Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report. Når jeg prøver å skrive inn dpkg..... i terminal får jeg beskjed om at jeg må være superbruker.... Hva er det? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 skriv sudo før resten av kommandoen. eks: sudo apt-get install gnome-app-install Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Når jeg prøver å skrive inn dpkg..... i terminal får jeg beskjed om at jeg må være superbruker.... superbrukeren (root) er systemets administrator. det er en god del ting som kun den brukeren får låv å gjøre. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Da får jeg bare opp dette: dpkg: trenger et handlingsvalg Skriv «dpkg --help» for hjelp om installasjon og avinstallasjon av pakker [*]; Bruk «dselect» eller «aptitude» for brukervennlig pakkehåndtering; Skriv «dpkg -Dhelp» for en liste over avlusingsfunksjonene til dpkg; Skriv «dpkg --force-help» for info om hvordan operasjoner kan tvinges gjennom; Skriv «dpkg-deb --help» for hjelp om endring av *.deb-filer; Skriv «dpkg --licence» for opphavsretter og fraskriving av garanti (GNU GPL) [*]. Valg markert med [*] gir mye tekst - bruk «less» eller «more» for å lese informasjonen! Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Problemet oppstod i forbindelse med installering av Java..... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Endret 5. desember 2008 av Demantios Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Nå skjer det ingenting når jeg skriver "sudo dpkg --configure -a" i terminal.... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Der var plutselig alt i orden igjen. Installerte 7 oppdateringer deriblant Java. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Gå i terminal og skrive følgende kommando sudo dpkg --configure -a Nå skjer det ingenting når jeg skriver "sudo dpkg --configure -a" i terminal.... Trykt enter? Tastet passord? Output? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå