Niky Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) hei, har installert, avinstallert og installert vista for å fikse grafikkortet mitt. kortet ble ikke oppdaget av vista, jeg kunne ikke gå på kortets kontroll panel og det gjør at jeg ikke kan spille spill. jeg innstallerte vista for directx 10 men får ikke spillt i det hele tatt. blir litt små sur, har lett etter løsninger på dette problemet uten lykke. jeg har innstallert en ny driver uten at det funket. specsne mine er gf 9800gt x2. 2 gb ram, amd 3 ghz 6400 x2. 500gb hdd og 750 watt strøm og et ganske så nytt abit moderkort hvis det er noen der ute som har løst problemet som jeg har så er den infoen god som gull. edit: nvidia driver er innstallert, men kortet dukker ikke opp i device manager. Endret 5. desember 2008 av Niky Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Har du installert Nvidia-driver? Endret 5. desember 2008 av qweac Lenke til kommentar
Niky Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Har du installert Nvidia-driver? ja, jeg har det. jeg får bare opp kode 43. windows has stopped this device because it has reported problems. og det er feilmeldingen jeg får når jeg går inn på device manager og sjekker hva som feiler grafikkortet, den sier at jeg må installere driveren på nytt. har gjort det 3 ganger driver.v 180.48 vista 32 bit Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Det er nok der problemet ligger. Du kan jo prøve en annen driver dersom du har problemer med den ene du har prøvd. Nå vet ikke jeg om du har installert den som fulgte med kortet eller den nyeste fra nvidia.com, men prøv uansett den av dem du ikke har prøvd. Lenke til kommentar
FaWkeS^ Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Er det 32bit eller 64bit Vista du har inne? Når eg ser på prosessoren din så er det god mulighet for at det er 64bit prosessor, og også ofte da en 64bit vista. Der du laster ned driverene til grafikk kortet ditt så må du velge 64bit hvis det er en mulighet, eventuelt hvis det er egne Crossfire drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå