Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboer - fullstendig negativ...

Gjest Guest_Malene_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Malene_*

Jeg forstår ingenting. Skjønner ikke hvorfor samboeren min alltid vil krangle hele tiden, og er negativt om alt omtrent... Har barn sammen med han, og har problemer å løsrive meg fra forholdet pga det. Men samtidig misstrives jeg fullstendig sammen med samboeren min, som er forferdelig negativt. Snakker fort gjør han også, føler meg uvel sammen med han... og stresset....Noen som har vært borti noe lignende..? Kan han ha psykiske problemer som ikke har med meg å gjøre som gjør han slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir selvfølgelig umumlig å gi noen diagnose for oss uten utdanning i psykologi basert på et par setninger, men har du det bedre uten bør du kanskje bo et annet sted? Skjønner godt at det er vanskelig mtp barnet, men det er ikke bra for en unge å være vitne til 24/7 med krangling, vet godt hvordan det var fra min egen oppvekst...

Lenke til kommentar

Var han slik før? Er dette noe som har skjedd i det siste så kan jo det være han sliter med en depresjon eller noe lignende. Har han alltid vært slik så vet jeg ikke hvorfor du valgte å få barn med han. Da må du nesten bare be han og oppsøke hjelp og muligens vurdere en periode hvor dere er fra hverandre. Er uansett ikke bra for deg eller barnet om foreldrene ikke kommer overens og krangler hele tiden.

Lenke til kommentar

Snakk med han, og finn ut av hva som gjør at han er så negativ og sinna.

I en sånn situasjon er kommunikasjon viktigere enn noen sinne. Fortell han akkurat det du forteller oss, om hvordan du mistrives og at du vurderer om dette er noe du vil fortsette med.

At dere har barn sammen er ingen grunn til å bli. Heller det motsatte.

Et barn har mer godt av å forholde seg til to foreldre hver for seg i godt humør, enn to foreldre sammen som krangler hele tiden.

Lenke til kommentar

Hvor gammelt er barnet? Er dette noe som har kommet etter barnet kom?

Et barn betyr mindre tid til seg selv og hverandre som kan igjen være en belastning på forholdet.

Man blir mer stresset, har mer oppgaver, er mer sliten og har ikke like god tid til hverandre.

Jeg sier selvfølgelig ikke at man kan skylde på barnet, men om dere prøver å sette av litt mer tid til hverandre, kanskje får barnevakt og gjør noen kjæresteting igjen.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ingenting. Skjønner ikke hvorfor samboeren min alltid vil krangle hele tiden, og er negativt om alt omtrent... Har barn sammen med han, og har problemer å løsrive meg fra forholdet pga det. Men samtidig misstrives jeg fullstendig sammen med samboeren min, som er forferdelig negativt. Snakker fort gjør han også, føler meg uvel sammen med han... og stresset....Noen som har vært borti noe lignende..? Kan han ha psykiske problemer som ikke har med meg å gjøre som gjør han slik?

Steg 1: Familieterapi

Eventuelt Steg 2: Brudd

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...