Gjest Guest_Marius_* Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Nå sitter jeg fast i noe. Jeg er usikker, sjenert og har dårlig selvtillit og aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Så en liknende tråd på forumet her, og da fikk jeg mot nok til å lage en ganske lang tråd om dette. La oss kalle jenta Marie. Jeg har kjent Marie siden ungdomsskolen, vi gikk i samme klasse da. Jeg hadde null interesse for henne da, jeg synes til og med at hun var plagsom og merkelig. Men helt siden vg1 har jeg tenkt mer og mer på henne og jeg klarer ikke slutte å tenke på henne nå i vg2. Marie går ikke i klassen min lengre, men jeg møter henne ganske ofte i pausene på skolen ettersom jeg bruker halve pausen på å lete. Jeg tror hun ser på meg som en venn, jeg snakker ofte med hun på msn men jeg prøver egentlig å unngå å snakke for mye der. Jeg virker kanskje litt som en såkalt ”stalker” men er langt i fra det. Vi er ganske godt kjent med hverandre så det er helt naturlig for henne at jeg snakker med hun. Som jeg sa over, jeg er en ekstremt sjenert person spesielt ovenfor jenter, men jeg er klar over det og prøver å gjøre noe med det. Men det er så absolutt ikke lett. Jeg har vært sjenert og usikker så lenge jeg kan huske. Det har ført til at jeg ikke har hatt et eneste forhold med en jente i det hele tatt. Føler meg ganske alene der, en 17 år gammel gutt som aldri har hatt et forhold med noen. Problemene stopper ikke her, jeg har en veldig god venn som absolutt ikke kan fordra Marie, jeg aner ikke hvorfor. Har ikke lyst til å miste et vennskap med han om jeg skulle få til noe med Marie, men jeg føler at det blir enten han eller hun. Men jeg kan ikke slutte å tenke; om han virkelig er en god venn burde han tolerere at jeg liker noen han absolutt ikke liker. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Dette er vel grunnen for at jeg bruker gjesteposting. Har ikke peiling på hvordan jeg burde gå frem! Har lyst til å spørre hun om vi skal se på en film eller noe liknende, men jeg klarer ikke få meg selv til å gjøre det. Det føles helt forferdelig hver gang jeg prøver å ta til meg motet for å spørre henne, men tør ikke. Noe som også gjør situasjonen mer komplisert er at jeg har kjent henne en god stund. Hun kjenner meg allerede en god del fra før. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Problemene stopper ikke her, jeg har en veldig god venn som absolutt ikke kan fordra Marie, jeg aner ikke hvorfor. Har ikke lyst til å miste et vennskap med han om jeg skulle få til noe med Marie, men jeg føler at det blir enten han eller hun. Men jeg kan ikke slutte å tenke; om han virkelig er en god venn burde han tolerere at jeg liker noen han absolutt ikke liker. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Dette er vel grunnen for at jeg bruker gjesteposting. Jeg er stuptrøtt og skal opp om 5 timer, så har ikke tid til å svare skikkelig nå, men dette kan jeg svare kjapt på. Kompisen din som ikke kan fordra "Marie" kommer ikke til å ha noe som helst problem med ditt eventuelle forhold til "Marie". Jeg kan hvertfall ikke se noe problem med det, eller hva som skulle vært så ille for han om du hadde blitt sammen med denne Marie. Bestekompisen min var sammen med en dame jeg irriterte meg villt over. Det går knirkefritt så lenge man ikke prøver å skjule det tror jeg. Sorry. Merker at setningene mine er helt utpå vidda. Klarer ikke stokke ordene i hodet, men håper du skjønte noe av det Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 For det første, ikke tenk på om vennen din misliker henne. En god venn vil tolerere dette, og mest sansynlig er det fordi han ikke kjenner henne. Med en gang du og Marie blir sammen, og han får møte henne i en vennlig setting, kommer han mest sansynlig til å like henne. Så ikke vær redd for det, det er absolutt ikke en han-eller-henne-situasjon. For det andre, mann deg opp til å ta initiativ. Du er absolutt ikke alene om å være 17 år og ikke har hatt et forhold til ei jente før. Gjennomsnittet ligger vel på rett over 18 år hvis jeg ikke tar helt feil. Og hvis du tenker på alle de du har sett som har hatt forhold til jenter igjennom ungdomskolen og VGS, så er det ganske mange som går over 18 også for at det skal bli snittet. Så du er absolutt ikke alene. Det eneste du burde gjøre er å ta sjangsen! Du han absolutt ingenting å tape. En situasjon hvor du tar initiativet har to mulighe utfall: 1) akksept 2) avslag I begge tilfellene kommer du ut som den vinnende parten. Enten får du akksept, og dere får i gang noe spennende. Eller så får du avslag og du slipper å gå rundt å tenke på om hun liker deg, og du kan bevege deg videre i livet. Uansett hva som skjer, så har du ikke noe annet enn å vinne på det! Lykke til Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 http://rapidshare.de/files/41068259/Norskt...emmede.doc.html Les tentamensstilen min, den forklarer alt:) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) http://rapidshare.de/files/41068259/Norskt...emmede.doc.html Les tentamensstilen min, den forklarer alt:) Haha. Kan jeg spørre hva du fikk på den oppgaven? Jeg syns i hvert fall det var en fryd å lese igjennom Men nå er jo norsklærere (som jenter) en egen rase, så vi vet alle at de ikke tenker likt som oss andre. Endret 5. desember 2008 av Smurstafa Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 http://rapidshare.de/files/41068259/Norskt...emmede.doc.html Les tentamensstilen min, den forklarer alt:) Haha. Kan jeg spørre hva du fikk på den oppgaven? Jeg syns i hvert fall det var en fryd å lese igjennom Men nå er jo norsklærere (som jenter) en egen rase, så vi vet alle at de ikke tenker likt som oss andre. Haha, takk:D Fikk 4/5, går VG2. Lærern er ganske nazi til å rette, så er ganske fornøyd:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå