjønner dette høres litt ungdomskole ut), og de forrige har vært veltrente og "populære". Oppfatter det slik at jeg nesten blir litt flaut over at jeg liker han. Ja, kan se dette høres helt utrolig overfladisk ut, men det er nå slik verden (i alle fall rundt meg) fungerer. Alle rundt meg er overfladiske, så det er sånn jeg har "vokst opp". Utseende er viktig, og klær er viktig. Både på seg selv og andre. Dette er en kjent problemstilling. Og det er en ganske så enkel løsning på det også. Drit i hva alle andre syns. Du kommer til å bli overasket over hvor akseptert det blir, hvis du er den som skiller seg ut, og viser at du har selvtilliten og motet til å gjøre akkurat det du vil, og at du ikke bryr deg hva andre syns. Noe som faktisk kommer til å gjøre at du stiger på det kjente "populæritets-meteret". Du kommer også til å bli overasket over hvordan vennene dine kommer til å reagere på det. Skikkelige venner blir ved din side gjennom tykt og tynt, så bare det at du blir sammen med en som ikke går under populær-normen, er bare en bagatell. Utseende er viktig som du sier, men det skal så lite til for å se bra ut. Ta han med ut på shopping en dag, og hjelp han til å kjøpe noen klær som passer hans stil, og form. ALLE kan se bra ut, de trenger bare en dytt i riktig retning, og det er der du kommer inn i bildet. Lenke til kommentar
TheSheik Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Noen oppdateringer på hvordan dette har gått? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Jeg er usikker på om han liker meg. Hvorfor skulle han være venner med deg hvis han ikke liker deg som person? Fordi hun er deilig og han har lyst på henne? De fleste menn, spesielt unge menn, holder glatt ut med masse viss vass bare for å få ligget med ei dritfin dame. Om hun da viser seg å være flink i senga i tillegg til så finner de i seg enda mer idioti, sågar ender noen stakkars jævler med å bli gift... Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kan bli oppfattet som om man er usikker om man sier det sånn.. - Men måten man sier en ting på kan jo være og legge merke til svaret man får tilbake.. Kan ta en stund før du får svar tilbake eller et raskt svar tilbake ^^, Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg er usikker på om han liker meg. Hvorfor skulle han være venner med deg hvis han ikke liker deg som person? Fordi hun er deilig og han har lyst på henne? De fleste menn, spesielt unge menn, holder glatt ut med masse viss vass bare for å få ligget med ei dritfin dame. Om hun da viser seg å være flink i senga i tillegg til så finner de i seg enda mer idioti, sågar ender noen stakkars jævler med å bli gift... Haha, truth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå