Gå til innhold

Ny spill pc, stille + takle sc2

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, ser at forumet er oversvømmet av dette temaet men jeg må nesten lage en egen. Er utrolig glad i spill osv, så tenkte jeg skulle kjøpe en oppgradering. Laptoppen min har nylig begynt å vise tegn til alderdom(skjermen fryser, problemer ved oppstart, registrerer ikke lenger at jeg har trådløst netterverk)

Jeg har tenkt til å kjøpe starcraft 2, diablo 3, dow 2 osv i fremtiden, så en pc som kan kjøre disse på høy grafikk med letthet er en selvfølge når jeg skal velge pc. Har penger, men vil helst ikke at det skal overstige 10 000, men forslag er velkommen! Også veldig flott om den er stillegående! Jeg burde nevne at jeg ikke eier snøring på fag termer osv når det gjelder pc, så en laaaang liste med specs gir meg lite informasjon :D

Takk!

Edit: Kanskje viktig å nevne at jeg har lyst på stasjonær denne gangen:D Gode tilbud på skjermer og gode tastaturer er også gledelig mottatt pga dette :D

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

har ikke noe oppsett til deg, men har heller et godt råd. Kjøp en billig maskin per dags dato, som duger til ditt behov. Så ville jeg heller kjøpt ny maskin når disse spillutgivelsene nærmer seg. Dette pga. ny sokkel fra Intel, (snart ny fra AMD og?) som vil etablere seg mer og mer og vil ta over den gamle 775 sokkel til Intel og innen spillene kommer ut kan directx11 kansje blitt satt igang. Nevneverdig er vel også at det kommer nytt Windows i løpet av 2009.

Noe annet jeg kan anbefale er å kjøpe en maskin nå hvor du legger penger i, strømforsyning, kabinett og eventuelt noen skikkelige harddisker (som vil vare i en god tid framover) Så kjøper du et noe billig hovedkort, cpu, minne og skjermkort og bytter ut dette vet senere tid.

Taper nok litt penger på å gjøre noe slikt, men du slipper å bytte ut hele systemet ditt med engang og jeg vil si at det blir en overall billigere løsning enn å finne ut at den maskinen du kjøper idag ikke takler spillene når de kommer (har ikke sjekket slippdato vel og merke).

Kan også nevne med å gjør slikt som jeg har foreslått så er det lurt å legge en del penger i skjerm nå med en gang.

Kan sette oppsett for det ene og det andre vist du ønsker:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...